2019-10-12, 11:49
Medlem
Tråkigt. Hade gärna sett henne tillkännage Nobelpriset i litteratur många fler gånger än hon hann/fick. Hon var en frisk fläkt till skillnad från alla stela tråkiga gubbar man nu får se.
Citera
2019-10-12, 11:50
Medlem
Peppiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Vad är det gubben i rosa brukar ropa?

Gubben i rosa heter Gert Fylking och brukade ropa ”äntligen!!” Vid tillkännagivandet av nobelpristagaren i litteratur.
Citera
2019-10-12, 11:51
Medlem
Ingen dödsorsak har angetts så då tyder allt på självmord. Tragiskt. Men med häxan Anna Wahlgren som mamma hade jag också övervägt det.
Citera
2019-10-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Ingen dödsorsak har angetts så då tyder allt på självmord. Tragiskt. Men med häxan Anna Wahlgren som mamma hade jag också övervägt det.
Är du säker på att det var hennes mamma?
Citera
2019-10-12, 11:54
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Tråkigt att höra.

Då blir det väl lite knytblusande igen kan tänka.
Citera
2019-10-12, 11:55
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Ingenting tyder på självmord. TV4 nyhetsmorgon har sagt att det är cancer.
Citera
2019-10-12, 11:55
Medlem
Citat:

"Efter en tids sjukdom"

Vad säger det dig?
Citera
2019-10-12, 11:57
Medlem
Usch vad ledsamt. Hon var beundransvärd på så många sätt.
Citera
2019-10-12, 11:57
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShaabAbuRamada
Vill bara skriva tidigt i tråden att vi nog är många som blir chockade av den här nyheten. Sara var en förebild för många med sin beslutsamhet och korrekthet.

Alla varmaste, deltagande kramar till Saras anhöriga och vänner.

Hon kommer vara saknad!

🖤

Hon var en marxist ut i fingerspetsarna. Hon hade t.o.m. doktorerat på ämnet.

Hennes kamp gick ut på att försöka störta Svenska Akademien inifrån. Hela metoo-kaoset kring Arnault m.fl. handlade knappast om kvinnors rättigheter. Det var snarare ett medel för att uppnå slutmålet, att få bort en av Sveriges äldsta och mest konservativa institutioner.

Att ge Bob Dylan litteraturpriset visade att Danius var ett barn av sin tid. Marxisterna på 70-talet ägnade sig nästan åt att dyrka Bob Dylan som en gud.

Saknad? Nää..
Senast redigerad av midvintermorker 2019-10-12 kl. 12:22.
Citera
2019-10-12, 11:59
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

Nej, det tyder inte på självmord bara på att du inte gjort din efterforskning särskilt bra...

Citat:
"Familjen uppger för TT att Danius avled natten till lördagen efter en lång tids sjukdom, omgiven av sin familj."

https://www.svt.se/kultur/sara-danius-dod
Citera
2019-10-12, 12:02
Medlem
Cancer, som det skrivits i flera trådar.
SVT har haft sin runa klar sen i somras, som jag skrev här:
(FB) Är Sara Danius kommunist? + annat skvaller
Citera
2019-10-12, 12:04
Medlem
fbes avatar
Många verkar inte ha en aning om hur snabbt metastaserad cancer kan döda en människa. Det kan gå på ett halvår eller mindre, så även om förra nobelfesten känns ”nyss” för oss är det inte nyss för cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in