Ja det är första. Pga farthållarna och bilen osv räknas det inte som ett officiellt världsrekord men det påstår de inte heller.
Lik förbenat har snubben kutat sträcka på egna ben. Rätt imponerande får man ju lov att säga. När jag var i mina bästa år sprang jag en mil på typ 43 minuter om jag minns rätt. Om jag skulle hållit den farten (vilket jag såklart inte hade orkat) hade det blivit en bit över tre timmar. Att kuta ett marathon på under två timmar är galet imponerande.
Vete sjutton om jag ens hade orkat gå så långt oavsett hur lång tid det tagit
Lik förbenat har snubben kutat sträcka på egna ben. Rätt imponerande får man ju lov att säga. När jag var i mina bästa år sprang jag en mil på typ 43 minuter om jag minns rätt. Om jag skulle hållit den farten (vilket jag såklart inte hade orkat) hade det blivit en bit över tre timmar. Att kuta ett marathon på under två timmar är galet imponerande.
Vete sjutton om jag ens hade orkat gå så långt oavsett hur lång tid det tagit
Får ta och instämma i att berömma prestationen, riktigt imponerande. Det är ju inte direkt så att det finns en uppsjö andra atleter som skulle fixa samma sak, trots farthållare, mm.
Skulle inte bli förvånad om vi ser tider under 2 timmar i ett riktigt lopp de närmaste åren,
nu när det är bevisat att det går.
Tror jag inte alls på. Kommer att dröja länge innan någon springer under 2 tim.
i ett riktigt maraton där det finns backar och kurvor. En riktig maraton måste ha en godkänd banprofil (d, v. s. höjdskillnad)
för att rekord ska godkännas.
Senast redigerad av bosseriks 2019-10-12 kl. 10:54.