Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Du får inte en i praktiken bättre och säkrare telefon för 8000:- än 2000:-.
Sedan kan man ju ägna sig åt lyx och varumärkeskonsumtion om man känner för det. Gör själv det ibland men det är inget någon 'behöver' om vi ska diskutera i termer om vad man klarar sig på. Lyxkonsumtionen är det första som ryker för en vettig människa som behöver få lägre utgifter.
Mer virus som skapas till android telefonerna än till iOS. Så vitt jag vet så är apple en säkrare telefon än en android. Men skitsamma. Just gällande priserna så har det skjutits iväg, jag använder min telefon så pass mycket så jag tycker inte det känns onödigt att lägga dom pengarna för en telefon jag kan använda fullt ut. Provat billigare android telefoner, så som Samsung och Sony men jag har aldrig varit nöjd med dom.
Ja lyxkonsumtionen är det som drar iväg som egentligen är helt onödig. Men telefoner köps inte allt för ofta och är en produkt som jag använder till det mesta och utför ärenden via. Men man kan självklart välja bort x antal saker i vardagen som är overkill att ha och att lägga pengar på. En av de enklaste sakerna är att se över vad man köper för mat i affären, slutar unna sig utemat och spel verkar ju vara ganska aktuellt idag.
Jag själv skulle lätta kunna spara 15 tusen varje månad ifall jag gick in för det. Men anser att jag kan spara mellan 2-7 tusen istället och kunna göra det jag vill.