Citat:
Ursprungligen postat av
daligfantasii
Jag och min flickvän har varit tillsammans i 6 år. Efter 6 månader in i förhållandet bestämmer båda att vi ska sluta använda våra snapchats pgr av ett svartsjukegräl. Jag minns exakt hur många snapscore hon hade och hon mina. För ca 2 veckor sedan bråkade vi väldigt mycket. I affekt får jag för mig att hon skriver med någon, loggar in på Snapchat för och se om hennes snapscore ändrats, det har den då inte. Den är exakt lika mycket som för snart 6 är sedan.
För ca 4 dagar sedan bestämmer vi oss för att vara ifrån varandra i en månad, jag flyttar ut. Jag märkte efter 2 dagar att hon inte alls är aktiv på Instagram lika ofta som tidigare. Jag loggar då in på Snapchat för och se hennes snapscore (som jag gjort en vecka tidigare). Jag ser då inte hennes snapscore längre. Vi är fortfarande vänner på Snapchat, jag hittar henne när jag söker bland vänner och söker normalt.
Har hon tagit väck sin gamla snapchat? Jag såg som sagt snapscoren för en vecka sedan men inte nu.(Då har hon troligtvis skaffat en ny)
Du är medveten om att ditt beteende inte är normalt antar jag?
Till att börja med är det nog bra att ni avslutar ert förhållande. Med ditt kontrollbehov och egen osäkerhet skulle du nog kunna må bra av att prata med ex. en terapeut. Du bör kunna få det kostnadsfritt genom sjukvården.
Några ord på vägen: Du kan aldrig tvinga någon annan till någonting. Om din tjej är otrogen eller flirtar med andra är det upp till dig om du vill stanna; inte din sak att diktera för andra hur dom ska känna eller göra.
Om du är osäker (vilket verkar uppenbart), och har problem med tillit kommer du att ta med dig det in i alla framtida förhållanden. Dessa känslor kommer ofelbart förstöra varje förhållande du ger dig in i. Så mitt råd är att du jobbar med dina egna känslor istället för att försöka kontrollera din omgivning (vilket du inte kan).