Citat:
Ursprungligen postat av
Lundbonden
Har fått Kåvepenin utskriven för öroninflammation. Haft öroninflammation i båda öronen i ett helt år, ingenting har hjälpt so far så doktor tyckte det var dags för penicillin.
6 tabletter per dag i 5 dagar ska jag ta.
Är inne på dag 1 nu och redan nu har jag fått biverkingar såsom yrsel, magont, illamånde och ledvärk.
Jag undrar helt enkelt om det är någon fara att forsätta med Kåvepnin i 4 dagar till trots att jag har biverkningar? Kommer jag få permenta skador? Jag klarar 5 dagar med biverkningar, hellere det än ont i örat livet ut.
Har försökt få tag på läkaren som skrev ut det, men hon är inte tillgänglig förrens på måndag, se testar att fråga här tillsvidare.
Mvh lundbonden
Nu är inte jag läkare. Men har jobbat extra som patienttransportör på sjukhus. Så tror ändå jag kan hjälpa till.
På FASS står magbesvär med som en vanlig biverkning (förekommer hos 1/10 användare). Illamåendet hänger troligtvis samman med magbesvären.
Ledvärk står med som en ”mindre vanlig” biverkning på FASS.
Yrsel finns inte med som registrerad biverkning av läkemedlet.
Eftersom du tycks må väldigt dåligt samt ha fått många olika symtom sedan du påbörjade läkemedelsbehandlingen råder jag dig att avvakta med att ta någon ytterligare tablett tills dess du kommit i kontakt med din behandlande läkare.