2019-10-10, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Tror du får läsa om mitt inlägg en gång till..
GW kritiserar poliserna. Han kritiserar myndigheten.
Men han är ju indirekt ansvarig för detta, då han röstat på politiker som skapat detta.
Ska man vara trovärdig, kan man inte förespråka en politik som under lång tid felprioriterat område efter område, samtidigt som man kritiserar myndigheten.
I just detta fall har han heller inte nämnt föräldraansvaret.
Länk:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/darfor-rostar-jag-pa-s-tills-jag-dor/&ved=2ahUKEwj6kKza047lAhUnwcQBHTFEBNUQFjAAegQIAxAB &usg=AOvVaw1zLAEth9G1QhkopdcZQCI0

Exakt hur är han mer indirekt ansvarig än exempelvis du enligt dig? ,
Har inte DU röstat?
Han är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli, en person som sitter i någon polisledning.

Hela situationen med Eric skulle aldrig behövs hända om ledningen skickat rätt folk till rätt plats.

Och om man tränade små idioter på vapen innan man släppte ut dem på våra gator skulle man minimerat risken får hysteriskjutande..Och DET är polisledningen och polismännens uppgift.
Citera
2019-10-10, 09:07
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Exakt hur är han mer indirekt ansvarig än exempelvis du enligt dig? ,
Har inte DU röstat?
Han är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli, en person som sitter i någon polisledning.

Hela situationen med Eric skulle aldrig behövs hända om ledningen skickat rätt folk till rätt plats.

Och om man tränade små idioter på vapen innan man släppte ut dem på våra gator skulle man minimerat risken får hysteriskjutande..Och DET är polisledningen och polismännens uppgift.
Alltså nu får du ge dej..
Innebörden av mitt inlägg (som du inte förstår) är att man kan inte försvara och rösta för en politik som inte gjort rätt satsningar för att lösa problemen inom polisen.
Jo jag röstar, men på ett parti som vill satsa mer på brottsbekämpning.
Du får ju utveckla vilken typ av poliser man skulle skickat, med den info man hade när larmet kom..
Du skriver:
-"Hela situationen med Eric skulle aldrig behövs hända om ledningen skickat rätt folk till rätt plats."
Berätta nu hur de skulle agerat!
Och till sist skriver du:

-"Och om man tränade små idioter på vapen innan man släppte ut dem på våra gator skulle man minimerat risken får hysteriskjutande..Och DET är polisledningen och polismännens uppgift"
Ja! och det handlar om resurser!
Vi får den polis vi betalar för!
Då kan man inte sitta på en stol, och rösta för en politik där det år efter år skärs ner, samtidigt som man sitter på den andra och klagar på att polisväsendet är undermåligt..
..kanske, kanske går det upp ett ljus nu..
Citera
2019-10-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Hur vi än gör så kommer det ju att komma folk som är aspiranter, och nya PA. Någon gång skall dom ju ändå lära sig skarpt läge. Dessutom långt ifrån säkert att erfarnare poliser löst detta bättre, däremot dom med spetskompetens på vapen, men sådan finns inte alltid direkt greppbara, inte ens i sthlm regionen som här, och kanske inte alla i norrlands inland och då får man skicka dom som finns.

Och dessutom kan en situation gå ut som en sak, men visa sig vara något HELT annat. Den kan gå från 100 till noll, eller från noll till hundra...det går aldrig att förutse till hundra procent.

Nej, GW är helt uppe i det blå där, och sedan är det ju en fråga om hur mycket polisen skall " lära sig utav detta"...kanske är det smartare, enklare och produktivare att idioter som skall leka med replikor på stan lär sig att ge fan i den idiotin istället?

Är helt med på sista stycket.
Citera
2022-12-20, 16:25
Medlem
Gusselbys avatar
Eftersom den här tråden finns, men är gammal, så tänkte jag göra ett försök att återuppliva den.

Nu uttalar han sig igen. Och "sågar". Men har han några svar? Vad tycker han bör göras för att försöka få lite bättre ordning på vårt omfattande problem med gängkriminalitet och kriminalitet i största allmänhet? Mer än att säga att vi har för dåliga poliser o s v.

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-perssons-sagning--efter-regeringens-inbjudan-/

Citat:
utredning tillsätts bland annat där förslag ska lämnas på hur ett system med tids*begränsade och geografiskt avgränsade visitations*zoner kan införas i Sverige.

En utredning ska också lämna förslag på ett system med anonyma vittnen för att komma till rätta med tystnads*kulturen. Leif GW Persson var en flitigt inbjuden middagsgäst hos statsminister Stefan Löfven och justitieminister Morgan Johansson.

Nu, tre månader in i en ny regering, har professorn i kriminologi redan fått en fikainbjudan från nya justitieministern Gunnar Strömmer.

Anonyma vittnen avslöjas
GW var tidigt en tuff kritiker av Tidöavtalet.

Han har inte ändrat sig om den nya regeringens kriminalpolitik.

Vi vet ju alla att han är socialdemokrat och att han sågar högersidan är föga förvånande. Skulle önska att han kunde komma med några rejäla förslag istället och eventuellt ge sig in i politiken på riktigt istället för att sitta och pösa vid sidan om. Är trött på att han ges så mycket utrymme (det är väl från hans jäsar- och tyckarstol på TV4 de flesta citaten från hans mun kommer) när han ändå inte bidrar med något mer än sina åsikter som alltid är negativa mot allt inom brott och brottsbekämpning.

Ska man lyssna så mycket på honom? Vad tycker ni?

Han är inte kung, han är inte allvetande men jag vet att många anser det och att han är oantastlig.
Citera
2022-12-20, 17:03
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Eftersom den här tråden finns, men är gammal, så tänkte jag göra ett försök att återuppliva den.

Nu uttalar han sig igen. Och "sågar". Men har han några svar? Vad tycker han bör göras för att försöka få lite bättre ordning på vårt omfattande problem med gängkriminalitet och kriminalitet i största allmänhet? Mer än att säga att vi har för dåliga poliser o s v.

https://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-perssons-sagning--efter-regeringens-inbjudan-/

Vi vet ju alla att han är socialdemokrat och att han sågar högersidan är föga förvånande. Skulle önska att han kunde komma med några rejäla förslag istället och eventuellt ge sig in i politiken på riktigt istället för att sitta och pösa vid sidan om. Är trött på att han ges så mycket utrymme (det är väl från hans jäsar- och tyckarstol på TV4 de flesta citaten från hans mun kommer) när han ändå inte bidrar med något mer än sina åsikter som alltid är negativa mot allt inom brott och brottsbekämpning.

Ska man lyssna så mycket på honom? Vad tycker ni?

Han är inte kung, han är inte allvetande men jag vet att många anser det och att han är oantastlig.
Han har ju alltid varit kritisk till polisens ledning.
Det har inte ändrats för att man bytt regering.
Det är inte konstigt att han sågar förslagen om anonyma vittnen eftersom det provats i flera andra länder och inte blir bra.
Det som händer är att rättssäkerheten blir sämre och att vittnen ändå kan identifieras och att andra som varit på platsen men inte vittnar blir utsatta istället.
Jag håller med honom om att anonyma vittnen är en dålig ide.
Citera
2022-12-20, 17:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Han har ju alltid varit kritisk till polisens ledning.
Det har inte ändrats för att man bytt regering.
Det är inte konstigt att han sågar förslagen om anonyma vittnen eftersom det provats i flera andra länder och inte blir bra.
Det som händer är att rättssäkerheten blir sämre och att vittnen ändå kan identifieras och att andra som varit på platsen men inte vittnar blir utsatta istället.
Jag håller med honom om att anonyma vittnen är en dålig ide.
Anonyma vittnen, jo kan så vara.

Men kan han komma med förbättringsförslag någon gång i stället? Han är för slö.
Senast redigerad av Gusselby 2022-12-20 kl. 17:24. Anledning: Stavfel anonyma
Citera
2022-12-20, 17:27
Medlem
JgrpCs avatar
GW är en del av problemen.
Citera
2022-12-20, 22:16
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Anonyma vittnen, jo kan så vara.

Men kan han komma med förbättringsförslag någon gång i stället? Han är för slö.
Jag håller med dig om det.
Han borde presentera förslag också och inte bara sitta och säga vad han inte gillar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in