2019-10-08, 20:25
Medlem
RedXs avatar
Inleder tråden med en liten bomb. Marcus Ericsson klar för Chip Ganassi!

https://www.indycar.com/News/2019/10/10-08-Ericsson-to-CGR?fbclid=IwAR2VCI9UDezzfXS8ZknGyAEcWwzYY_IgvnBiA L_W1n5GPFAWoO1Ofs7cBws

CG kör alltså tre bilar nästa år, så svenskarna blir stallkamrater. Ska bli riktigt kul att se, förhoppningsvis kan Felix få ihop det och utmana om titeln, och förhoppningsvis kan Mackan få kvalen att stämma.
Citera
2019-10-08, 20:46
Medlem
Mich13s avatar
Två svenskar i samma toppteam i IndyCar. Otroligt för svensk motorsport!
Citera
2019-10-08, 21:13
Medlem
Skitkul att Felix och Marcus kör i samma team. Hoppas det lossnar lite för Marcus
Citera
2019-10-08, 21:16
Medlem
Skojigt!

Något liknande har väl sällan hänt förutom möjligen i rallycross eller dylikt?
Citera
2019-10-08, 21:20
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringo Lam
Skojigt!

Något liknande har väl sällan hänt förutom möjligen i rallycross eller dylikt?

Vad snackar du om? Sker ju hela tiden...

Citera
2019-10-08, 21:52
Medlem
schlafhunds avatar
Det var som fan, kul för Ericsson!
Citera
2019-10-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Vad snackar du om? Sker ju hela tiden...

Jag såg inte spoilern förrän jag klickade på "citera" och var på väg att skriva något helt annat.

Tillbaka till ämnet så blir det ju verkligen dags för Ericsson att förbättra sig i kvalen.

Att han kan vara bland de snabbaste i loppen har han ju visat men startar man på den undre halvan måste man ofta chansa med strategin och det är större chans att man hamnar i incidenter.
Senast redigerad av Ringo Lam 2019-10-08 kl. 21:56.
Citera
2019-10-08, 23:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag tycker inte att folk ska hoppa över taket för att Ericsson ska köra för Ganassi 2020, de är inte längre toppteamet som de var förr. Ganassi har haft dålig ekonomi de senaste 3-4 åren och det sägs att Ganassi ska lägga ner antingen IndyCar teamet eller NASCAR satsningen efter 2020 och att det mest sannolika blir isåfall att de satsar vidare på NASCAR, Ganassi lade nyligen ner sitt sportvagnsteam dvs för att Ford lämnade men huvudskälet var pga ekonomin. Om inte Ganassi hittar en stark sponsor inom kort så kommer troligen IndyCar eller NASCAR teamet att läggas ner efter nästa säsong. Det sagt så ska det bli interessant att se Felix vs Marcus i samma team nästa säsong, särskillt på ovalerna.
Citera
2019-10-13, 12:06
Medlem
smoerreboms avatar
Man kan inte säga att Marcus Ericsson inte har fått några chanser i livet Levererar han inte resultat nu så bör han bege sig till sportvagnar omedelbart sen.

Ska bli intressant att se hur Ericsson-sekten hanterar det när han radar upp 10-placeringar och Felix podiumplaceringar. Gissningsvis får vi höra mer kreativa bortförklaringar än någonsin.

Det enda som är lite osäkert är väl ovalerna då där jag tycker Felix inte visade några framsteg alls under säsongen.
Citera
2019-10-14, 17:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Man kan inte säga att Marcus Ericsson inte har fått några chanser i livet Levererar han inte resultat nu så bör han bege sig till sportvagnar omedelbart sen.

Ska bli intressant att se hur Ericsson-sekten hanterar det när han radar upp 10-placeringar och Felix podiumplaceringar. Gissningsvis får vi höra mer kreativa bortförklaringar än någonsin.

Det enda som är lite osäkert är väl ovalerna då där jag tycker Felix inte visade några framsteg alls under säsongen.
Instämmer. Jeg kan ärligt talat inte komma på en förare som har fått så många chanser i karriären som vad Marcus har trots i att resultaten inte har varit där, jag undrar egentligen vad som är motivationen för Marcus sponsorer?.. det sägs att Finn Rausing och Karl-Johan Persson är de två som står bakom ME och att de har varit hans sponsorer sedan han var 17.. och vad ME`s sponsorer tillbaka för att sponsra Marcus? det hela är mkt märkligt.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-14 kl. 17:35.
Citera
2019-10-15, 19:11
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Instämmer. Jeg kan ärligt talat inte komma på en förare som har fått så många chanser i karriären som vad Marcus har trots i att resultaten inte har varit där, jag undrar egentligen vad som är motivationen för Marcus sponsorer?.. det sägs att Finn Rausing och Karl-Johan Persson är de två som står bakom ME och att de har varit hans sponsorer sedan han var 17.. och vad ME`s sponsorer tillbaka för att sponsra Marcus? det hela är mkt märkligt.
Danica Patrick kanske, hon behövde ju inte vinna ett endaste lopp i ladder series för att ta sig upp på högsta nivå.

Vet du nåt om Ericssons familj och deras status i Örebroregionen och Kumla? När man läser sånt som sektanhängarna skriver får man intrycket att han är byns stolthet och att det är nåt lokalt.

Det är en del rykten om att Ganassi har dåligt med stålar och kommer lägga ner nån division. Det märkliga är att många verkar tro att han kommer lägga ner indycar och bara köra nascar. Mitt intryck är att Chip under lång tid historiskt prioriterat Indycar med sin personliga närvaro och att det är det han är intresserad av egentligen. Att han skulle lägga ner det före Nascar verkar märkligt.
Citera
2019-10-15, 19:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Danica Patrick kanske, hon behövde ju inte vinna ett endaste lopp i ladder series för att ta sig upp på högsta nivå.

Vet du nåt om Ericssons familj och deras status i Örebroregionen och Kumla? När man läser sånt som sektanhängarna skriver får man intrycket att han är byns stolthet och att det är nåt lokalt.

Det är en del rykten om att Ganassi har dåligt med stålar och kommer lägga ner nån division. Det märkliga är att många verkar tro att han kommer lägga ner indycar och bara köra nascar. Mitt intryck är att Chip under lång tid historiskt prioriterat Indycar med sin personliga närvaro och att det är det han är intresserad av egentligen. Att han skulle lägga ner det före Nascar verkar märkligt.
Danica var främst en PR-maskin för PK-pressen, en manlig förare hade inte ens fått chansen i Indy Lights med hennes resultat i de lägre kategorierna.

Känner inte till ME`s familj överhuvudtaget eller vilken status han/de har i Kumla, men det verkar som att de allra största ME-fansen kommer ifrån Örebrosområdet.

Jag har hört/läst att Ganassi troligen blir tvungen att lägga ner eller sälja IndyCar eller NASCAR teamet i framtiden om de inte hittar en ny huvudsponsor eller flera starka sponsorer, IndyCar är Chip Ganassi`s passion men det är så mkt mera pengar i NASCAR också finns det flera andra delägare av Ganassi`s team i NASCAR mens han äger/ägde teamen i IndyCar och sportvagnsracing på egenhand och därför spekuleras det att det isf är IndyCar teamet som kommer att läggas ner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in