2019-10-08, 19:45
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Zlatan Ibrahimović växte upp i stadsdelen Rosengård i Malmö, hans far Sefik Ibrahimovic är bosniak och modern Jurka Gravic är kroat, hur får du han till att vara en ziggis/babbe ?

Jag vet inte heller vad TS menar. Men många brukar hävda att Zlatan är zigenare! Fast jag har inte sett något konkret bevis. I nuläget borde han genetiskt räknas som europé.

Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Det där var en riktig lista, det, bra jobb.

Jag har levt länge, sett en hel del bli stjärnor födas - och det var de där jag kom på direkt. Sen finns det säkert någon känd som jag just nu inte minns. Men kanske någon annan gör det.

Här kommer några till med gener från Afrika:
- Yolanda Ngarambe (finsk mamma, pappa från Uganda - vuxit upp i Sverige)
- Angelica Bengtsson (brasiliansk mamma - Elizete- med tydliga afrikanska slavgener)
2019-10-08, 19:46
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad menar du exakt med babbe? Gener från Mellanöstern eller mörkaste Afrika? Jag har exempel från människor med en lyckad karriär som har gener från de delarna av världen, som bor i eller har vuxit upp iSverige.

Afrikanska genar (kan vara mixade):
- Ken Ring
- Alice Bah Kuhnke
- Martin Dahlin
- Henrik Larsson
- Jessica Folcker
- Blossom Tainton
- Kayo
- Tityo
- Neneh Cherry
- Eagle-Eye Cherry
- George Scott
- Rennie Mirro
- Papa Dee
- Dr Alban

Mena:
- Fares Fares
- Josef Fares
- Roy Fares
- Ibrahim Baylan
- Ardalan Shekarabi
- Elisabeth Massi Fritz

Zigenare:
- Katarina Taikon
- Alexandra Pascalidou (Anses av många vara zigenare, precis många anser att Zlatan är det. Jag vet inte om det finns någon fakta kring påståendena om dessa två. ).

Sen finns det säkert en del sportstjärnor, sångare och scenmänniskor som jag har missat.

Fråga Robert Laul, han har koll på allt den soptippsjournalisten
2019-10-08, 19:47
Medlem
Ron Wood gitarrist i Rolling Stones zigenare som lyckats!
2019-10-08, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Det var en babbe som hade ett TV-program i SVT där han hade en punschline som gick ungefär så här "Välkomna ohc varse'go!" eller nått sånt. Han fick sedan av någon sjuk anledning en högt uppsatt post inom ett företag som hyr ut bostäder och blev mångmiljonär på något bisart vis. Jag ska söka lite och återkomma.
"Här kommer kära publiken"

"Jaså duuuuu"

"Mustafas show" om jag minns rätt var faktiskt bra 😝
2019-10-08, 20:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Ron Wood gitarrist i Rolling Stones zigenare som lyckats!

Wow, det visste jag inte, men ser nu att han själv berättat det.
2019-10-08, 20:07
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Zlatan Ibrahimović växte upp i stadsdelen Rosengård i Malmö, hans far Sefik Ibrahimovic är bosniak och modern Jurka Gravic är kroat, hur får du han till att vara en ziggis/babbe ?

Han är en babbe och ser ut som en zigenare.
2019-10-08, 20:12
Bannlyst
Django Reinhardt
2019-10-08, 20:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Zigenare:
- Katarina Taikon
- Alexandra Pascalidou (Anses av många vara zigenare, precis många anser att Zlatan är det. Jag vet inte om det finns någon fakta kring påståendena om dessa två. ).

Sen finns det säkert en del sportstjärnor, sångare och scenmänniskor som jag har missat.
Seriöst?
Katarina Taikon hamnade i koma pga missbruk vid 50, och dog 13 år senare, är det framgångsrikt? Visst, ett gäng böcker, kanske ändå får räknas som framgångsrikt för en zigge.
Och Pascalidou, flerfaldigt avslöjad som plagiarist, som dessutom tycks ljuga om sitt ursprung.

??
Kanske inte blir bättre än så med ziggar ...
2019-10-08, 20:38
Medlem
Tror zigernare som är framgångsrika håller ganska låg profil om det utanför den egna kretsen.
Inom hästägande och travsport bör det ju finnas några som lyckats bra pga stort hästintresse.
Kommer dock inte på något namn på rak arm...
2019-10-08, 20:41
Medlem
trickydicks avatar
Tyson Fury, men han är nog snarare från en resande-släkt dvs tattare snarare än etnisk ziggis.
Annars finns det ekonomiskt framgångsrika zigearhövdingar i Bulgarien och Rumänien som bor i stora mantions och kör lyxbilar. Det är dit tiggarnas pengar går.
https://youtu.be/JEFF6Y0mAyA
Senast redigerad av trickydick 2019-10-08 kl. 20:43.
2019-10-08, 22:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Seriöst?
Katarina Taikon hamnade i koma pga missbruk vid 50, och dog 13 år senare, är det framgångsrikt? Visst, ett gäng böcker, kanske ändå får räknas som framgångsrikt för en zigge.
Och Pascalidou, flerfaldigt avslöjad som plagiarist, som dessutom tycks ljuga om sitt ursprung.

??
Kanske inte blir bättre än så med ziggar ...

Jag har noll koll på KT och vad hon dog av. Internet var inte för allmänheten på den tiden.

Världen är full av missbrukande musiker, skådespelare och författare som nått framgång och dött i förtid. Så tidig död och missbruk hindrar en inte från berömmelse. Det hör nästan till bland kreativa yrken.

Men hennes böcker har lästs mycket och läses fortfarande. Det har ju också gjorts en film baserad på hennes böcker om Katitzi. Inte svenska många författare har fått vara med om det. I synnerhet inte barnboksförfattare.

Om du menar hela världen, så har det ju redan stått ett namn i tråden - Ron Wood. Måste ju vara världens mest kända bekräftade zigenare.
2019-10-08, 22:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Glömde en framgångsrik person med gener från Afrika:

- Fredrik Reinfeldt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här