2019-10-08, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Dags att stänga igen alla källare i Rinkeby, nu får det vara nog!!

Lugnt, Socialdemokraterna tillsätter snart en utredning som syftar till att undersöka om man kan förbjuda källare, alternativt kraftigt straffbeskatta dessa. Utredningen förväntas bli klar 2034.
Senast redigerad av Bensinstation 2019-10-08 kl. 17:13. Anledning: Mer ironi tillagt.
Citera
2019-10-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Haha, det är nya tider nu. Försäkringskassan kommer utförsäkra honom om 180 dagar och hänvisa honom till 'normalt förekommande arbeten' på arbetsmarknaden där han inte behöver använda benen.
Det är hårt nu, vi ska ha råd med massimporten och då får man hugga i
jaaa säkerligen, gäller ju att alla ställer upp! Men hans arbetsplats borde ju ha en försäkring som gör att han får ut en fin summa.
Citera
2019-10-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StureMjuk
Är det dags för en lag om kroppskamera på väktare och ordningsvakter?

Det utvärderas och testas just nu hos ett bevakningsföretag. Men det lär vara förbehållet ordningsvakter är jag rätt säker på.
Citera
2019-10-08, 17:49
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinstation
Lugnt, Socialdemokraterna tillsätter snart en utredning som syftar till att undersöka om man kan förbjuda källare, alternativt kraftigt straffbeskatta dessa. Utredningen förväntas bli klar 2034.

Ett alternativ är ju att bygga om alla källarskrubbar i de här områdena till fängelseceller i väntan på vidare deportation till sydpolen. .
Citera
2019-10-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Jag anser inte att det är fredstid om det skjuts så mycket som det faktiskt görs i Sverige, så varför inte låta polis och militär raida gangsterförorterna?
Zoomalier och ap-raber är väl ändå
inte överlägsna svensk armé? Eller???
Nej, svartingarna skulle bli slaktade på nolltid, men det vore ju rasistiskt så det är nog bättre att skicka dit några dialogpoliser med saft och bullar i stället.
Citera
2019-10-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Hoppas Morgan jagar den som sköt till världens ände!
Morgan är nog upptagen med en aperitif strax innan kvällsmåltiden just nu. Skulle inte sätta något av värde på att den slashasen uträttar något för någon, någonsin. Han arbetar nog mest för att lämna ett arv till släktingarna, efter hans död vid 107 års ålder i artonrums villan....
Citera
2019-10-08, 18:10
Bannlyst
Revirhävdande
Citera
2019-10-08, 18:47
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Se genom kläder kräver otrevliga strålar det tror jag inte på.
Hundar och personal kostar pengar, särskilt då behovet är så stort, platserna som ska bevakas är väldigt många.
Hemliga kameror tror jag är rätt metod inte synliga som är lätta att undvika för de som vet var de sitter. För att identifiera individer måste ner på manshöjd se under kepsen, under huden.

Men nu är det lite för mycket OT.

Ja,alla goda förslag blir ju off-topic.
Hundar kostar pengar, men det gör ju den här gangstacirkusen också.
Ansiktsigenkänning vid varenda jävla port till lägenhetshusen annars räknas det som olaga intrång.
Ok, tillbaka till topic.
Jag hoppas vaktstackarn repar sej.
Hade inte vart lönt att mista gångförmågan pga ett lågavlönat skitjobb. Vi ser nog fallet på Efterlyst på torsdag om dom inte haffar den skjutglade kaozblatten innan dess.
Citera
2019-10-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Ha ha Snacka skit är ju ditt signum! Tänk om du kunde sluta med det!
I detta fall är jag också hyfsat säker på att man inte vill gå ut med om väktaren är avliden.
Så har det ju varit vid flera skjutningar sista året.

Denna skjutning är ju unik då det är en väktare som är offret. Hoppas du kan hålla käften i denna tråd fortsättningsvis.
Du har ju helt fel. Ingen har avlidit.
Citera
2019-10-08, 19:01
Medlem
Mongoprofetens avatar
Någon info om GM? Somalier, araber? Lokala kriminella gäng som fick sin knarkhandel störd av väktarna?
Citera
2019-10-08, 19:16
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VackerNatur
Du snackar skit. Har du ens varit i Tensta och Rinkeby? Jag har bott flera år i Tensta och i många andra yttre förorter och det är STOR skillnad mellan ort och ort och det vet alla som har vuxit upp i den här stan, jävla lantis.

Låt gå för att det sitter en massa jävla WT-kräk från någon håla här på flashback som aldrig har satt sin fot på blåa linjen men som likväl uttalar sig lika säkert om Rinkeby som om de hade vuxit upp där. Det är absolut ingen krigszon eller något ghetto alá Johannesburg - men lika tröttsamma som ovan nämnda grupp internetkrigare är folk som du som snackar om att det inte är någon skillnad mellan olika förorter här i Stockholm. Alltså jag orkar inte ens ta den här diskussionen med någon som uppenbarligen inte alls är hemma i den här stan, men det är skillnad mellan orter och det är inte något skitsnack att t ex Rinkeby är en helt annan sak än t ex Farsta/Hökarängen/Gubbängen yadayada som också är yttre förorter. Det är t om stor skillnad på förorterna i Norrort även fast de ligger som i ett pärlband ett stenkast från varandra.

Vad menar du är skillnaden? Är väl inte ens någon skillnad på svenska städer? Alla har samma utseende, samma butiker och likadana hus, gallerior och affärer.

Jag har bott och är född ”här” i norrort.
Citera
2019-10-08, 19:38
Medlem
Prayuths avatar
Märktligt tyst om denna händelse. Att personer från ordningsmakten blir överfallna och nedskjutna i ett garage borde vara löpsedelmaterial. Nu har det bara nämnts i förbifarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in