2019-10-07, 19:47
Medlem
Efter åratal med misslyckanden på arbetsmarknaden och utredning inom psykiatrin ska jag inom kort genomgå en ”kartläggning av aktivitetsförmåga”.

Vad ingår i detta? Kan det leda till något bra?
Citera
2019-10-07, 20:29
Medlem
Torpedullas avatar
Absolut! Du får gå snabbt i en korridor, upp och ner i en trappa, lyfta lite läskbackar och annat smått och gott. Brukar vara mycket trevligt.
Citera
2019-10-07, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedulla
Absolut! Du får gå snabbt i en korridor, upp och ner i en trappa, lyfta lite läskbackar och annat smått och gott. Brukar vara mycket trevligt.

Men det här handlar ju om psykiska grejer. Det är klart jag kan gå snabbt om jag måste och lyfta saker men det betyder ju inte att man orkar jobba 10 eller ens två timmar i veckan, är det så fyrkantigt som det verkar?
Citera
2019-10-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krombaby
Efter åratal med misslyckanden på arbetsmarknaden och utredning inom psykiatrin ska jag inom kort genomgå en ”kartläggning av aktivitetsförmåga”.

Vad ingår i detta? Kan det leda till något bra?
Jag var på en liknande utredning för några år sedan pga långvarig smärta som gjorde att jag var deltidssjukskriven.
De testade både fysiska och kognitiva förmågor.
Jag hade även möte med läkare (3h) Psykolog (1 h) sjukgymnast (3 h) utöver tiden med arbetsterapeuten under de 2 dagar utredningen pågick. Efter dag 2 satta sig teamet och diskuterade igenom och skrev sin bedömning. På morgonen dag 3 blev jag uppringd av smärtläkaren som berättade deras uppfattning och jag kunde ha synpunkter/rätta till ev sakfel. Detta betalades (och beställdes) av FK men jag kände att jag absolut fick en rättvis opartisk bedömning. De försökte verkligen komma fram till en ärlig bedömning om min uthållighet och arbetsförmåga. Jag tror dock att det var till min fördel att jag inte har några psykiska besvär utan fysiska som dessutom syns på röntgen.

Just denna form finns inte längre men något liknande har jag hört om, dock tycker åtminstone min smärtläkare att den nya varianten är lite sämre för patienten.

Arbetsförmedlingen har egna kartläggningar som sker mha arbetsterapeut och jag känner bara en som varit på en sådan och det hjälpte henne framåt i alla fall.
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in