Citat:
Ursprungligen postat av
Lucky8ball
Ni som slår aktieindex hur investerar ni, och ni som har misslyckats slå index år efter år, hur har ni investerat?
Förlorar omkring 500k /år senaste tre åren. Detta året Kanske kan bli en vändning, ligger runt nollan nu.
Investerar bara i förhoppningsbolag och IPOer. Sitter kvar genom massa nyemissioner och lyckas tydligen hoppa ur bolagen precis innan de vänder

. Några exempel:
SaltX, gick in 2015 på kurs 11kr. Sålde 2016 på omkring 4 kr. Ett år senare stod skiten i 40.
Fingerprint, gick in i slutet av 2017 på omkring 17kr. Sålde skiten omkring ett år senare på 8kr. Idag står den i över 20kr.
Powercell, Gick in i början av 2018 på 37kr. Sålde i slutet av 2018 på 31kr. Idag står den i över 110kr.
Peptonic, Slutet av 2015 på 3,5kr, sålde i mars detta året på 0,65kr. Några månader senare gick skiten upp 400%.
Chromogenics, Köpte i mars 2016, på 7,3kr. Sålde skiten i mitten av 2018 på 2kr. Den har dock fortsatt neråt en bit så där hade jag väl flyt

.
Starbreeze, Köpte på omkring 8 ett halvår innan OTWD-släppet. Skiten gick upp till över 16kr ett halvår senare men hoppade inte ur förrän KK var ett faktum på omkring 0,8 (lärdom: Lita aldrig på VDn!). Dock så hade jag även varit med på en uppåtresa från omkring 4kr 2015 till över 25kr 2016 då jag faktiskt tjänade omkring 300%.
3D Systems corp, gick in omkring oktober 2013 på $55 (3D skrivare var hett vid denna tidpunkt). Sålde i somras på runt $9. Dollarförstärkningen på omkring 50% under perioden hjälpte ju till att mildra fallet, men ändå stort minus på kontot.
Det är ju såklart lite tragiskt med mina investeringar, men det är samtidigt roligt, lite som ett spelberoende

. Det är iaf inte lånade pengar.