2019-10-07, 18:36
Medlem
Har fått mycket kraftiga insättningssymtom 30 mg duloxetin. Efter en vecka gick jag upp till 60 mg och klarade detta i två dagar och fick gå tillbaka till 30 mg.
Kraftigt förhöjd ångest, illamående, huvudvärk, jävulskt ont i magen.
Någon med erfarenhet av detta och när/om man kan förvänta sig eventuell lättnad från dessa symtom?
Tacksam för svar då desperat.
Citera
2019-10-07, 19:05
Medlem
Mecanicuss avatar
Min erfarenhet av liknande mediciner är att detta är helt normalt.. Det blir värre i början men det kommer att ändras till det bättre! I mitt fall så hade jag haft panikångest med mera under lång tid utan att förstå vad det var.. Hade väl lärt mig att hantera symptomen på ett sånt sätt att jag kunde fungera litegrann.. När jag började med medicinen och började trappa upp den så mådde jag så jävla dåligt! Lika dåligt eller sämre än jag gjort innan men förträngt.. Jag stod ut, isolerade mig som jag hade gjort innan och sen en dag vaknade och bara mådde mycket bättre?
Citera
2019-10-10, 20:33
Medlem
Jag började med 30 mg duloxetin för 5 veckor sedan. Hade inte så svåra biverkningar. Efter fyra veckor var dom nästan helt borta. Tyckte inte medicinen riktigt verkade ökade då till 60 mg då kom biverkningarna tillbaka litegrann men nu börjar de ge med sig igen. Får se om de positiva effekterna börjar komma.
Citera
2019-10-14, 12:42
Medlem
Har nu tagit duloxetin i nästan 2,5 veckor och allt blir bara värre och värre.
Ångesten och de fysiska symtomen når helt nya höjder. Oxascand hjälper nästan inte alls. Vet inte vad jag ska ta mig till.
Citera
2019-10-14, 19:14
Medlem
Är inne på 5e dagen nu, bara märkt av ökad ångest. Vilka biverkningar har du?
Citera
2019-10-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linuswiberg
Är inne på 5e dagen nu, bara märkt av ökad ångest. Vilka biverkningar har du?
Jag har kraftigt ökad ångest(då o då gränsfall akuten), ingen aptit nu i snart 4 veckor ( satte ut saroten i en vecka innan jag började med duloxetin), illamående, ruskigt ont i magen när jag är ute o går och när jag ätit, diarré, molande huvudvärk, helt slut i kroppen (förm då ångesten tär på orken).
Ska ha tel samtal med läkaren imorgon o måste höra vad jag ska göra. Ser ingen bättring öht bara försämring.
När man väl klarat av ytterligare en dag så vet man vad som väntar nästa dag.
Senast redigerad av jakeidaoscar 2019-10-14 kl. 20:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in