Citat:
Ursprungligen postat av
mjaxy
”Bekämpa nättrollen” tror jag. SVT har ju redan börjat kampanja och jag tror att EU kommer accelerera mot en överstatlig kontroll a la Kina. ”För att skydda demokratin”. (Inga fler Brexit tack)
Vi kommer få nya Göran Greider’s och snickisnacki’s som kommer förklara varför individen inte är mogen att uttrycka sina åsikter direkt på nätet (typ Flashback) utan behöver filtreras via ”demokratiexperter”. ”Din jävla fitta”-inlägg kommer att visas som exempel som rättfärdigar utvecklingen.
Jag tror också internet, näthat, fake news, etc. kan bli nästa grej. man kan haka på alla tidigare PK-drev och säga att allt dåligt (Klimatförnekare, hetro-män, vita, köttätare, islamofober etc. finns pg.a.a det ocensurerade, okontrollerade internet). Internet måste regleras och styras av lagar, censurmyndigheter, etiska nämnder. Företag kommer haka på för att göra Internet som betal-TV där du måste köpa olika paket med av dem utvalda sidor du kan besöka. SVT-play, Facebook och Google kommer ingå i alla paket. Alternativ-media kommer "deplattformeras". Det kommer få skicka e-post i nätverk eller fysisk snigelpost.