Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Själv skulle jag känna tvekan inför att bli förlöst av en person som en halvtimme tidigare har kört en korkskruv in i hjärnan på ett barn som var några månader yngre än mitt eget. Men det är väl bara jag...
Precis, eller få foten opererad av en kille som en halvtimme innan amputerat någons ben... Eller få tanden lagad av någon som 15 minuter innan dragit ut en tand :O
Hur ser det ut i din värld om någon mor fått komplikationer och måste abortera.. skulle den läkaren som 30 minuter innan räddat hennes liv få förlösa ditt barn?
Hur ser du på militärer/poliser som får barn? Tänk om de dödat någon, hur kan de sedan få göra nya liv?
Vad spelar det för roll om läkaren aborterat innan han/hon förlöser ditt barn. Det är en del i dennes jobb, i förra fallet var det att abortera en liten cellklump i andra att göra sitt yttersta för att förlösa ett barn på ett säkert sätt. Jag tror de flesta läkare klarar att särskilja sina arbetsuppgifter.. eller tror du läkaren av bara farten kör en korkskruv i skallen på din unge med?