2019-10-05, 18:57
Medlem
Jag har ett tag varit lite sugen på att skaffa ett bättre TV-kanalpaket än det jag ändå är påtvingad genom bostadsrättsföreningen, mest för att kunna se några enstaka sportsändningar i fr.a. damfotboll. Huset har kabel-TV från Com hem med gruppavtal (heter det väl?) och rabatt på deras skit, så jag tänker att jag lika gärna kan utnyttja det.
Det s.k. silverpaketet är knappt övertygande med sitt dussin utfyllnadskanaler, men det är ändå najs att ha några av dem, liksom en hög HD-kanaler, även om det är totalt BS att betala extra för nåt som är standard nu. Tvärtom borde HD vara lockmedel för att hålla kvar folk.

Men..!
Priserna är ju helt sjuka. Tänker att bas borde vara högst 80 kr, medium 130 kr och maxpaketet max 200 pix. Istället är priserna nästa det tredubbla! Med rabatten "bara" det dubbla. Tillvalspaketen ska vi inte ens prata om.

För mig är det obegripligt. TV-programmen som görs och visas numer är så dåliga att det inte längre väger upp för den stört myckna och dåliga reklamen. Kvalitén har verkligen störtdykt samtidigt som reklamen eskalerat. Och så ska man betala hutlösa summor för det, för att se reklam-TV! Beträffande HD undrar jag varför man ska betala för samma sak en gång till. Innehållet är ju samma skit. Som sagt borde det vara ett försäljningsargument för linjär-TV överlag för att locka folk att stanna i dessa omvälvande TV-tider, inte ett tillval.

Som om inte det vore nog så tar de betalt per TV! Varje jävla kort kräver ett extra abonnemang! Totalt sinnessjukt alltihopa.

Så jag ser mig om efter alternativ. Kollade in Boxer, men läget är samma där. Upptäckte strax efter att Boxer ägs av Com hem sedan förra året, vilket förklarar även deras sjuka priser. För helvete, det är ju ett satans monopol! Hur fan kan det vara tillåtet?

Mitt stora tekniska intresse till trots har jag aldrig lämnat TV:n, tycker det najs med tablå-tittande och soffa med en simpel apparat. På YouTube måste man hålla på och skriva och klicka en massa, inte soffvänligt. Har man otur kan man få en hel jävla film som reklam, så man kan inte bara genomlida en handfull minuter reklam. Men visst är det oftast kort, vilket är en klar förbättring. Samtidigt är de flesta videorna korta.

Men även jag känner att Internet kan vara ett bra alternativ, obekvämligheten till trots.
Jag har tekniskt sett tillgång till IPTV via ett fibernät, men Internetoperatören erbjuder endast C Shit, vilket är ännu värre. Har gigabit-fart, så det är inga problem med överföringen för mig.

Netflix, HBO och dylikt är jag inte intresserad av då jag inte alls kollar på moderna serier och väldigt sällan film, men deras affärsmodell är i linje med och till viss del ännu lite bättre än mina förväntningar.

Vad fan ska jag göra? Kollar gärna TV, men betal-TV har blivit fullkomligt horribelt.

Eftersom detta existerar måste ju någon där ute betala för det. Vem fan gör det?
Senast redigerad av YourNameisSexy 2019-10-05 kl. 19:00.
Citera
2019-10-05, 19:09
Medlem
Antagligen har kostnaderna skenat för de få bakåtsträvande fanskap som fortfarande använder sig av tv, pengarna måste ju in trots fåtal tittare. Finns det inte någon streamingtjänst som tillhandahåller det du vill se?

Jag såg häromdagen på youtube och imponerades av hur somliga med låg budget och en gammal kamera kan göra så kvalitativt och intressant material. Samtidigt producerar SVT och SR bara skit för skattepengar.
Citera
2019-10-05, 19:24
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YourNameisSexy
Jag har ett tag varit lite sugen på att skaffa ett bättre TV-kanalpaket än det jag ändå är påtvingad genom bostadsrättsföreningen, mest för att kunna se några enstaka sportsändningar i fr.a. damfotboll. Huset har kabel-TV från Com hem med gruppavtal (heter det väl?) och rabatt på deras skit, så jag tänker att jag lika gärna kan utnyttja det.
Det s.k. silverpaketet är knappt övertygande med sitt dussin utfyllnadskanaler, men det är ändå najs att ha några av dem, liksom en hög HD-kanaler, även om det är totalt BS att betala extra för nåt som är standard nu. Tvärtom borde HD vara lockmedel för att hålla kvar folk.

Men..!
Priserna är ju helt sjuka. Tänker att bas borde vara högst 80 kr, medium 130 kr och maxpaketet max 200 pix. Istället är priserna nästa det tredubbla! Med rabatten "bara" det dubbla. Tillvalspaketen ska vi inte ens prata om.

För mig är det obegripligt. TV-programmen som görs och visas numer är så dåliga att det inte längre väger upp för den stört myckna och dåliga reklamen. Kvalitén har verkligen störtdykt samtidigt som reklamen eskalerat. Och så ska man betala hutlösa summor för det, för att se reklam-TV! Beträffande HD undrar jag varför man ska betala för samma sak en gång till. Innehållet är ju samma skit. Som sagt borde det vara ett försäljningsargument för linjär-TV överlag för att locka folk att stanna i dessa omvälvande TV-tider, inte ett tillval.

Som om inte det vore nog så tar de betalt per TV! Varje jävla kort kräver ett extra abonnemang! Totalt sinnessjukt alltihopa.

Så jag ser mig om efter alternativ. Kollade in Boxer, men läget är samma där. Upptäckte strax efter att Boxer ägs av Com hem sedan förra året, vilket förklarar även deras sjuka priser. För helvete, det är ju ett satans monopol! Hur fan kan det vara tillåtet?

Mitt stora tekniska intresse till trots har jag aldrig lämnat TV:n, tycker det najs med tablå-tittande och soffa med en simpel apparat. På YouTube måste man hålla på och skriva och klicka en massa, inte soffvänligt. Har man otur kan man få en hel jävla film som reklam, så man kan inte bara genomlida en handfull minuter reklam. Men visst är det oftast kort, vilket är en klar förbättring. Samtidigt är de flesta videorna korta.

Men även jag känner att Internet kan vara ett bra alternativ, obekvämligheten till trots.
Jag har tekniskt sett tillgång till IPTV via ett fibernät, men Internetoperatören erbjuder endast C Shit, vilket är ännu värre. Har gigabit-fart, så det är inga problem med överföringen för mig.

Netflix, HBO och dylikt är jag inte intresserad av då jag inte alls kollar på moderna serier och väldigt sällan film, men deras affärsmodell är i linje med och till viss del ännu lite bättre än mina förväntningar.

Vad fan ska jag göra? Kollar gärna TV, men betal-TV har blivit fullkomligt horribelt.

Eftersom detta existerar måste ju någon där ute betala för det. Vem fan gör det?
Just SVT kan man väl streama, om inte annat via deras app. Kanske kan TS hitta en hel del i deras arkiv. Betala till skojarna på Comhem skulle jag ALDRIG göra. Då hade jag hellre kört pirat IP TV. Nu kör jag bara det som ingår där jag bor samt Netflix. Det räcker gott.
Citera
2019-10-05, 19:41
Medlem
brianmolkos avatar
Dessa serier med en massa riddare och skit
Man måste ju se alla avsnitt i flera år

krimserierna är totalt overkliga
Man kan göra ultra HD av material
filmat med en tidig movilkamera
men man kan inte klona
Citera
2019-10-05, 19:51
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:

Netflix, HBO och dylikt är jag inte intresserad av då jag inte alls kollar på moderna serier och väldigt sällan film, men deras affärsmodell är i linje med och till viss del ännu lite bättre än mina förväntningar,

Finns ju inte bara moderna tv-serier på dessa sajter. Man kan hitta tv-serier från bland annat 90-talet och början av 00-talet. Det är inte vad jag skulle kalla modernt i alla fall. Sedan förändras ju utbudet regelbundet, så även om en viss tv-serie inte finns just nu, så kan det hända att det kommer att finnas i utbudet inom en snar framtid. Netflix exempelvis låter en dessutom lämna förslag/önskemål på sådant som man vill se i utbudet.

Jag har sett en del gamla serier på dessa sajter, och uppskattat det i alla fall.

Sedan är ju linjär tv bra som komplement, åtminstone ibland. Visst kommer det upp saker som är gratis på ställen som Dplay, TV4 Play, SVT Play och Viafree. Lagliga alternativ också. Men allt som sänds på respektive tv-kanal (TV3, Kanal 5 etc) kommer inte upp på dessa sidor (eller på andra streamingsajter). Gäller ju främst tv-serier eller tv-program, men ibland kommer det någon film som jag kan tänka mig att se eller gärna vill se. Fast ärligt talat så tycker jag att det blir för dyrt, speciellt i kombination med en eller flera streamingsajter (och mer om man vill ha sport också).
Citera
2019-10-05, 20:33
Bannlyst
Håller med.
Hade förut cmore film, viasat film och åtta favoriter. Det var okej. Cmore kostade 99, viasat 149 och åtta favoriter 99. Dessutom ingick cmore och viasat streaming.
Men sen höjde de priset till 349 kr för åtta favoriter. Men det gick inte att välja bort eftersom comhems uselt utvecklade system kräver att du har åtta favoriter eller motsvarande för att ha filmkanalerna. Åt 2019 går det INTE att endast ha filmkanaler som tillval hos comhem.
Och de extra kanaler som comhem erbjuder är skit eller HD av kanaler du redan betalar för.
Så sa upp alla tvkanaler jag kunde.
Citera
2019-10-05, 20:35
Medlem
Citat:

Men..!

Dagens generation kommer aldrig i helvete betala för gammel-tv.
Det är 70- och tidiga 80-talister som fortfarande håller fast vid skiten.
Och invandrare som krånglar med paraboler och iptv.

Dagens människor streamar allt.
Klipp tv kabeln och gör som oss andra.

Popcorntime, nyafilmer,
Sport livesänds på allehanda sidor för sportfånar.
Torrents.

Ta dig ur bubblan och streama ditt behov, det finns garanterat befintliga trådar här på fb som leder dig rätt.
Senast redigerad av eyecreate 2019-10-05 kl. 20:39.
Citera
2019-10-05, 22:01
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Dagens generation kommer aldrig i helvete betala för gammel-tv.
Det är 70- och tidiga 80-talister som fortfarande håller fast vid skiten.
Och invandrare som krånglar med paraboler och iptv.

Dagens människor streamar allt.
Klipp tv kabeln och gör som oss andra.

Popcorntime, nyafilmer,
Sport livesänds på allehanda sidor för sportfånar.
Torrents.

Ta dig ur bubblan och streama ditt behov, det finns garanterat befintliga trådar här på fb som leder dig rätt.

Japp, du har rätt. Priserna på tv-abonnemang är helt uppåt väggarna sett till vad man får. Det är gamlingarna som ska betala extra för att vi yngre folk fimpar linjär-tv. När man bor i lägenhet är det en sak, då får man ju oftast ett 20-tal kanaler som ingår i hyran. Det kan man leva med, då kan man zappa runt om man känner för det.

Men nu bor jag i villa. Då ingår inte ett skvatt. Att betala 359 pix i månaden för trean, femman och Eurosport och sånt det finns inte på världskartan för mig. Man har insett vilket jävla slöseri på ens liv det innebär att zappa runt i linjär-tv istället för att välja nåt man faktiskt vill se.
Citera
2019-10-05, 22:19
Medlem
Googla IPTV test så startas en ny värld för dig
Citera
2019-10-05, 22:40
Avslutad
Sa upp skiten för flera år sedan, kör playtjänster på datorn, betalar för Dplay då de visar sport ibland. Hade även Netflix förut men kollade aldrig avslutade.. Fattar inte varför man ska ha 100 kanaler som i princip bara sänder skit...

Jag är filmfantast och laddar ner det jag vill ha, samt att det finns numer väldigt mycket bra filmer på Youtube
Citera
2020-01-06, 15:13
Medlem
Webb-tv.nu har 9 kanaler för noll kronor.
Boxer har basutbudet plus 8 kanaler för 99 kr/mån (ord. pris 239 kr).
Com Hem har 21 kanaler för 149 kr/mån (ord. pris 219 kr).
Det kanske är krångligt som fan att använda gratisalternativet, finns det någon flashbackare som har testat?
Citera
2020-01-06, 15:26
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Webb-tv.nu har 9 kanaler för noll kronor.
Boxer har basutbudet plus 8 kanaler för 99 kr/mån (ord. pris 239 kr).
Com Hem har 21 kanaler för 149 kr/mån (ord. pris 219 kr).
Det kanske är krångligt som fan att använda gratisalternativet, finns det någon flashbackare som har testat?

Kollade bara lite snabbt, men det verkar ju som om webb-tv.nu i stort sett är en samlingssida och samlar allt gratis material som finns på Dplay, Viafree, TV4Play och Svt Play. Vill man se ett visst program så hänvisas man till respektive sajt ändå. Klickar jag exempelvis på Lyxfällan på webb-tv.nu, så kommer jag till Viafrees hemsida där jag får titta på det.

Det är ju gratis bara för att materialet är gratis på respektive sajt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in