2019-10-05, 10:48
Bannlyst
Så illa är det inte dock då han egentligen är duktig. Jag bad honom att bara ta kort på sidorna och sen lämna en del där uppe så det blir en frisyr som man kan mecka med. Men varje gång jag varit hos honom så har han hela tiden börjat med att klippa där uppe med maskinen (med munstycke givetvis) för att därefter köra lite med sax. Vad är meningen med att klippa på det sättet? Har aldrig sett någon röra en maskin mot "topparna" förutom när någon velat snagga det helt.

Jag bad honom som sagt att inte ta mycket där uppe men idioten slaktade håret där uppe som att han härjat med gräsklipparen. Inte blev det enklare heller av att han inte kunde svenska.
Citera
2019-10-05, 10:56
Medlem
Varför inte byta frisör?
Citera
2019-10-05, 10:56
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Så illa är det inte dock då han egentligen är duktig. Varje gång jag varit hos honom så har han hela tiden börjat med att klippa där uppe med maskinen (med munstycke).
Nej, han är inte duktig någonstans. Han är "import" och har med största sannolikhet noll utbildning som frisör. Han kan ha klippt får och getter i sitt hemland. Det är nämligen så dessa klipps. Byt till någon som kan visa någon form av diplom eller bevis på genomförd utbildning.
Citera
2019-10-05, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Nej, han är inte duktig någonstans. Han är "import" och har med största sannolikhet noll utbildning som frisör. Han kan ha klippt får och getter i sitt hemland. Det är nämligen så dessa klipps. Byt till någon som kan visa någon form av diplom eller bevis på genomförd utbildning.
Fördelen är att han lägger ner mycket tid till ett helt okej pris. Men varför i helvete tar man där uppe med maskin och inte bara sax? Aldrig har jag sett någon använda den tekniken.
Citera
2019-10-05, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Varför inte byta frisör?
Pallar inte byta då den här ligger nära och gör det till ett okej pris. Dessutom har jag bytt frisör som en jävla hora att jag känner att jag lika gärna kan hålla mig till en som vet hur mitt hår ska klippas.

Men ja, jag kanske överväger att gå tillbaka till den innan som faktiskt klippte helt okej.
Citera
2019-10-05, 11:02
Medlem
Amazon-mannens avatar
Vi lever i en marknadsekonomi. Är kunden inte nöjd med varan/tjänsten kan denne byta till en som uppfyller kraven.

M.a.o. byt frisör.

(De importfrisörer jag gått till har slagit svenska frisörer med hästlängder i fråga om pris och tidseffektivitet..400:- för en timmes jobb eller 20 min & 150:- Hmmmm svårt val)
Citera
2019-10-05, 11:14
Medlem
Varför inte klippa sig själv?
Brr Brr, så är håret av!
Citera
2019-10-05, 11:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Så illa är det inte dock då han egentligen är duktig. Jag bad honom att bara ta kort på sidorna och sen lämna en del där uppe så det blir en frisyr som man kan mecka med. Men varje gång jag varit hos honom så har han hela tiden börjat med att klippa där uppe med maskinen (med munstycke givetvis) för att därefter köra lite med sax. Vad är meningen med att klippa på det sättet? Har aldrig sett någon röra en maskin mot "topparna" förutom när någon velat snagga det helt.

Jag bad honom som sagt att inte ta mycket där uppe men idioten slaktade håret där uppe som att han härjat med gräsklipparen. Inte blev det enklare heller av att han inte kunde svenska.

Vad är din fråga? Du verkar bara vilja klaga av dig.

Gå till en annan frisör om du inte är nöjd.
Citera
2019-10-05, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad är din fråga? Du verkar bara vilja klaga av dig.

Gå till en annan frisör om du inte är nöjd.
Vitsen med att ta med maskin (med munstycke) där uppe istället för att bara göra det med sax.
Citera
2019-10-05, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
gå till en riktig frisör med svenska människor. de ska sponsras, inte de där du går till. usch
Problemet är att svenska barberare finns bara i innerstan och kostar typ 400 spänn.
Citera
2019-10-05, 11:23
Medlem
Citat:

De flesta moderna frisörer kör alltid med maskin i början för att kapa av till den längd det är tänkt, sedan saxar de för att skapa själva frisyren.

Han gör helt rätt mao.
Citera
2019-10-05, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
De flesta moderna frisörer kör alltid med maskin i början för att kapa av till den längd det är tänkt, sedan saxar de för att skapa själva frisyren.

Han gör helt rätt mao.
Nej, det är helt fel. Förutom att jag aldrig sett någon annan göra på det sättet så förstör du ju volymen och ruffsigheten genom att slakta med maskinen först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in