2019-10-04, 22:59
Medlem
Jag skulle vilja läsa igenom alla mina journaler från psykiatrin, men jag förstår inte riktigt vart jag ska vända mig. Är det så att jag måste vända mig till alla de olika mottagningar jag varit på eller finns de samlade någonstans?
Har haft att göra med psykiatrin från och till sedan jag var 13 år så jag har varit på BUP, unga vuxna och vuxenpsykiatrin.
Citera
2019-10-04, 23:01
Bannlyst
Jag har inga journaler inom psykiatrin men visst måste det gå att läsa dom på " 1177 mina vårdkontakter" har du kollat där?
Citera
2019-10-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Jag har inga journaler inom psykiatrin men visst måste det gå att läsa dom på " 1177 mina vårdkontakter" har du kollat där?
Jag kollade där först, men det äldsta som fanns där var från 2017.
Citera
2019-10-04, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erbarmlig
Jag kollade där först, men det äldsta som fanns där var från 2017.

Okej får man vara nyfiken och fråga varför du vill åt dom som är äldre?
Citera
2019-10-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Okej får man vara nyfiken och fråga varför du vill åt dom som är äldre?
Jag vill läsa igenom dels för att få inblick i behandlarnas syn på mig och min problematik, dels hoppas jag på att hitta något som skulle kunna hjälpa mig få bättre grepp på hur jag fungerar och mår idag. Kanske skulle kunna hitta något användbart för att förbättra mig själv.
Citera
2019-10-04, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erbarmlig
Jag vill läsa igenom dels för att få inblick i behandlarnas syn på mig och min problematik, dels hoppas jag på att hitta något som skulle kunna hjälpa mig få bättre grepp på hur jag fungerar och mår idag. Kanske skulle kunna hitta något användbart för att förbättra mig själv.

Okej, tack för svar.
Citera
2019-10-05, 00:03
Medlem
Kontakta mottagning(arna) och be om att få dina journaler. Den sista anteckningen skall vara sparad i minst 10 år i alla fall. Ibland kan de finnas kvar längre än det. Takecare-systemet med en sammanhållen journalföring visar bara anteckningar från 2016 och framåt har jag för mig.
Citera
2019-10-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Kontakta mottagning(arna) och be om att få dina journaler. Den sista anteckningen skall vara sparad i minst 10 år i alla fall. Ibland kan de finnas kvar längre än det. Takecare-systemet med en sammanhållen journalföring visar bara anteckningar från 2016 och framåt har jag för mig.
Okej. Tack så mycket!
Citera
2019-10-05, 15:28
Avslutad
Jag beställde min journal, ända från början när jag kom i kontakt med psykiatrin (1996), via 1177 Vårguiden. Kom som rekommenderad post på ett USB-minne. Kostade typ 50 kr.
Citera
2019-10-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jag beställde min journal, ända från början när jag kom i kontakt med psykiatrin (1996), via 1177 Vårguiden. Kom som rekommenderad post på ett USB-minne. Kostade typ 50 kr.

Jag fick nyligen en psykjournal hem direkt i brevlådan i ett så dåligt igenklistrat kuvert att journalen ramlade ur när jag lyfte kuvertet! Kändes inte bra alls, vet inte om klistret var dåligt eftersom journalen ramlat ut fler gånger. Trodde verkligen att de skulle skicka rek.

Ts, var beredd på att du bara får läsa konstiga småsaker om dig själv. Men om det är ett avslut du är ute efter, en period i ditt liv du vill kunna sluta grubbla på, då kan det kännas skönt.
Citera
2019-11-18, 17:54
Medlem
Inte psykiatri, men skit samma.
En släkting behöver journalkopior från sin tidigare läkare. En tidigare privatmottagning som inte finns längre och läkaren praktiserar inte längre heller. Vem ska man vända sig till för att kunna få tag i dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in