2024-04-07, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Skitsnack! De som kör långsamt i vänster-filen gör fel och ska bli av med körkortet, ha bilen konfiskerad och bli pryglade.
Finns ingen ursäkt alls för att göra så.
Det är dina ÅSIKTER och de är helt ointressanta eftersom ett fungerande trafiksystem inte bygger på åsikter utan fakta.

Du borde inte ha körkort om du är så omogen att du inte förstår det.
Citera
2024-04-07, 13:05
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Det är dina ÅSIKTER och de är helt ointressanta eftersom ett fungerande trafiksystem inte bygger på åsikter utan fakta.

Fakta är att man ska inte sitta och söla i vänster-filen. Den är till för OMKÖRNINGAR!
Om du inte fattar det, så är det du som ska lämna in körkortet.
Citera
2024-04-07, 13:14
Medlem
Citat:
Fakta är att man ska inte sitta och söla i vänster-filen. Den är till för OMKÖRNINGAR!

Om det är lite trafik ja, om det är mycket trafik används båda filer för att svälja trafiken.

Dock får man räkna med att andra framför i vänstern gör långsammare omkörningar och då får man vackert lugna sig och vänta till de är klara. Du äger inte vänsterfilen för att du kommer lite fortare bakifrån
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2024-04-07 kl. 13:17.
Citera
2024-04-07, 13:15
Avslutad
Citat:
Det är ju du som inte fattar att omkörningar kan se ut på olika sätt och att det inte är "högst fart går först". Plus att bakomvarande ska hålla säkerhetsavstånd och laglig hastighet.
Citera
2024-04-07, 14:32
Avslutad
Citat:
Vart går gränsen för att söla? Är det när man kör om 5km/h fortare än den man kör om eller går den när du inte kan köra i den hastighet du vill pga omkörande bil framför dig?
Citera
2024-04-08, 15:58
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vart går gränsen för att söla? Är det när man kör om 5km/h fortare än den man kör om eller går den när du inte kan köra i den hastighet du vill pga omkörande bil framför dig?
Jag tycker gränsen går ungefär vid just 5km/h för kör man långsammare tar det orimligt lång tid att göra en omkörning. Igår hade jag någon som körde om med farthållaren satt på kanske 1km/h mer än jag hade och den omkörningen tog över fem minuter. Trots att det var gles trafik han vi naturligtvis ifatt en lastbil så jag fick stänga av farthållaren, bromsa ner och lägga mig bakom den andra bilen.
Citera
2024-04-08, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Jag tycker gränsen går ungefär vid just 5km/h för kör man långsammare tar det orimligt lång tid att göra en omkörning. Igår hade jag någon som körde om med farthållaren satt på kanske 1km/h mer än jag hade och den omkörningen tog över fem minuter. Trots att det var gles trafik han vi naturligtvis ifatt en lastbil så jag fick stänga av farthållaren, bromsa ner och lägga mig bakom den andra bilen.
Nästa fråga då. Hastigheten är skyltad till 110. Den som kör om håller denna hastighet medan den omkörde håller 105. Du har farthållaren på 120.
Citera
2024-04-08, 19:15
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Nästa fråga då. Hastigheten är skyltad till 110. Den som kör om håller denna hastighet medan den omkörde håller 105. Du har farthållaren på 120.
Det har jag inga problem med.
Citera
2024-04-08, 22:38
Medlem
hetofestligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq

Omdöme. De som sätter trafikregler avrundar självklart alltid nedåt när det tas beslut på trafiksäkerhet. Du kör på samma väg som Agda 98 eller något rullstolsmongo som sitter framför ratten och gasar och bromsar med händerna. Du är en mer kapabel förare än 95% av fallen ute i trafiken. Varför ska du lyda deras regler?
Citera
2024-04-09, 06:08
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Omkörning ska alltid göras så fort som möjligt! Idioter som sitter och drömmer i vänsterfilen ska ha skit.
Jävla såskoppar! Jag behandlar alltid sådana typer med förakt och jävlas så mycket jag kan.
Citera
2024-04-09, 06:09
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetofestlig
Omdöme. De som sätter trafikregler avrundar självklart alltid nedåt när det tas beslut på trafiksäkerhet. Du kör på samma väg som Agda 98 eller något rullstolsmongo som sitter framför ratten och gasar och bromsar med händerna. Du är en mer kapabel förare än 95% av fallen ute i trafiken. Varför ska du lyda deras regler?
100% riktigt!
Citera
2024-04-09, 10:43
Avslutad
Citat:
Omkörning ska alltid göras så fort som möjligt! Idioter som sitter och drömmer i vänsterfilen ska ha skit.
Jävla såskoppar! Jag behandlar alltid sådana typer med förakt och jävlas så mycket jag kan.
Du menar att om du kör en Ferrari och kör om i 200knyck så är det du som gör rätt, inte den som kör om i 110 på en väg som är skyltad 110?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in