• 1
  • 2
2019-10-04, 04:37
Medlem
Ovcharkas avatar
Nja, jag vet inte. Att slå sönder ett kranie med bara händerna så att personen i fråga dör ser jag som omöjligt. Händerna går sönder först.

Men om man slår på huvudet i ett scenario där huvudet reagerar med rörelse så att hjärnan hoppar runt i skallen och ådrar sig blödningar etc, så, ja.
Citera
2019-10-04, 06:18
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
En ordentlig krok vid örat är väl värre än en smäll i bakhuvudet.

JA=folk har slagit ihjäl varandra sen länge
Aj fan det är precis i det området min riktigt rejäla vänsterkrok brukar ta och som jag vanligtvis inleder min slagserie med...

Antar jag haft tur att man inte slagit ihjäl någon under de fighter man vart med om under livet.
Citera
2019-10-04, 06:23
Bannlyst
Man kan krossa huvuden till köttfärs, då dör de nog.
Citera
2019-10-04, 10:32
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulikulien
Hej jag satt nyss och tänkte på detta, låter ju sjukt men undrar om det är fysiskt möjligt att slå ihjäl någon? Visst vet jag att det är möjligt om man har rätt redskap (järnrör eller liknande) men jag undrar om det är möjligt med bara händerna? Jag fick denna tanken av att ha kollat på en film där detta händer så inte så att det är något jag vill göra, blev bara nyfiken

Krossat struphuvud med ett slag eller att slå in näsbenet så kan man ha ihjäl någon. Människan är rätt bräcklig på vissa punkter. Finns tekniker där man kan skada inre organ med ett slag.
Citera
2019-10-04, 10:35
Bannlyst
Citat:
Hej jag satt nyss och tänkte på detta, låter ju sjukt men undrar om det är fysiskt möjligt att slå ihjäl någon? Visst vet jag att det är möjligt om man har rätt redskap (järnrör eller liknande) men jag undrar om det är möjligt med bara händerna? Jag fick denna tanken av att ha kollat på en film där detta händer så inte så att det är något jag vill göra, blev bara nyfiken

Ja, det är klart man kan. Ett slag kan t.ex. orsaka dödliga blödningar i hjärnan.
Citera
2019-10-04, 10:36
Medlem
Citat:

Som flera har svarat.
Helt klart kan du slå ihjäl någon med bara händerna: Finns flera punkter där vi är rätt sköra, sen om du tittar på dessa figthing filmer så är det fake. Du tar inte den typen av stryk och kan stå upp och fortsätta slåss.
Skillnad om du ser boxning eller mma i profisionella samanhang.
Men tittar du på t.ex thai boxning så går det åt ganska mycket folk på det mindre legala macherna varje år.
Citera
2019-10-04, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Aj fan det är precis i det området min riktigt rejäla vänsterkrok brukar ta och som jag vanligtvis inleder min slagserie med...

Antar jag haft tur att man inte slagit ihjäl någon under de fighter man vart med om under livet.

Om du nu slåss regelbundet så skulle jag föreslå att du siktar på bakdelen av käken istället.
Stackarn lär däcka och slipper ev. hjärnskador.
Citera
2019-10-04, 17:37
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Om du nu slåss regelbundet så skulle jag föreslå att du siktar på bakdelen av käken istället.
Stackarn lär däcka och slipper ev. hjärnskador.
Mm var nu ett tag sen man sänkte nån men ska ta det i beaktande ifall att, annats är favoriten vänsterkrok, rakhöger , uppercut vänster följd av höger om man hinner då de flesta stupar vid första uppercuten med trasiga tänder och blod som sprutar.
Skulle de stå kvar kommer nästa smäll uppifrån på näsan....typ tennis serve...ligger de inte efter det får man börja jobba....😬
Citera
2019-10-04, 18:30
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Mm var nu ett tag sen man sänkte nån men ska ta det i beaktande ifall att, annats är favoriten vänsterkrok, rakhöger , uppercut vänster följd av höger om man hinner då de flesta stupar vid första uppercuten med trasiga tänder och blod som sprutar.
Skulle de stå kvar kommer nästa smäll uppifrån på näsan....typ tennis serve...ligger de inte efter det får man börja jobba....😬

Det låter säkert pervigt eller konstigt men jag gillade att läsa det där
Citera
2024-03-25, 16:42
Medlem
Det går, min pappa slog ihjäl en kille som retade honom men farfar kände en polis så det blev nedlagt! Jag tränade att slå ihjäl med ett slag så jag vågade inte slå folk för jag vill inte sitta i fängelse 🙄jag vet att det går.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in