• 4
  • 5
2019-10-03, 14:21
Medlem
Förut kunde det vara trevligt att åka iväg för lite söndagsshopping.

Men har du besökt valfritt köpcentrum i Sverige 2019? Kaosblattar all over!

98% invandrarungar, stora hucklen och invandrargäng. Det är inte kul att besöka citykärnan eller köpcentrum längre. Ingen trevlig syn.
Citera
2019-10-03, 14:28
Medlem
Näthandel har tagit över en enorm del av den fysiska shoppingens marknad, samtidigt som köpskam blivit den nya flygskammen för miljömedvetna.
Citera
2019-10-03, 16:58
Medlem
Väldigt dött på ett köpcentrum igår av medelstorlek. Men det slog mig att Rea-ställen i klädaffärerna ofta står sig bra mot nätet. Köpte en del till vår 1-åring.
Citera
2019-10-03, 17:25
Medlem
Xalteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag själv, som sällan shoppar numera, var i en köpgalleria senaste löningsdagen. Och jag reagerade över hur otroligt lite folk som sprang i butikerna. Själv har jag ju tröttnat sedan länge, men är detta någon trend bland folk i allmänhet?

1. September månad är känd för att vara en riktigt trög shoppingmånad.
2. E-handel konkurrerar ut fysiska butiker.
Citera
2019-10-03, 17:52
Medlem
Endast klädinköp får mig att besöka köpcenter eftersom det är så mycket billigare än butiken på paradgatan. Men att se svenskarna springa runt som yra höns i sin iver att shoppa är faktiskt beklämmande.
Så nej, när jag köper kläder så köper jag fler klädplagg på en gång så slipper jag trängas i dessa penninghelgedomar där man verkar dyrka shoppingen som det livet går ut på.
Fast många av dagens ungdomar verkar faktiskt inse just det så köphysterin kanske bryts mot ett mer sansat konsumtionsmönster framöver.

Själv har jag aldrig tröttnat på shopping av den enkla anledningane att jag aldrig varit intresserad av att shoppa. Och det är på reorna jag dyker upp i butiken.
Citera
2019-10-03, 18:39
Medlem
Sun Rulers avatar
Det sägs att butiksdöden breder ut sig och att galleriorna får svårare att attrahera kunder.

Personligen så handlar jag färre klädesplagg än när jag var yngre, inte för klimatets skull utan för att det intresserar mig inte och jag spar hellre pengarna för att möjliggöra en tidigare pension.

Att besöka fysiska klädbutiker lockar dock föga utan det blir primärt via nätbutiker jag handlar.
Citera
2019-10-04, 09:44
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Detta är ett riktigt fult beteende som så klart kommer att skynda på butiksdöden. Fast frågan är om jag själv är så mycket bättre som använder annonsblockerare på webben och som tittar på tv via Kodi där reklamen är bortfiltrerad...

Butikerna här i stan har helt värdelösa öppettider, ursprungligen anpassade för hemmafruar antar jag. När jag slutar jobbet kl 17 har jag max 45 minuter på mig att handla innan butikerna stänger kl 18, och då har jag ändå relativt nära från jobbet och in till stan. På lördagar tar man gärna lite sovmorgon och kommer kanske inte igång på allvar förrän vid middagstid. Och sen när man har käkat är det samma sak igen, max nån timme till de stänger. Och söndagar helstängt.
Man hinner (kanske) handla det man måste men inte mer. Klart att e-handeln vinner på detta.

Jag tycker inte att det är en stor deal när det handlar om kedjor. Ta stadium som exempel ett par skor på originalpris i butik kan vara 25% rabatt i deras butik online. Butiker som drivs av småföretagare ska man stötta och köpa i affär.
Citera
2019-10-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag själv, som sällan shoppar numera, var i en köpgalleria senaste löningsdagen. Och jag reagerade över hur otroligt lite folk som sprang i butikerna. Själv har jag ju tröttnat sedan länge, men är detta någon trend bland folk i allmänhet?

Jag tror nog att det är allt fler som handlar på nätet och därefter inte är lika intresserade av att gå in i butiker. Sen till den stora klimatfrågan är det förhoppningsvis så att folk tänker till lite extra. Själv brukade jag vara en shopaholic och handlade kläder varje vardag när jag var yngre (( )) men idag handlar jag knappast, och detta mes med tanke på miljö och plånbok.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in