2019-10-02, 15:55
Medlem
Är inne i ett depressivt skov just nu och min nya läkare vill att jag provar ett antidepressivt preparat. Har tidigare väldigt dålig erfarenhet av dessa med allt från hemska biverkningar till utveckling av mani. Han lyckades dock sälja in det med att: "Du kan ju prova detta eller så kan du vänta tills problemen är så stora att de kräver inläggning och nya ECT-behandlingar."
Det preparat han vill att jag provar är Brintellix. Är det någon här som har provat detta till bipolär depression? Isåfall vilka andra mediciner tar ni? Eller finns det någon annan bra behandling vid bipolär depression?
Citera
2019-10-02, 16:10
Medlem
Det finns inget annat sätt att veta hur du reagerar än att du prövar.
Citera
2019-10-02, 17:06
Medlem
Port-charlottes avatar
Vad har du för stämningsstabiliserande?
Citera
2019-10-02, 17:55
Medlem
Brintellix är ett utmärkt läkemedel för att hamna på psyket. Intelligent läkare du verkar ha.
Citera
2019-10-03, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Vad har du för stämningsstabiliserande?

Litium och Olanzapin.
Citera
2019-10-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristared
Litium och Olanzapin.

Har du litium och olanzapin kan du nog prova brintellix. Brintellix är en ganska bred och potent medicin så om man inte har ordentliga skydd mot manier är det lätt att det slår över. Men du har ju i princip de bästa så¨kan vara värt det.
Citera
2019-10-03, 16:22
Medlem
Idag har jag provat första tabletten Brintellix. Ca 15 min senare kom ett extremt illamående och jag spydde. Kan detta vara tabletten eller bara ren tillfällighet? Antar att jag får reda på det imorgon.
Citera
2019-10-04, 07:54
Medlem
Citat:
Idag har jag provat första tabletten Brintellix. Ca 15 min senare kom ett extremt illamående och jag spydde. Kan detta vara tabletten eller bara ren tillfällighet? Antar att jag får reda på det imorgon.

Det är med största sannolikhet Brintellixen. Den vanligaste biverkan av den är illamående och kräkningar.
Citera
2019-10-04, 07:59
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:

Ja. Klen tröst precis idag kanske, men det blir bättre med illamåendet för var dag tills det är helt borta.
Citera
2019-10-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Ja. Klen tröst precis idag kanske, men det blir bättre med illamåendet för var dag tills det är helt borta.

Ja det var iaf lite bättre idag. Grymt jävla illamående men iaf inga kräkningar. Hoppas bara på bra effekt av den. Känner inget maniskt än vilket jag gjort rätt omgående med tidigare antidepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in