2019-10-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
Mikale Ivanoff har gjort gällande att transaktionerna utgör skattefria transaktioner i form av redovisningsmedel som han erhållit för att...
Aha skattefritt också, det är fina pengar. Aldrig fel med lite klirr i kassan.
Undrar om han är kvar i landet, tveksamt. Man förstår att han behöver en grind och hagelgevär.
Citera
2019-10-05, 16:54
Medlem
Terpentinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
I en artikel i NSD som publicerades i samband med rättegången hittade jag två saker som inte framkommit tidigare vad jag sett.

"Affären" ska tydligen ha varit ett vattenprojekt i Saudiarabien.

Pengarna från Jokkokkskvinnan har dels gått till en svensk (Mikael antar jag) men även till en okänd norrman.

(möjligen bakom betalvägg)
https://www.nsd.se/nyheter/nya-uppgifter-man-med-koppling-till-svindleriharvan-utreds-nm5071488.aspx

Intressant som tusan detta fallet! Mikael har legat långt under radarn länge nog nu.
Som jag ser det kan investeringsbedrägerierna gå ännu längre tillbaka än som sagts hittills.

Enligt en tvistedom Hovr. Västra Sverige 2009 i mål T3399-08 avslutades en tvist om lån gällande
dels ett flaskvattenprojekt och dels nån typ av "internationella bankaffärer". DENNA lånekarusell
påbörjades tydligen i början av 1990-talet! Mikael lyckades sig under lång tid hålla sig undan detta
då han flyttade utomlands 1998. I detta fallet tog det typ 19 år från affärens början till dess slut i Hovrätten

Dom HR 2009-03-10
Citera
2019-10-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Intressant som tusan detta fallet! Mikael har legat långt under radarn länge nog nu.
Som jag ser det kan investeringsbedrägerierna gå ännu längre tillbaka än som sagts hittills.

Enligt en tvistedom Hovr. Västra Sverige 2009 i mål T3399-08 avslutades en tvist om lån gällande
dels ett flaskvattenprojekt och dels nån typ av "internationella bankaffärer". DENNA lånekarusell
påbörjades tydligen i början av 1990-talet! Mikael lyckades sig under lång tid hålla sig undan detta
då han flyttade utomlands 1998. I detta fallet tog det typ 19 år från affärens början till dess slut i Hovrätten

Dom HR 2009-03-10

Ja det är mycket intressant, tänk vilken frän film om kurt hade ett möte med Lukas Moodysson och la hela sagan på bordet. Skulle bli en Oscar på den.
Citera
2019-10-05, 17:09
Medlem
Här är Mikael Ivanoff på Lexbase för referens.

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=&Search%5Bpersonal_ id%5D=600125-5675&Search%5Bcity%5D=&_=&

Undrar varför det är inkorrekt namn "Mikae1Ivanoff"
Citera
2019-10-05, 17:10
Medlem
downloathes avatar
Citat ur Dom, Mölndals Tingsrätt, 2008-06-10, Anders Mikael Ivanoff 600125-5675.
Dom HR 2009-03-10
Citat:
Bolaget har vidare anfört följande. Mikael lvanoff och bolaget, genom dess ställföreträdare Jörgen Persson, kom i kontakt med varandra i början av 1990-talet genom bankmannen Bo Landin. Kontakten avsåg ett lån till Mikael Ivanoff som skulle bedriva verksamhet. Mikael Ivanoff avsåg att handla med värdepapper för utländska bankers räkning, bland annat Barkley Bank. Mikaellvanoff skulle också sälja källvatten på flaska (nedan flaskvattenaffären). För detta erfordrades pengar. Av olika anledningar kunde inte Mikael Ivanoff få finansiering via bank och därför förmedlade Bo Landin kontakten mellan Jörgen Persson och Mikael lvanoff. Jörgen Persson och Mikael Ivanoff träffades vid flera tillfällen och bolaget lånade ut pengar till Mikael Ivanoff med olika delbelopp över tid. En del betalades tillbaka och nya lån togs. I ett brev från den 25 augusti 1995 bekräftade Mikaellvanoff att han hade en skuld till bolaget och att han skulle betala den. Men någon avbetalning gjordes inte.
Senast redigerad av downloathe 2019-10-05 kl. 17:31.
Citera
2019-10-05, 17:27
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjohanssonja
Här är Mikael Ivanoff på Lexbase för referens.

https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=&Search%5Bpersonal_ id%5D=600125-5675&Search%5Bcity%5D=&_=&

Undrar varför det är inkorrekt namn "Mikae1Ivanoff"

Även gatunamnet i hans adress är även felstavat på Lexbase.se, Mikael Ivanoff har angett gatuadressen "Stenhultsvägen 110" istället för den korrekta gatuadressen "Stenshultsvägen 110".

Det är möjligtvis ett skrivfel av någon handläggare på myndigheter när det gäller hans namn eftersom han är utskriven från svenska register.

Dock är det ett tydligt tecken på dyslexi att inte kunna stava till sin egen adress. Alternativt har Mikael Ivanoff medvetet utelämnat s:et från gatuadressen i tron att det ska försvåra framtida korrespondens med myndigheter, rättsväsende och domstolar.
Senast redigerad av downloathe 2019-10-05 kl. 17:32.
Citera
2019-10-05, 18:43
Medlem
holmiums avatar
Den här typen av affärer är aldrig kristallklara, det är heller inte självklart att något brott har begåtts.

Trådens och uppdrag gransknings försök att smutskasta vissa personer, bör kanske därför tas med en stor nypa salt.

Ingen i tråden har heller berört det ansvar som personer har för sina egna pengar och tillgångar när man försöker sig på att erhålla snabba pengar och arbetsfria inkomster genom fantastiska investeringar....

Det finns inga säkra investeringar, det bör var investerare känna till. Har man inte råd att investera, pga att man inte klarar en ev. förlust, så skall man låta bli.
Senast redigerad av holmium 2019-10-05 kl. 18:47.
Citera
2019-10-05, 18:59
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Den här typen av affärer är aldrig kristallklara, det är heller inte självklart att något brott har begåtts.

Trådens och uppdrag gransknings försök att smutskasta vissa personer, bör kanske därför tas med en stor nypa salt.

Ingen i tråden har heller berört de ansvar som personer har för sina egna pengar och tillgångar när man försöker sig på att erhålla snabba pengar och arbetsfria inkomster genom fantastiska investeringar....

Det finns inga säkra investeringar, det bör var investerare känna till. Har man inte råd att investera, pga att man inte klarar en ev. förlust, så skall man låta bli.

Jag är ledsen att behöva grusa de förhoppningar du sätter till Mikael Ivanoffs namn. Hans beteende sedan tidigt 90-tal visar tydligt att det aldrig funnits någon affär.

Det vi kan konstatera är att han hittar nya offer, utövar samma tillvägagångssätt med olika affärsidéer som slöja över vad som uppenbart är ett bedrägligt beteende.
Senast redigerad av downloathe 2019-10-05 kl. 19:39.
Citera
2019-10-05, 19:04
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Jag är ledsen att behöva grusa de förhoppningar du sätter till Mikael Ivanoffs namn. Hans beteende sedan tidigt 90-tal visar tydligt att det aldrig funnits någon affär.

Men gör detta då troligt på ett sätt som håller i rätten.

Att du och andra påstår ett eller annat speglar inte nödvändigtvis ett sakförhållande.

Jag har själv förlorat några miljoner på "fantastiska" investeringar, där jag satsade fel, hade fel partners, och brast i min kontroll.

Det är bara att bita ihop och gå vidare.
Citera
2019-10-05, 19:16
Medlem
downloathes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Men gör detta då troligt på ett sätt som håller i rätten.

Att du och andra påstår ett eller annat speglar inte nödvändigtvis ett sakförhållande.

Jag har själv förlorat några miljoner på "fantastiska" investeringar, där jag satsade fel, hade fel partners, och brast i min kontroll.

Det är bara att bita ihop och gå vidare.

Rättsliga processer och lagentexter är per definition otillräckliga när det gäller just tillvägagångssätt som dessa, tyvärr.

Det är därför du istället får lita till ditt sunda förnuft. Vi får här utbilda oss i hur mytomani i kombination med antisocial personlighetsstörning tar sig uttryck ute i den verklighet vi alla befinner oss i.

Dessutom borde vi tacka både UGs redaktion och Flashbacks användare, så du och andra genom en sökning på hans namn eller personnummer slipper bli utsatta för hans investeringsbedrägerier i framtiden.

Det saknas forfarande en bra bild på "affärsmannen" från Rävlanda/Bollebygd, men vi jobbar på det.
Senast redigerad av downloathe 2019-10-05 kl. 20:03.
Citera
2019-10-05, 20:56
Medlem
Citat:
Rättsliga processer och lagentexter är per definition otillräckliga när det gäller just tillvägagångssätt som dessa, tyvärr.

Det är därför du istället får lita till ditt sunda förnuft. Vi får här utbilda oss i hur mytomani i kombination med antisocial personlighetsstörning tar sig uttryck ute i den verklighet vi alla befinner oss i.

Dessutom borde vi tacka både UGs redaktion och Flashbacks användare, så du och andra genom en sökning på hans namn eller personnummer slipper bli utsatta för hans investeringsbedrägerier i framtiden.

Det saknas forfarande en bra bild på "affärsmannen" från Rävlanda/Bollebygd, men vi jobbar på det.

Och det är ett riktigt bra jobb som görs! Ska bli kul att se fettot. Sorglig jäkla varelse som låtsas bo i Västindien men fiser omkring i gråa stela Sverige 😂
Citera
2019-10-05, 22:14
Medlem
10:e bilden från 2011-12-15:
http://www.borasboras.se/nattliv/brasseriet.html

Lik brorsan om man tar i beaktande att bilden på Mikael är 8 år gammal och C-J är ett par år äldre på nytagen bild:
http://partillebigband.se/carljohan/

Dessutom ser man drag från föräldrarna i dottern:
”gymmetbollebygd” på instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in