2020-02-09, 00:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Ja, även om jag är helt okej med att en invandrare tävlar för Sverige var det så bajsnödigt tillgjort med legosoldaterna. Folk som tyckte det kändes som ett desperat drag att köpa tjänster från Afrikas Horn blev brutalt uppläxade med ett ängsligt "DE ÄR FAN SVENSKAR OCH HÖR SEDAN! ALLT NI HÖRT OM ATT DE SKULLE VARA INKÖPTA ÄR FEJK NEWS FRÅN... TYP... SD ELLER RYSKA TROLLFABRIKER (eller vad kidsen skyller på numera när det inte passar sig)! Var är mitt safe space!"

Jämfört med dessa usla deals så känns Duplantis upplägg som riktigt ärligt. Systrarna Kallur har ju dubbla medborgarskap (även om de har svenska föräldrar och råkade födas i USA) så Sverigevänner som blir arga på Duplantis kan varva ner lite.

Är det någon som blir arg?

Han är inte i Sverige för att snylta på systemet. Han bor inte ens i Sverige. Han tar inte upp en plats för någon annan. Han är inte inblandad i några skandaler. Det finns ingen anledning att ogilla honom.

Däremot är han ju inte svensk utan amerikan. Han är född och uppvuxen där och har lärt sig friidrott där. Vi kan inte ta åt oss äran. Det är svårt att bli riktigt entusiastisk.
Citera
2020-02-09, 00:43
Medlem
snoamers avatar
Så fort jag nämner det faktum att han inte är svensk är det många på andra forum som blir sura. Lol. Han har en svensk mamma, men född i USA och kan inte svenska. Enda anledningen till att han tävlar för Sverige är för att konkurrensen i USA som tonåring att tävla var för stor. Då tog han tillfället i akt och ansökte om dubbla medborgarskap. Hans syster som också är stavhopperska har gjort lika. Tror inte han bryr sig så mycket om Sverige. Men iaf, som någon sa innan: det skadar väl inte att han representerar Sverige. Det bådar bara gott för oss. Men ändå, han är inte Svensk. Förstår inte varför alla säger att han är det och blir griniga när man konstaterar fakta.

Men men. Grattis Duplantis!
Citera
2020-02-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen

Han är inte i Sverige för att snylta på systemet. Han bor inte ens i Sverige. Han tar inte upp en plats för någon annan. Han är inte inblandad i några skandaler. Det finns ingen anledning att ogilla honom.
Han uppbär ekonomisk ersättning genom det svenska förbundet då han tävlar för Sverige. Så nog har han all anledning att göra det.
Citera
2020-02-09, 01:22
Medlem
Citat:
Pff, inomhus.
Sedan 1998 görs ingen skillnad om hoppet genomförts inomhus eller utomhus.
Citera
2020-02-09, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Bryr mig inte ett skit och känner noll stolthet över detta världsrekord

Snubben har av taktiska skäl valt att tävla under svensk flagg.

Han pratar inte ens svenska och har uppenbarligen noll intresse/ambitioner att göra det även fast hans mamma är svensk och att han officiellt ”representerar sverige”.
Han om nån borde ju försöka ge sken av att vara svensk eller visa för omvärlden och oss i sverige att han vill vara svensk.

Ist all about the money!!!!
Han har ju för fasiken snackat i flera intervjuer att han håller på att lära sig svenska.
Citera
2020-02-09, 04:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Han ser fransk ut, vilket ju inte är det minsta konstigt med tanke på familjebakgrunden. Stilig kille, en fantastisk idrottsman och en gåva till svensk friidrott.
svensk?..öhh..varför?för att hans morsa flyttade till usa gör väl inte honom speciellt svensk?
usama bin laden pluggade här,och knullade förmodligen fler svenska tjejer än du någonsin kommer att göra,anses han som svensk,?konstigt nog inte..trots att han nog åkt tunnelbana
Citera
2020-02-09, 04:10
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Du tycker väl det är bättre med alla från afrika som tävlar för Sverige.

Abeba Aregawi tex är väl bättre tycker du. Dessutom en dopad jävel. Oärlig bedragerska.

Kanske Meraf Bahta är bättre, eller den där Sagnia. Vilka underbara svenska namn. Eller han den där kenyanen? Taniga mörka som sprang? De pratar så bra svenska, not.

Yeah.

Pick your battles man.

Vad dillar du om??? Sätt dig ner. Alla de namnen du just nämnde pratar bättre svenska än Armand. Han kan typ säga "Hej", "Hejdå" och "Tack". Meraf Bahta, Sagnia och Taniga bor iaf i Sverige. Gör Armand det? Nej. Aldrig gjort heller. Lol
Citera
2020-02-09, 08:56
Medlem
Citat:

Däremot är han ju inte svensk utan amerikan. Han är född och uppvuxen där och har lärt sig friidrott där. Vi kan inte ta åt oss äran. Det är svårt att bli riktigt entusiastisk.

Har bara läst: Även om pappan är den som behärskar stavningen över ribban så har mamman varit väldigt engagerad i grenen. (Apropå SVT:s låga skämt i idrottsgalan).
De har rest mycket och AD har tävlat runt om i USA. Tyckte nästan synd om brodern. Hur ska föräldrarna gottgöra honom? Så nog har han känt sig även svensk. Inte minst genom kontakten med mormor i alla år.
Senast redigerad av Mypointis 2020-02-09 kl. 09:49.
Citera
2020-02-09, 09:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
[url]Är det bara jag som tycker han skriker gayikon? https://www.aftonbladet.se/sportblad...t-var-mitt-fel
Nu är jag passivt aggressivt ointresserad av friidrott i allmänhet och stavhopp i synnerhet, men jag klickade i vilket fall in på den där länken med videon. Och nog tyckte jag att han hade en något feminin framtoning. Men sedan förstod jag att det var hans mamma.
Citera
2020-02-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Japp, och dessutom en väldigt sympatisk kille.

Antar att det är pappan Greg som har franskt påbrå, någon som vet hur långt tillbaka?
Hans far? Farfar?

Det kan ju vara längre tillbaka då Louisiana är en fransk gammal kronkoloni. Ganska stora delar av USA var franskt tills Napoleon sålde av till USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Fast nu är han i världseliten. Med andra ord skulle han förmodligen ha en självklar plats i Amerikanska truppen. Lite min rädsla att han plötligt en dag får för sig att byta till USA. Säkert redan fått massa sponsorerbjudanden.

Men man kan ju hoppas att hjärtat nånstans ändå dunkar för mammas och mormor & morfars hemland.

Blir ju inget mer EM om han byter iallafall.

Friidrotten är större i Europa än USA. Fler galor, mer uppmärksamhet. Jag tror inte han byter tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Han ställde sig med handen på hjärtat när de spelade USA:s nationalhymn vid prisutdelningen. Ingen tvekan var han har sina sympatier och hjärta!
Ska han verkligen tävla för och representera Sverige?

Hade nog känts väldigt obekvämt för en sydstatskille att inte göra så?
Citera
2020-02-09, 09:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Är han bög???

Han hade en flickvän 2018. Hon heter Anna Claire St. Cyr.

Scrolla en bit ner i artikeln, så ser du henne.

https://www.expressen.se/sport/friid...jag-svek-folk/

Jag vet inte om de fortfarande är ihop
Citera
2020-02-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tordonser
Sedan 1998 görs ingen skillnad om hoppet genomförts inomhus eller utomhus.

Imponerande med vilken målmedvetenhet han redan från unga år lagt ribban.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in