2019-10-01, 19:17
Medlem
Jag bor vid Sthlm med en förälder som har psykiska problem och behöver flytta ASAP eftersom min psykiska hälsa står inte ut längre. Jag uppfyller alla krav och har dom rätta pappren för en förökslägenh/förtur, dock har min kommun inget av dessa utan bara ev. en tillfällig bostad som inte alls är glädjande, men jag ska se ifall det är värt. Vart ska man vända sig till ifall man inte får hjälp sin kommun? Vända sig till grannkommuner? Kan man söka hjälp i andra kommuner runt om Sverige?
Kan inte få förtur i bostadsförmedlingen då jag inte bott i sthlmstad minst 2 år. Har flera år kvar i bostadkön och har inte råd att hyra andrahand. Jag vet att fd. kriminella och andra grupper får hjälp med bostäder som t.om går över till förstahandskontrakt ibland. Och själv är man skötsam och kan inte få någon hjälp? Rörig text, sry. Blir helt knäpp i skallen..
Citera
2019-10-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user.00O1
Jag bor vid Sthlm med en förälder som har psykiska problem och behöver flytta ASAP eftersom min psykiska hälsa står inte ut längre. Jag uppfyller alla krav och har dom rätta pappren för en förökslägenh/förtur, dock har min kommun inget av dessa utan bara ev. en tillfällig bostad som inte alls är glädjande, men jag ska se ifall det är värt. Vart ska man vända sig till ifall man inte får hjälp sin kommun? Vända sig till grannkommuner? Kan man söka hjälp i andra kommuner runt om Sverige?
Kan inte få förtur i bostadsförmedlingen då jag inte bott i sthlmstad minst 2 år. Har flera år kvar i bostadkön och har inte råd att hyra andrahand. Jag vet att fd. kriminella och andra grupper får hjälp med bostäder som t.om går över till förstahandskontrakt ibland. Och själv är man skötsam och kan inte få någon hjälp? Rörig text, sry. Blir helt knäpp i skallen..
Vet att de kanske inte är den roligaste myndigheten att behöva kontakta men råder dig verkligen att kontakta socialtjänsten där du bor och förklara din situation. De gör mycket mer än att finansiera missbrukare och ordna fosterhem. Kollade upp Bostadsförmedlingen i Stockholm och som du säger krävs det att man måste varit bosatt i minst två år inom kommunen, och jag måste vara ärlig och säga att jag inte vet om din situation kvalificerar sig för förtur till att börja med. Dock har jag varit i exakt samma sits med en borderlinediagnostiserad mor (hade tur som hade en partner som bodde själv dit jag kunde flytta) och ja, hade jag varit du hade jag vänt mig till socialtjänsten som steg 1 och tagit mig vidare därifrån. Även om de inte kan hjälpa dig så ska de kunna kontakta någon som vet sådant här.
Citera
2019-10-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
erbjuda sex?
Där har vi det, tack
Citera
2019-10-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omori
Vet att de kanske inte är den roligaste myndigheten att behöva kontakta men råder dig verkligen att kontakta socialtjänsten där du bor och förklara din situation
Tack
Citera
2019-10-08, 01:04
Medlem
Som någon har påpekat- sök i den kommunen du bor i. Det är som som sagt en jävlig bostadsmarknad just nu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in