Citat:
Ursprungligen postat av
undercover-racist
Vet du vad din depression beror på då, vad det bottnar i och orsaken? Äter du ordentligt, dvs får du i dig alla nödvändiga näringsämnen dagligen? Sover du ordentligt, 7-9 timmars sömn? Tränar du? Se över dessa saker först och främst. Komplettera med terapi av något slag om nödvändigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Revole
Du verkar ha effekt av behandlingen och har fått en del tips av överstående. Du ska inte göra några ändringar utan att först rådgöra med behandlande läkare. Det finns ett par saker ni kan testa:
- Byte till annat preparat inom SSRI-gruppen eller från annan grupp (ex mirtazapin eller moklobemid)
- Tillägg av buspiron
- Tillägg av mirtazapin eller reboxetin
- Drug holiday - vilket innebär att du gör uppehåll ett dygn innan du ska ha sex. Om du ska ha sex under helgen, hoppa då över fredagens och lördagens dos.
Som sagt, rådgör med din behandlare innan du gör förändringar.
Har haft återkommande depression från 18 års ålder, är 25. Faktiskt första gången på många år jag känner lycka.
Är oerhört tacksam för era tips och ska tala med min läkare kring detta! Frågan är bara hur jag ska lägga fram det till läkaren.
Tror inte hon skulle ta mig seriöst om jag sa att jag fått råd via Flashback.
Jag har nyss börjat äta ordentligt och försöker träna varje dag, inte stenhårt, men en löptur varvat med gym vissa dagar. Men som sagt är sexlusten väldigt lidande.
Men ska verkligen ta med mig era tips. Tack!! 💪🏼