2009-06-30, 14:59
Medlem
kornizs avatar
Jag vill inte veta siffran, oavsett om det är fyra eller 40. Att tänka på att nån annan vart där före är sjukt avtändande och sabbar så mkt, därför frågar man inte.
Citera
2009-07-02, 20:38
Medlem
sockerdrickas avatar
Jag tror att det här är någonting som tjejer faktiskt inte riktigt förstår. Någonting om hur många killar fungerar i grunden. Man ser bara åsikten som sticker i ögonen, någon som vill klanka ner på en, den medvetna värderingen, och missar att se den grundläggande känsloreaktionen som är likadan för väldigt många killar, och som är svår att styra över.

En del av alla killar som säger att dom blir äcklade av "slampor" och "horor" som knullat runt och sätter nedvärderande stämplar på dom, har säkert blivit påverkade av normer i samhället, religiös övertygelse eller annat som man har tagit till sig i sin uppväxt.

Men det finns en annan sida.
Kommer ihåg en flickvän från några år tillbaka, vi hade varit ihop ett bra tag före vi kom in på det där med hur många sexpartners vi haft, och jag blev knäckt när jag fick höra hur många hon legat med.
Intellektuellt sett så hade jag tidigare inga större problem med sådant, tänkte att det spelar väl ingen roll hur många man haft, det är i det förflutna.
Därför kunde jag inte alls förstå min reaktion, på nåt grundläggande plan kändes det extremt jobbigt, jag kämpade men kunde inte se på henne på samma sätt längre. Första tiden så blev jag riktigt äcklad av henne, och kunde inte släppa tanken på det.

Jag förstod inte själv varför jag la så stor vikt vid det, och försökte slå bort tankarna men dom bara fanns där. Svåra att bli av med, och det gick bara med stark vilja och en del tid.
Det skiljer sig nog mycket från person till person, vissa killar tänker kanske inte alls såhär, men att döma av min omgivning, andra killar jag pratat med om detta, så verkar det vara väldigt vanligt.

Jag tror inte att tjejer fungerar på samma sätt. Om tjejen får reda på att deras kille legat runt mycket (inte överdrivet), så tror jag att många inte lägger alltför stor vikt vid det, och vissa kan säkert se det som något positivt, då det på något sätt bevisar att han är en attraktiv eftertraktad kille som kunnat få många tjejer.
Killar däremot brukar generellt sätt, oavsett nationalitet och kultur, föredra en tjej som haft få tidigare sexpartners, när det gäller en potentiell flickvän.
I varje fall kan vi ju konstatera att väldigt många killar har en önskan att deras framtida fru ska ha haft få sexpartners (vissa vill t.o.m att hon ska vara oskuld), medans denna preferens verkar vara ganska ovanlig och lite mer oviktig för tjejerna.

Jag är inte den som springer runt och sätter stämplar på folk kors och tvärs och ser ner på folk som ligger runt mycket, men har lärt mig min egen preferens att potentiella flickvänner inte ska ligga i överkant när det gäller tidigare sexpartners, och att dom automatiskt kan tappa i värde i mina ögon om jag får reda på att dom legat med överdrivet många, vare sig jag vill eller inte.
Däremot är det ju väldigt vanligt att man har varit med många i dagens samhälle, så jag har lärt mig att inte fråga, och börjar tjejen i fråga ändå att prata om det så upplyser jag henne snällt om att jag föredrar att inte veta.

Vill poängtera att nu har jag gjort en massa generaliseringar, och självklart kommer det finnas många som inte funkar så här och inte håller med, men jag tror att en väldigt stor del av killarna fungerar så här.
Sen kan det nog även förändras med åldern, allt eftersom man blir äldre så blir sådant här mindre viktigt, men tror ändå att man måste ha kommit upp en bra bit i åldern för att se det som helt egalt om ens blivande partner har legat med 300 eller 25 personer.
Citera
2009-07-02, 20:56
Medlem
jimimarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korniz
Jag vill inte veta siffran, oavsett om det är fyra eller 40. Att tänka på att nån annan vart där före är sjukt avtändande och sabbar så mkt, därför frågar man inte.

håller med. är rädd för att fråga om jag är intresserad av personen. För jag vet att jag inte skulle palla om hon hade legat med många. Som du sa det är sjukt avtändande och tvångstankar kan komma lätt. Samt att det visar att hon har helt andra värderingar när det gäller sex. Själv kan jag inte ha det såvida inte känslor är inblandande. Men kanske bara är jag som är konstig.
Citera
2009-07-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...

Att börja ett förhållande med lögner låter ju inte helt bra. Var ärlig oavsett hur många sexpartner man haft. Tycker h*n inte om det så är det inte mer än att göra slut.
Börja med lögner = slut direkt
Citera
2009-07-02, 22:31
Bannlyst
Skulle jag träffa en kvinna som är låt säga 26-28, så får hon ha haft max 3-4 sexpartners i livet, helst 1-2. Annars är det nobben direkt om det funnits fler. Men det är min åsikt bara
Citera
2009-07-02, 23:06
Medlem
Är själv 18 och utgår ifrån att honan är jämnårig. Över 20 hade jag blivit fundersam. Tror iof inte att jag hade gjort slut med tjejen så länge jag vet att jag kan lite på henne, men när jag känner till hennes lösaktiga beteende blir det ju självklart svårare att lite på henne.
Citera
2009-07-02, 23:18
Medlem
ulflarssons avatar
Personligen skiter jag i hur många hon har varit med innan mig. Alla har ett förflutet och man ska låta det vara ett förflutet. Man ska försöka vara så förutsätningslösa som möjligt. Nåt av det värsta jag varit med om var en tjej som, innan vi ens haft sex, talade om hur hennes ex brukade göra.. godnatt sa kuken. Själv har jag varit en riktig slampa i mina dagar, det är väl inget jag säger i första taget när jag träffar en tjej.. Helt ärligt vet jag iofs inte om det är så superpoppis att berätta att man tappade räkningen efter 100 för ett antal år sen... Ångrar än idag att man inte skrivit ner alla man spettat.. hade varit rolig läsning senare i livet.
Citera
2009-07-03, 02:53
Bannlyst
Ganska lättfotad?

20-25 Låter inte alltför mycket när man är 23.
Citera
2009-07-06, 17:12
Medlem
igluqpisuktungas avatar
Gick in i tråden med mig själv som referenspunkt och märker nu att jag inte alls är så dålig som jag alltid trott. Siffrorna verkar ha skjutit i höjden totalt, och antagligen skulle ingen lyfta ett ögonbryn längre Sick!

Jag får kanske omvärdera, och kan inte komma med något riktigt svar i tråden. Men jag vill inte omvärdera för att normen tvingar en dit, tvingar en att tycka att det är lugnt med en massa partners redan innan myndighetsålder.
Citera
2009-07-07, 15:54
Medlem
x1ofdewms avatar
Jag håller med sockerdricka som skrev ett långt inlägg här några kommentarer före mig.

Jag vill kunna skita i hur många min flickvän haft innan. Men det går bara inte. Jag kommer inte kunna bli ihop med nån som varit med 15+... Beror lite på hur gammal hon är också.

Till tjejerna då: I slutändan så ligger ni med precis hur många ni vill (jao, det är ju inte precis svårt att få till det för er). MEN, dagen ni hittar en kille som ni verkligen vill ha, så är det kanske 50%(?????) risk att han resonerar som mig, ni får inte ha haft för många. Andra hälften skiter kanske i hur många ni haft och säger att det är i 'det förflutna'.

50/50 skulle jag tro i alla fall. Där nånstans. Så om ni vill chansa så är det väl bara o knulla runt som fan? Men då blir ni ju enligt min teori(ja, jag spekulerar egentligen bara) bara hälften så attraktiva som _flickvänner_.
Citera
2009-07-07, 15:55
Bannlyst
Jag ligger mellan 50-80 typ.. Kanske lite mer, men det var pga en svag del i mitt liv då jag trodde att flest vann.
Citera
2009-07-07, 16:46
Medlem
Ipwns avatar
Jag tycker att det är bra om tjejen varit runt lite och fått lite erfarenhet. Sen om hon är helt slutkörd av varenda fb dase i landet är det ju en annan sak. Dock så frågar jag inte. Kör lite "dont ask dont tell" policy på det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in