• 1
  • 2
2019-11-04, 21:47
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag kör just nu BTCX på telefonen för att den var jävligt enkel, men jag orkar verkligen inte med den där förbannade tiden det tar att synka och ladda. Något som är lika simpelt att använda men inte tar så himla tid att synka?
Citera
2019-11-05, 17:44
Medlem
Genom att använda andras tjänster för att lagra era Bitcoins, så går ni emot allt vad Satoshi Nakamoto ville att man skulle göra med valutan.

Ladda ned originalkoden och kompilera på egen dator.
Lär er lite systemutveckling så kan ni skapa er en egen app för både mobil och dator.
Finns mängder med guider på hur man gör detta om ni bara söker.

Exchanges kan man använda, men skulle aldrig i mitt liv lägga min Bitcoins på någon annans server, tillsammans med mina nycklar. Själv har jag gjort mina egna verktyg som alltid är syncade. Finns även QR-code scanner i min app så att jag enkelt kan skicka till/ta emot från andra.

Det tog mig ungefär tre veckor att fixa ihop allt och då är jag inte en expert inom .NET-utveckling. Satoshi och resten av communityt har gjort det extremt enkelt att skapa egna appar för att hantera Bitcoins.

Och snälla, se inte Bitcoin som en investering. Tanken är att den ska användas som en valuta.
Finns inget värre än folk som köper Bitcoin och sen bara låter de ligga i Coinbase eller Blockchains app. Fyfan säger jag.

Själv är jag ute och reser väldigt mycket i sydost-Asien där jag fått flera restauranger och butiker att börja ta emot Bitcoin som betalning, då jag vägrat betala i fiat-valuta. Finns inget bättre sätt att promota valutan än att använda den i vardagen!
Senast redigerad av Hampost 2019-11-05 kl. 17:52.
Citera
2019-11-06, 08:43
Medlem
blockchain.com
coinomi
bitcoin.com
metamask

coinomi fungerar faktiskt väldigt bra men saknar en del viktiga coin t.ex. chainlink
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in