• 3
  • 4
2019-09-29, 13:46
Medlem
Ollonssons avatar
Jag träffade min dam via Flashback

Vi bor inte ihop, men är tillsammans.

Givetvis inte med detta kontot, o jag hoppas att hon inte kopplar detta kontot till mig...
( (FB) Spionera på tjejen?)
Citera
2019-09-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Vilken regel skulle det bryta mot att över PM etablera dejtingkontakt?

Samma regel som förbjuder det i en tråd.

Exempelvis: "så har ska du lösa din situation TS men du kan alltid skicka ett PM till mig annars, jag vill gärna gå på dejt med dig om det skulle skita sig med killen."

Detta är striktligen förbjudet och klassas som kontaktannons. Görs då exakt samma ansats i PM utgår jag ifrån att det är också förbjudet om det skulle läckas.

Jag står fast vid att inga av fallen är en faktiskt kontaktannons. Kontaktannonser är skrivna till allmänheten. Den distinktionen förstår dock inte Flashbackgenierna
Citera
2019-09-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Tack för en schysst tråd, men det där är lite för uppenbart flörtande, du har mycket att lära från proffsen. Allt beror såklart på tjejen som man kurtiserar, och man lär sig inte utan att prova.

Hur skulle det läckas om inte en av parterna rapporterade ett inlägg? Moderatorerna sitter inte direkt och läser PM mellan användare.

Det var därför jag skrev "principiellt", dvs om det skulle framkomma att detta sker över PM

Citat:
Ursprungligen postat av 36225
Vilka fall?

I tråden respektive över PM
Citera
2019-10-06, 22:45
Bannlyst
Citat:
1.06. Användarnas anonymitet

Att på forumet (via inlägg eller i PM) eftersöka, posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information som kan avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Dölj förtydligande av denna regel.

Flashback Forum kan sägas bygga på två grundpelare: den fria debatten och anonymitet. Anonymiteten ger individer med marginaliserade och stigmatiserade åsikter en plattform att framföra sina åsikter utan att de riskerar att det medför några konsekvenser för deras liv.

För att denna anonymitet inte ska sättas på spel är det förbjudet att avslöja information som leder till att någon riskerar att förlora sin anonymitet. Det är exempelvis förbjudet att avslöja en annan användares namn- eller personuppgifter, adress eller telefonnummer. Även annan information som kan binda en användare till en fysisk person är förbjuden att posta.

Det är vidare förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra. Det kan finnas skäl till att en person önskar använda två eller flera konton, och så länge detta inte bryter mot reglerna är det ingenting som någon bör lägga sig i eller kommentera. Det är också förbjudet att sammankoppla ett konto på Flashback med ett konto eller användarnamn på en annan webbplats.

Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto. Det finns även exempel på andra situationer med delvis självoutning, exempelvis om en användare har skrivit mycket om var han eller hon bor, och i dessa fall är det därför inte ett brott mot regel 1.06 att i ett inlägg påpeka detta.

Om det går så pass långt antar jag att det kan bryta mot 1.06? Om du sedan vill outa dig är det ju upp till dig(?).
Citera
2019-10-11, 16:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Inte om ni är konsekventa. Är det kontaktannons-stämpel på att vilja träffa en person i en tråd, och uttrycka det i den, är det samma i PM.
Du har fått ett klart och tydligt svar.
Citera
2019-10-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du har fått ett klart och tydligt svar.

Jag har inte fått ett svar på varför det inte är att klassificera som kontaktannons att ragga upp någon över PM jämfört med i en tråd.
Citera
2019-10-12, 12:17
Medlem
tremades avatar
Citat:
Jag har inte fått ett svar på varför det inte är att klassificera som kontaktannons att ragga upp någon över PM jämfört med i en tråd.
Ett PM kan ju inte anses vara en annons.

Du får nog ta och förlika dig med hur det fungerar här.
Citera
2019-10-13, 19:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du har fått ett tydligt svar. Det är tillåtet. Och om du tänker ett varv är det stor skillnad på vad som skrivs mellan två medlemmar och något som hela forumet ser. Tänk dig själv om var och varannan tråd förvandlades till raggningstrådar...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in