Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2019-09-28, 02:41
Medlem
Köp en lägenhet i form av ett renoveringsobjekt och renovera(förslagsvis tar du in några polacker som gör allt jobb åt dig). Gör om en stor 1:a till en 2:a etc.

Tror man får göra 2 eller 3 sånna affärer per år enligt svensk lagstiftning och du bör kunna göra en vinst på några hundratusen per objekt.

Förslagsvis i Stockholm.
Citera
2019-09-28, 03:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Lås cashen på bankkonto till högsta ränta du kan hitta med insättningsgaranti. Börsen kommer ge vika inom kort, lågkonjunktur knackar på dörren trots stimulanser, och otroligt låga räntor.

https://www.di.se/nyheter/kraftig-skuldokning-hos-kronofogden-tecken-pa-vikande-konjunktur/

Europa inköpschefsindex har trampat eller pekat nedåt under 2019, det är inget tecken på att man ska gå all in på börsen nu. Själv ligger jag med 500k cash och skulle heller aldrig i helvete belåna huset för att köpa aktier, det är en bra väg till kronofogden. Det är inte 2010 nu med precis avblåst finanskris.
Månadsspara små summor om du måste in, smyg in lugnt och fint under lång period. Har själv börjat smyga in med skitpengar månadsvis bara på skoj.
Citera
2019-09-28, 05:08
Medlem
Jofs avatar
Så är det.
Citera
2019-09-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Läget är följande, förvärvsarbetar så har inte direkt behov av pengarna, äger en bil jag är nöjd med, en bostadsrätt som är belånad till ca 50 % , en näringsfastighet som är belånad till ca 40%, aktier för ca 50.000 som är en skvalp sen tidigare investeringar jag inte avvecklat. Ädelmetaller för ca 50.000.

Och sedan har jag drygt 500.000 som jag borde göra någonting med, 0% ränta känns kasst.

Har lån som jag bara betalar räntan på men givet dagens ränteläge känns det inte prioriterat att amortera. Betalar ca 1% efter ränteavdraget. Kan investeringen slå 1% så är det bättre än att amortera i min värld.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ädelmetaller för 500 tusen. vad menar du?
Just i dagsläget ha dom som kontanta medel. Ja, till 0 % ränta. En investering som garanterat inte sjunker värde.

Citera
2019-09-28, 13:56
Medlem
När kommer en samlingstråd för detta?
Denna borde kastas då han inte ens uppgett sparhorisont

Månadspara i tre indexfonder och köp swedbank och nordea
Citera
2019-09-28, 14:39
Avstängd
Köp pengar för dem, alltså guld och silver. Du kommer att bli rik om ett par år.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in