• 2
  • 3
2021-10-17, 15:05
Medlem
Hur f-n tänker personalavdelningen på Akademiska sjukhuset i Uppsala?
Helene Åberg, som har minst två mord på sitt samvete och en massa stölder från äldre personer, utbildar sig som bäst till akutsjukvårdare.
Men hon har förtvivlat svårt att hitta någon arbetsplats att kunna göra sin praktik på.
Nyligen blev hon utkastad från avdelning 30 på Ackis. Nu ska hon tydligen in på thorax-kliniken. Bara hoppas sanningen kommer ifatt henne och cheferna kan stoppa denna ärkemytoman och psykopat!
Citera
2022-01-15, 20:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-sistaMINUTEN
Helene Åberg lejde en Hitman som gav sig på författaren som skrivit den verklighetsbaserad Kriminalromanen KATTSTRYPAREN Rum 419. Boken som handlar om mordet på hennes make och om hennes minst sagt tragiska liv. Författaren blev grovt misshandlad med batong, polisen klassar det hela som mordförsök! Överfallet skedde bara några veckor innan boken släpptes, överfallen i garaget i fastigheten där han bor.
Snacka om att hon är rädd för den verkliga sanningen om henne. Jag har läst boken och läste ut den tjocka bladvändaren på två dagar. Den är verkligen fängslande från sidan 1 till sidan 495...
Jösses ja, ja läste den boken och först när jag var klar såg jag att den var verklighetsbaserad. Vilken sjuk jävla kärring.
Citera
2022-03-11, 18:24
Medlem
Tjenare alla tangentbordsdetektiver,

Här har ni lite mer att unna er med:

Blev kontaktat på blocket av en Helene angående en barnvagn jag säljer.
Får genast konstiga vibbar när jag pratar med kvinnan. Kan som enklast kan beskrivas som att prata med en sliskig bilförsäljare.

Efter lite prat och bilder fram och tillbaka, där hon även kallade mig gullig för all hjälp (också en varningsflagga för mig) så försvann hon.
Detta fick mig att kolla upp hennes nummer: Det var inte registrerat till någon (kontantkort?) och två personer hade flaggat personen för bedrägeri sedan tidigare.
Efter två dagar av påminnelser där jag frågar om hon ville slutgöra affären så hör hon av sig och swishar mig 2000kr och ber mig skicka vagnen till henne och använda hennes nummer för spårning.

Det var inte för än hon swishade som jag fick fullt namn och en "adress":
Hennes namn var Helene Åberg och hennes adress var en Box i Enköping där bara en Lars Jinneby finns registrerad på.

Alla dessa uppenbara flaggor fick mig att googla runt lite, och det har lett mig hit.

Ringde banken, förklarade situationen, och frågade om det ens var möjligt att "ta tillbaka" en Swish-betalning, vilket hon på banken inte trodde. Hon svarade ordagrant: "Tja, hon kan ju försöka...".
Men enligt Swish.nu ska det tydligen gå?

Försökte hitta ett sätt att skicka via postförskott och hålla hennes 2000kr som "gisslan" tills hon tar ut paketet, men verkar som ingen har den tjänsten längre pga penningtvätt.

Har, självklart, ännu inte skickat något till henne.

Tankar?

[edit: grammatik]
Citera
2022-03-11, 19:06
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seski
Tjenare alla tangentbordsdetektiver,

Här har ni lite mer att unna er med:

Blev kontaktat på blocket av en Helene angående en barnvagn jag säljer.
Får genast konstiga vibbar när jag pratar med kvinnan. Kan som enklast kan beskrivas som att prata med en sliskig bilförsäljare.

Efter lite prat och bilder fram och tillbaka, där hon även kallade mig gullig för all hjälp (också en varningsflagga för mig) så försvann hon.
Detta fick mig att kolla upp hennes nummer: Det var inte registrerat till någon (kontantkort?) och två personer hade flaggat personen för bedrägeri sedan tidigare.
Efter två dagar av påminnelser där jag frågar om hon ville slutgöra affären så hör hon av sig och swishar mig 2000kr och ber mig skicka vagnen till henne och använda hennes nummer för spårning.

Det var inte för än hon swishade som jag fick fullt namn och en "adress":
Hennes namn var Helene Åberg och hennes adress var en Box i Enköping där bara en Lars Jinneby finns registrerad på.

Alla dessa uppenbara flaggor fick mig att googla runt lite, och det har lett mig hit.

Ringde banken, förklarade situationen, och frågade om det ens var möjligt att "ta tillbaka" en Swish-betalning, vilket hon på banken inte trodde. Hon svarade ordagrant: "Tja, hon kan ju försöka...".
Men enligt Swish.nu ska det tydligen gå?

Försökte hitta ett sätt att skicka via postförskott och hålla hennes 2000kr som "gisslan" tills hon tar ut paketet, men verkar som ingen har den tjänsten längre pga penningtvätt.

Har, självklart, ännu inte skickat något till henne.

Tankar?

[edit: grammatik]

Ja, öhhh vad är problemet??
Citera
2022-03-12, 10:04
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Ja, öhhh vad är problemet??

Hahahaha

Säg det...

Skulle gärna vilja se ett foto på denna otroligt kåta kvinna
Citera
2023-09-28, 09:38
Medlem
Den-sistaMINUTENs avatar
Så har HELENE ÅBERG gett sig in på uppfödning och avel av Rottweilers, hon avlar på en aggressiv hane som enligt domstol/beslut av länsstyrelsen måste ha munkorg utomhus efter att ha attackerat andra hundar men också människor i och kring Enköping, Fjärdhundra, Härled.

Hon nyttjar sin yngsta dotters namn i skapandet av annonser etc. En stor VARNING för denna notoriska bedragare HELENE ÅBERG som tagit över hennes mördade mans Gård i närheten av Härled

Här är den nya BLOCKET ANNONSEN om hundarna, egentligen är det 8 valpar men för att förvilla skriver hon ut att det endast är 4 valpar.

https://www.blocket.se/annons/uppsal...par/1200625853
Citera
2023-10-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-sistaMINUTEN
Så har HELENE ÅBERG gett sig in på uppfödning och avel av Rottweilers, hon avlar på en aggressiv hane som enligt domstol/beslut av länsstyrelsen måste ha munkorg utomhus efter att ha attackerat andra hundar men också människor i och kring Enköping, Fjärdhundra, Härled.

Hon nyttjar sin yngsta dotters namn i skapandet av annonser etc. En stor VARNING för denna notoriska bedragare HELENE ÅBERG som tagit över hennes mördade mans Gård i närheten av Härled

Här är den nya BLOCKET ANNONSEN om hundarna, egentligen är det 8 valpar men för att förvilla skriver hon ut att det endast är 4 valpar.

https://www.blocket.se/annons/uppsal...par/1200625853

Går det inte att kontakta Blocket och varna redan där?
Citera
2024-07-24, 23:06
Medlem
Någon som vet mer?
Vad gör Kattstryperskan idag?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto