Om man är för ful för sex, som är ett grundläggande mänskligt behov, så kommer man aldrig upp till toppen? Verkar stämma ganska bra på mig .. Runka till porr kan väl inte va det han menade?
Han menade att vi har dess behov. Men, vi måste själva se till att tillfredsställa dem.
Ingen är skyldig dig sex för att alla är fria individer som får göra som de vill. Du är skyldig att betala skatt för att staten ska kunna... Vänta lite, Idol går ju ikväll!
Asså njaaaa.. det är en modell med många brister.. dessutom skulle inte en modell vara tillräcklig för att förklara mänskligt beteende och vad som motiverar oss. Släpp det och gör något åt dit utseende om du är så himla onöjd.
Maslovs modell utgår från våra basala behov för att överleva och de mest akut basala behoven finns vid första basen.
Där finner vi främst mat, vatten och värme, allt därefter uppemot toppen är "lyxbehov" så se till att den första basen är uppfylld först och sedan kan man snegla mot de andra nivåerna och se om någon av de andra nivåerna kan uppfyllas. Tänk så här: Vad skulle behövas om jag var ensam i skogen/på fjällturen? Titta sedan i behovstrappen och prioritera utifrån den vad som skulle behövas i skogen/på fjällturen.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-09-27 kl. 15:59.
Det filosofiska grundkonceptet humanismen baserar sig på är att den fria viljan är centralt för att finna meningen med livet och att vi i den grunden styr vårt öde. Med andra ord är det vad man själv väljer att prioritera i livet. Även om sex ingår i behovstrappan är den formad på en subjektiv bedömning och inom de psykologiska ramarna finns det inget rätt eller fel. Medvetandet är komplicerat och föremål för ständig debatt.
Jag skulle vilja fokusera på det första du skriver: "För ful för sex", för jag uppfattar det som att det är något som inte går att göra något åt.
Jag känner igen många människor i samma situation, de anser sig själva vara "för ful" för att någon skulle vilja ha sex med dem.
Sex är viktigt, det är en fundamental biologisk funktion hos alla levande varelser att vilja föröka sig. Utan sex så förstår jag att välmåendet sjunker. Men om man sitter i en sådan situation och anser sig själv vara "för ful", varför gör man ingenting åt det?
Jag kan säga att du kommer väldigt långt genom att:
* Sköta hygienen - Duscha varje eller varannan dag. Borsta tänderna minst två gånger om dagen. Svettas du mycket så använd deodorant osv. Raka dig. Se vårdad ut, inte särskilt svårt egentligen.
* Hela och rena kläder - Se till att dina kläder är hela, du behöver inte ha armanikostym, det räcker gott och väl med begagnade kläder. Jag själv köper mycket kläder på second hand då jag finner det onödigt att lägga massor av pengar på nya kläder. Köper mycket skjortor av fina märken för 50:-. Se också till att tvätta kläderna regelbundet så lukt inte fastnar, alternativt vädra regelbundet.
* Motionera - Gör du det inte idag, börja imorgon! Du behöver inte sikta på att bli maratonlöpare eller spela bli världsmästare inom en sport. Vanlig, regelbunden motion räcker gott och väl. Försök komma i form. Är du fet idag är det för att du har tillåtit dig själv att hamna där. Sluta upp med det, det är slut att ligga hemma i soffan och sluka chips framför tv:n. Ta tag i dig själv och ät det som är bra för dig men framförallt, BÖRJA MOTIONERA! Börja med enkla promenader, kanske en löprunda. Ta trappan på jobbet. Hoppa av en hållplats tidigare. GÖR NÅGONTING! RÖR PÅ DIG!
Dessa tre knep kommer ta dig en bit på vägen.
Utöver utseendet så kan jag också säga att självförtroende och självinsikt är något som jag upplever att tjejer finner attraktivt. Sluta var så jävla "törstig" och ge tjejerna maktmonopol på sex.
Jag har varit i många situationer när jag dejtat och tjejen säger till mig:
- Jag kommer inte ha sex med dig ikväll, bara så du vet! (Med ett litet flin på läpparna).
Jag svarar:
- Haha, nej och jag kom inte hit för att ha sex med dig heller.
Hon kontrar:
- Ja för vill jag ha meningslöst sex med någon så kan jag få det om jag vill.
Och jag svarar:
- Okej, jag förstår dig! Men varför känner du att du behöver berätta det för mig?
Där brukar det ta stopp.
Så fort du sänker garden och visar att du är där för att du vill se vad det är för person och vill lära känna den personen så kommer sex som ett brev på posten. Jag skiter i om jag går på en dejt och vi inte har sex. Det kommer förr eller senare i alla fall. Men många "dudes" idag är så förbannat törstiga och ger tjejerna för mycket makt när det kommer till sex.