Hej!
Jag skriver här för att höra om någon kan dela en liknande historia för att hjälpa mig.
Jag har en kompis som har varit väldigt osäker och letat runt efter något spirituellt. Hon hittade sedan "Guma healing" som är ett par som har jobbat inom ekonomi hela livet men blev "plötsligt enlightened" och påstår att de med hjälp av guider från universum, både kan heala männkskor och även ha seanser där de får input från universum om vad som kommer hända i framtiden.
Hemsidan ser "normal" ut. De kan ju inte öppet säga att de hjärntvättar folk:
http://www.gumahealing.se
Min kompis började för att gå på healing, men eftersom detta paret är väldigt empatiskt och lyhört har de lyckats vinna hennes förtroende. De har därefter sålt på henne kurs efter kurs, allt från numerologi till aura läsning.
De har utnyttjat hennes osäkerhet och hennes respekt till dem, och de har förstått att hon har ett så stort förtroende för dem, att de nu har börjat hitta på helt SJUKA saker.
1. De påstår att det finns mörker och ljus. Självklart är detta paret från ljuset och alla som är från mörkret kan lika gärna ruttna och dö, de är inte något att ha. Min kompis är extremt känslig som person och detta får henne att hata människor ännu mer och anpassa sig mindre till samhället.
2. De får folk att tro att de är från "Atlantis" en upplyst planet där alla smarta kommer ifrån och i ett framtida liv när domedagen kommer, så ska de utvalda åka tillbaka till Atlantis och leva lyckliga i alla sina dagar.
3. De kan se "framtiden" och dina framtida liv. Ändå påstår de att allt liv är på jorden, utesluter helt chansen att det kan finnas liv på andra planeter eftersom att de inte längre skulle kunna ha förklaringar till allt då.
4. Jag följde med en gång för att se hur detta par är, men hon "gurun" märkte att jag inte tyckte om henne och att jag ifrågasatte så hon sa självklart till min kompis att jag inte är från Atlantis, så att de kan fortsätta mjölka pengar från henne och få henne att lita mindre på mig.
5. De har "framkallat" "förträngda minnen" där hon plötsligt kommer ihåg att hon blivit våldtagen av sin pappa. Hon har nu frysit ut sin pappa men även alla som säger något som inte passar henne, för att de är ju såklart från mörkret då.
Är detta ens lagligt? Även om allt sker frivilligt?
Om ni undrar varför jag bryr mig så mycket är det för att jag är den enda personen som finns kvar i hennes liv och har ett ganska stort inflytande och känner att hon respekterar min åsikt, även om hon alltid hittar bortförklaringar.
Jag är extremt arg på detta par som tar 30 000 kronor för en reiki kurs när de redan har värsta villan i vallentuna med 2 bilar och vem vet vad mer. Har nästan lust att själv gå med i en sekt och lära mig lägga en förbannelse på den där häxan Gunilla Mansfred.