2023-12-10, 21:56
Medlem
Vilken jävla ökenmänniska denne Rikard är. Verkar lite utvecklingsstörd men giftig i truten. Alla ojar sig hur det kunde gå så långt osv. Vad gjorde alla dessa intevjuvade babblande människor själva ? Inte ett jävla skit. En nyanställd hade kraft och mod att polisanmäla dåren och hans kärring. De andra kärringarna och någon svammlande VD och några yrande manliga sk arbetsrättsexperter gjorde nada.
Så jävla svenskt egentligen. Alla vet men ingen har något ansvar för någonting.
Citera
2023-12-11, 20:14
Medlem
Jag har sett dokumentären Skamlös på SVT. Tredje avsnittet sändes igår.

Rickard verkar ha det bra i fängelset. Såg ni när han visade intervjuaren plastpåsen full med godis? Det var väl typ Bounty, Japp, Snickers och allt möjligt. En hel plastpåse! Plus Coca Cola (var det väl?). Han verkar kunna få dricka så mycket han vill och orkar.
Han verkar leva som en kung!
När intervjun var klar tryckte han väl bara på en knapp, fick kontakt med fängelsepersonalen, och sa att nu var han klar med sin intervju och redo att hämtas upp. Personalen svarade med att de skulle skicka dit någon så snart som möjligt.

När han kommer ut kommer han förstås att fortsätta i precis samma bana som innan han åkte fast. Många kommer bli utnyttjade och lurade, och Rickard lär inte kunna stoppas. Hade han inte åkt dit för våldtäkten(?) så hade han väl inte fått något straff alls?
Senast redigerad av beitos 2023-12-11 kl. 20:29.
Citera
2023-12-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Är det denne HE?

https://www.barometern.se/familj/min...kan-einarsson/

Publicerad 28 mars 2020

Ännu en hårt kämpande kamrat har kastat in handduken. Vår käre vän och även arbetskamrat, juristen Håkan Einarsson i Kalmar har lämnat oss. Det kom inte som någon överraskning eftersom Håkan har lidit av en svår sjukdom i flera år.

Personen i dokumentären heter väl Henric Einarsson?
Citera
2023-12-18, 18:11
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Jag har sett dokumentären Skamlös på SVT. Tredje avsnittet sändes igår.

Rickard verkar ha det bra i fängelset. Såg ni när han visade intervjuaren plastpåsen full med godis? Det var väl typ Bounty, Japp, Snickers och allt möjligt. En hel plastpåse! Plus Coca Cola (var det väl?). Han verkar kunna få dricka så mycket han vill och orkar.
Han verkar leva som en kung!
När intervjun var klar tryckte han väl bara på en knapp, fick kontakt med fängelsepersonalen, och sa att nu var han klar med sin intervju och redo att hämtas upp. Personalen svarade med att de skulle skicka dit någon så snart som möjligt.

När han kommer ut kommer han förstås att fortsätta i precis samma bana som innan han åkte fast. Många kommer bli utnyttjade och lurade, och Rickard lär inte kunna stoppas. Hade han inte åkt dit för våldtäkten(?) så hade han väl inte fått något straff alls?
Det var synd att man inte fick se något från när han satt i häkte. Svenska häkten är bland dom värsta i västvärlden, så tror inte han trivdes så bra där. Någon form av straff blev det ju. Inte så konstigt att bli glad efter flytt till anstalt då man blir behandlad som människa igen.

Han byter väl namn igen kort efter muck och startar upp nya juridiska byråer - det är det enda han kan förutom att busringa och telefonförsälja verkar det som. Men han är en duktig sociopat det måste man erkänna. Han är också riktigt duktig på att prata svenska - men såg sen att han har bott i Sverige i 20 år så då kan väl de flesta med nordisk bakgrund prata flytande svenska tänker jag.
Senast redigerad av Refund 2023-12-18 kl. 18:16.
Citera
2024-02-14, 10:01
Medlem
Såg precis dokumentärserien på SVT och min nyfikenhet på att veta mer har växt.

Sitter de båda fortfarande inne? Jag minns inte att det framgick att de faktiskt var gifta.
Hur gick det för Mikaelas mamma som läckte information ang en medlem som skulle säga upp sig? Det nämns att hon fick lämna sitt jobb, men nog måste det inneburit fler konsekvenser? Vet vi vem hon är? Richards bostad (slottet), vet vi var det finns och vad som händer där nu om han fortfarande sitter inne?

Så många frågor. =)
Citera
2024-02-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu

Sitter de båda fortfarande inne? Jag minns inte att det framgick att de faktiskt var gifta.
Hur gick det för Mikaelas mamma som läckte information ang en medlem som skulle säga upp sig? Det nämns att hon fick lämna sitt jobb, men nog måste det inneburit fler konsekvenser? Vet vi vem hon är? Richards bostad (slottet), vet vi var det finns och vad som händer där nu om han fortfarande sitter inne?

Så många frågor. =)

Vad sägs om att läsa tråden?
Citera
2024-02-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo

Jag har läst och sökt men inte funnit svar.
Citera
2024-02-14, 13:20
Medlem
Citat:
Jag har läst och sökt men inte funnit svar.

Läs igen. Lite mer noggrant, kanske?
Citera
2024-02-14, 13:26
Medlem
Vitiss avatar
Slottet ja; vilket ÄR det?
Ja, jag har läst tråden.
Citera
2024-02-14, 15:14
Medlem
Mimurs avatar
Citat:

Så många frågor. =)

Citat:
Ja, jag har läst tråden.
Det kallas tydligen Garpenbergs slott, men av bilderna att döma ser det ju inte ut som ett slott som jag föreställer mig, men jag vet inte om det finns en exakt definition för ett ”slott”…
Odaxu: Det är väl lite oklart om de fortfarande sitter inne, men det finns rätt så mycket att läsa i andra trådar här i forumet. Vad jag förstår så är de inte alls gifta. De råkar bara ha samma ganska vanliga efternamn. Det stämmer ju inte att det är Richards bostad, det är väl bara så att han har hyrt rum/lokal där under en begränsad period. Och har då kanske lyckats göra sken av att han faktiskt bor där/äger det… Så vad som händer där nu är väl bara att de får hitta någon annan som hyr deras lokaler/rum och som förhoppningsvis betalar för sig…
Citera
2024-02-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det kallas tydligen Garpenbergs slott, men av bilderna att döma ser det ju inte ut som ett slott som jag föreställer mig, men jag vet inte om det finns en exakt definition för ett ”slott”…
Odaxu: Det är väl lite oklart om de fortfarande sitter inne, men det finns rätt så mycket att läsa i andra trådar här i forumet. Vad jag förstår så är de inte alls gifta. De råkar bara ha samma ganska vanliga efternamn. Det stämmer ju inte att det är Richards bostad, det är väl bara så att han har hyrt rum/lokal där under en begränsad period. Och har då kanske lyckats göra sken av att han faktiskt bor där/äger det… Så vad som händer där nu är väl bara att de får hitta någon annan som hyr deras lokaler/rum och som förhoppningsvis betalar för sig…

Tack för klargörandet!

Ah, såklart, det var inte hans egen bostad. Men han ville ge sken av att så var fallet. =)
Ang paret så verkar det också som en rimlig förklaring. Men jag kan ge mig på att jag läste att de var gifta i någon artikel ang fängelsedomen. Men även pressen kan ju ha fel.
Citera
2024-02-14, 15:34
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Citat:
Läs igen. Lite mer noggrant, kanske?

Citat:
Ja, jag har läst tråden.

Ja, slottet har en hemsida, där framgår det mesta…

https://www.garpenbergsslott.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in