2019-09-26, 16:29
Bannlyst
https://imgur.com/a/sOlnecb

Ni ser ju med egna ögon, nästan 1000 ladd cyklar och nästan 90% kvar i hälsa är ju helt magnifikt. tror inget annat märke kan mäta sig med detta. När behöver man byta batterier på apple eller det behövs nog aldrig när man haft datorn i snart 5år och har fortfarande 7-8tim om dagarna.
Citera
2019-09-26, 16:33
Bannlyst
Då vet vi, fint att din dators batteri skänker dig glädje.
Citera
2019-09-26, 16:45
Medlem
Det lär du väl upptäcka när det är dags
Citera
2019-09-26, 17:00
Medlem
Batteri lär du behöva med alla länkarna. Vilket magnifikt skrivbord.
Citera
2019-09-26, 17:02
Medlem
Själv har man 1200 laddcykler och är i dagsläget inne på cirka 30% användning. Förvisso är datorn gammal och sällan använd, men ändå.
Citera
2019-09-26, 17:38
Medlem
Yllevantars avatar
Det är inget fel på appleprodukter, dom är bra på väldigt många sätt. Problemet är priset bara, det är inte värt det.

Men jag hoppas att du får fortsatt njutning av ditt inköp!
Citera
2019-09-26, 21:55
Medlem
2560ps avatar
Vad är det för magnifikt med det? Det låter ordinärt. Mitt batteri är 976 dagar gammalt, 200 cykler och har 0% wear enligt tramsanalysprogrammen.
Citera
2019-10-01, 15:45
Medlem
womanzizs avatar
Ja, därför jag håller mig till apple datorer. Hållbarheten. Alltid kört på asus och andra diverse märken med windows, men 2012 så köpte jag min första macbook pro. Var ytterst tveksam, men hade den tills nu 2019 och batteriet funkade superb hela vägen.

Skulle lika gärna kunna haft kvar den idag, men ekonomin tillätt mig att uppgradera. Så nästan 8 år felfritt.

Under de åren tidigare hade jag gått igenom två datorer tidigare med massa problem med windows, batterier och överhettade moderkort.

Bärbart så är det apple all the way, och integrerar väl med min iphone.
Citera
2019-10-01, 21:30
Medlem
Mysquos avatar
Min gamla PC laptop av märket Pacardbell från 2011 har 70% kapacitet kvar av batteriet om man skall tro på acpi i Linux. Datorn får väl anses vara en för den tiden lite kraftfullare budgetdator med intel i7 CPU. Gick på knappt 7000 kr våren 2011. Något från Apple med motsvarande prestanda hade väl kostat det femdubbla. Visst, den är väl lite plastig och skulle förmodligen gå gönder om man tappade den i ett betonggolv. Det är bara 6GB minne i den så det är mest det som begränsar vad man kan ha den till idag.

Min gamla Acer one netbook från typ 2008 har 49% kvar av batteriet, och kostade typ 2500kr. Den får väl anses vara lågbudget PC laptop. Den var billig så den har fått vara med ute och på resor och få stå ut med en del omild behandling. Fungerar dock fortfarande.

Fast egentligen så handlar det väl hur mycket litium batteritillverkaren blandar in i elektrolyten i sina batterier. Det hänger nog mest på vilken kvalitet man väljer och hur stor volym man bygger in i datorn.
Gissningsvis så finns inte så värst många olika kvaliteter på batterierna. En liten platt dator har sannoligen mindre utrymme för batteri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in