Citat:
Ursprungligen postat av
Dung.Beetle.Knight
Du menar på fullt allvar att du har varit på akuten med en blödande tarm och de tog prover men gjorde ingen annan undersökning som rektoskopi?
Anmäl den akutmottagningen isåfall.
Blödande tarm med smärta är ett akut tillstånd, sök vård omedelbart.
Ingen rektoskopi men de var och kände med fingrar innanför analöppningen. Jag fick höra att det fanns en möjlighet att få rektoskopi men att det var efter flera timmar, samt fick jag höra en "förvarning" att deras plaströr som de hade på akuten inte var lika "snällt" som de verktygen de har på andra ställen, helt utan att jag frågat.. Därav fick jag intrycket att de ville att jag skulle gå hem. Frågade om det var lugnt att gå hem isåfall och fick ett ja. Blev nekad att röka och nekad nikotinplåster och mat & vatten så jag ville därifrån.
Blev uppmuntrad att söka vårdcentral. Låg förresten i korridoren mestadels av natten då det var fullt i alla rum. Hade givetvis stannat kvar om jag hade upplevt fler symptom innan dess. Men det värsta har kommit efter besöket på akuten
Och nu till samtalet från vårdcentralen ...
Vårdcentralen skulle ringa mig halv 5 idag.
Jag slog på telefonen vid strax innan kl 16 och jag hade redan ett missat samtal en timme tillbaka. Ringde omedelbart upp numret och kom till växeln som inte kan koppla mig till vårdcentralen. Det går heller inte att ringa och be om ett nytt samtal utan en telefonsvarare ber mig att försöka igen imorgon... Så. Nu kan jag alltså förvänta mig att som tidigast måndag så blir jag uppringd..