2019-10-10, 08:53
Medlem
Tubleross avatar
Älskar tanken av att Nancy Pelosi en dag skulle ta på sig boxningshandskarna och ta hela den här impeachment röran till golvet, då skulle republikanerna kunna subpoena och korsförhöra både Joe Biden och Hunter Biden mitt i valrörelsen framför miljontals amerikaner framför TV-skärmarna.

Det mina vänner skulle det bli en valrörelse som vi aldrig bevittnat innan.
Senast redigerad av Tubleros 2019-10-10 kl. 08:58.
Citera
2019-10-10, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Älskar tanken av att Nancy Pelosi en dag skulle ta på sig boxningshandskarna och ta hela den här impeachment röran till golvet, då skulle republikanerna kunna subpoena och korsförhöra både Joe Biden och Hunter Biden mitt i valrörelsen framför miljontals amerikaner framför TV-skärmarna.

Ja ett sådant scenario skulle ju ytterligare försvaga USA så vi får väl hoppas att åtminstone demokraterna följer konstitutionen. Fast repubulikanerna är nog ändå ganska ointresserade av att höja ribban i dagsläget. Trots allt så har j demokratern makten i representanthuset.

Och inte att förglömma, många senatsrepublikanerna vill ju i grunden få bort Trump från vita huset nu eller 2020.
Citera
2019-10-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxism
Litar du på en poll med 48% demokrater?

Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
You are on a roll!!! Lol

48% av de tillfrågade är.....demokrater. Vilken överraskning. Kan inte vara lätt att leva med TDS.

Hur skulle undersökning annars gå till? Om 48% är Demokrater, vilket parti tillhör de andra 52%? Eller menar ni att alla måste vara Republikaner för att ni ska tro på undersökningen?
Citera
2019-10-10, 10:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Tubleros skrev

Pelosi ar val medveten om att 31 demokrater sitter i distrikt som President Donald Trump vann. Flera demokratiska senatorer sitter i stater som presidenten vann 2016.
Citera
2019-10-10, 10:34
Bannlyst
Citat:

Hmm... De har ingen majoritet i de 6 viktigaste utskotten så de kan inte kalla någon till att vittna. Undrar hur du menar att joe och hunter biden skulle sitta igenom förhör i kongressen?

Menar du senatförhör?
Moscow mitch har varit emot det eftersom senatens kalender är begränsad och han har rymt varje ledig minut till att välja in federala domare. Till och med begränsat tidne för kandidatsamtal till 30min istället för 2 dagar.
Citera
2019-10-10, 10:39
Bannlyst
Allt som krävs är att Donald Trump fortsätter göra sina tokiga chopper talks och konstiga tweets.
På politico Rapporterar en källa att Trump ringer mcconnell 3 gånger om dagen och ventilerar. Och varnar för fler attacker mot rebelliska republikaner som kritiserar Trump.

Alltså har det nu börjat.

Den ena sidan av debatten är. Fokuserad kring händelserna.

Den andra sidan vill prata om TDS och nasty Nancy Pelosi.

Mannen som bekämpar korruption i Ukraina - skulle inte tro det.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det kanske säger en hel del om DNC:s strategi. De är inte helt korkade Demokraterna och jag kan inte tänka mig att de skulle riskera att få Pence vid rodret. Så allt detta song and dance har att göra med att man vill svärta ner Trump inför valet nästa år.

Tror dock inte att de lyckas med det.
Citera
2019-10-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Pelosi ar val medveten om att 31 demokrater sitter i distrikt som President Donald Trump vann. Flera demokratiska senatorer sitter i stater som presidenten vann 2016.

Anfall är bästa försvar, som det heter. Tror du att någon blir skrämd av att höra att "Trumps kampanj lyckades med att sno till sig en vinst här i delstaten/distriktet för tre år sedan"?. Ofta en knapp vinst, dessutom.
Citera
2019-10-10, 11:20
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja ett sådant scenario skulle ju ytterligare försvaga USA så vi får väl hoppas att åtminstone demokraterna följer konstitutionen. Fast repubulikanerna är nog ändå ganska ointresserade av att höja ribban i dagsläget. Trots allt så har j demokratern makten i representanthuset.

Och inte att förglömma, många senatsrepublikanerna vill ju i grunden få bort Trump från vita huset nu eller 2020.

Det vet man inte så mycket om i dagsläget. 4 medlemmar från senaten i GOP har uttalat sig negativt ang Ukraina samtalet offentligt. Särskilt Mitt Romney. Han kommer rösta för att få bort Trump alla dagar i veckan bara för att Trump hånat honom i flera år nu för att han inte vann valet 2012 haha.

Men som jag var inne på alla andra senatmedlemmar från GOP håller i princip käften. Mitch Micconell som är majoritetsledare kandiderar ju i superröda Georgia nu inför 2020 om jag inte minns helt fel så man förstår ju varför han stöttar Trump så tydligt.
Senast redigerad av Tubleros 2019-10-10 kl. 12:17.
Citera
2019-10-10, 11:23
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Hmm... De har ingen majoritet i de 6 viktigaste utskotten så de kan inte kalla någon till att vittna. Undrar hur du menar att joe och hunter biden skulle sitta igenom förhör i kongressen?

Menar du senatförhör?
Moscow mitch har varit emot det eftersom senatens kalender är begränsad och han har rymt varje ledig minut till att välja in federala domare. Till och med begränsat tidne för kandidatsamtal till 30min istället för 2 dagar.

Aha, okej då. Måste uppfattat det fel då. MSNBC:s panel satt och spekulerade ang att Biden och Hunter Biden kunde komma att korsförhöras i hela den här röran. Kommer inte ihåg om det var huset eller senaten som de diskuterade.
Citera
2019-10-10, 12:04
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Det vet man inte så mycket om i dagsläget. 4 medlemmar från senaten i GOP har uttalat sig negativt ang Ukraina samtalet offentligt. Särkligt Mitt Romney. Han kommer rösta för att få bort Trump alla dagar i veckan bara för att Trump hånat honom i flera år nu för att han inte vann valet 2012 haha.

Men som jag var inne på alla andra senatmedlemmar från GOP håller i princip käften. Mitch Micconell som är majoritetsledare kandiderar ju i superröda Georgia nu inför 2020 om jag inte minns helt fel så man förstår ju varför han stöttar Trump så tydligt.

Kentucky, Kentucky!

Han går till val på löfte att stoppa impeachment.

“Nancy Pelosi is in the clutches of a leftwing mob,” McConnell said in a fundraising video on his re-election campaign Facebook page. “They finally convinced her to impeach the president.
All of you know your Constitution,” McConnell said. “The way that impeachment stops is with a Senate majority with me as majority leader.”

https://www.breitbart.com/politics/2019/10/06/mcconnell-vows-kill-democrat-impeachment-effort-senate/
Citera
2019-10-10, 13:13
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som fler och fler av de gamla konservativa hejarklackarna nu är färdiga med Donald, och säger detta rakt ut?
https://edition.cnn.com/2019/10/09/media/matt-drudge-trump-impeachment/index.html
Citat:
Matt Drudge, an influential figure in conservative media, sours on Trump as he faces impeachment
President Donald Trump, facing an ever-deepening scandal that threatens to swallow his presidency, appears to have lost a key ally in conservative media: The Drudge Report. The narrative-setting news aggregation website, founded in 1995 by Matt Drudge, has spotlighted an overwhelming amount of negative news for the Trump White House in the last several weeks. It's marked a major shift from how the outlet had previously covered the President.
"He's reacting to changing circumstances," a person close to the media mogul, who said Drudge had grown exasperated with Trump
Det som tidigare varit Donalds egna statliga television FOX News är ju också på god väg att slänga honom av tåget...

Så USA, och tom. GOPs propagandakanaler, har nu börjat tröttna ganska rejält på honom... Nixon var ute två veckor efter att opinionen till slut vände sig emot honom. Och Donald har aldrig varit populär utanför sin fanatiska personkult!
https://www.businessinsider.com/trump-historically-unpopular-heading-into-first-midterm-election-2018-11
Citat:
Trump has the worst approval rating of any president in modern US history
Citera
2019-10-10, 13:57
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Verkar som fler och fler av de gamla konservativa hejarklackarna nu är färdiga med Donald, och säger detta rakt ut?
https://edition.cnn.com/2019/10/09/media/matt-drudge-trump-impeachment/index.html

Det som tidigare varit Donalds egna statliga television FOX News är ju också på god väg att slänga honom av tåget...

Så USA, och tom. GOPs propagandakanaler, har nu börjat tröttna ganska rejält på honom... Nixon var ute två veckor efter att opinionen till slut vände sig emot honom. Och Donald har aldrig varit populär utanför sin fanatiska personkult!
https://www.businessinsider.com/trump-historically-unpopular-heading-into-first-midterm-election-2018-11

Mr. Z, du får inte länka till icke politiskt godkänd media.. Du vet hur "thin skinned" trumpetens sekt är

Här kommer en politisk godkänd källa.

A new high of 51 percent wants Trump impeached and removed from office, another 4 percent want him impeached but not removed, and 40 percent oppose impeachment altogether. In July, 42 percent favored impeachment and removal, while 5 percent said impeach but don’t remove him, and 45 percent opposed impeachment.

Since July, support for impeachment increased among voters of all stripes: up 11 points among Democrats, 5 points among Republicans

Det är så illa att fler och fler av de de kristna jihadisterna vill samma sak.

Support also went up among some of Trump’s key constituencies, including white evangelical Christians (+5 points), white men without a college degree (+8), and rural whites (+10).

Glorian är definitivt på sne.

https://www.foxnews.com/politics/fox-news-poll-record-support-for-trump-impeachment

Edit: This is the top story on the front page of foxnews.com. This is not a fucking drill.
Senast redigerad av squeaky 2019-10-10 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in