2006-03-13, 05:45
Bannlyst
tjena grabbar !

ska få farsans volvo 850 turbo 95a automatare när jag tar mitt kort

saken är den att jag övningskör med honom och allt går bra än så länge, men jag tänkte ta körkort manuell såklart så att jag inte är bunden till automatare för alltid, typ.

jag kan absolut INTE köra en manuell bil i dagsläget

så min fråga är, hur snabbt tror ni jag kan lära mig köra manuell på körskola ?

extrafråga : hur snabbt kan man teoretiskt sett ta sitt kort, om man har gjort synundersökningen men inga lektioner,teoriprov eller halka/uppkörning ?

MVH Wishbone
Citera
2006-03-13, 05:47
Medlem
666Hates avatar
Några snabba frågor:

Hur gammal är du?
Hur smart/dum är du?
Kan du läsa?
Kan du köra överhuvudtaget?
Är du färgblind?
Vet du vad vägskyltarna betyder?
Citera
2006-03-13, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Några snabba frågor:

Hur gammal är du?
Hur smart/dum är du?
Kan du läsa?
Kan du köra överhuvudtaget?
Är du färgblind?
Vet du vad vägskyltarna betyder?

19 år

anser mig vara smart/klok, mina betyg säger något annat

Ja

Jag kan manövrera en automatare utan problem, men jag hade inte klarat mig i trafiken idag!

Har bra (nästan perfekt) syn

Nej
Citera
2006-03-13, 05:54
Medlem
666Hates avatar
ok, 5 månader då... 16 lektioner (blandat teori/kör) i månaden...
Citera
2006-03-13, 05:55
Medlem
Christer ps avatar
Beror på vart du bor och hur långa köer det är på vägverket där du bokar uppkörningen. Men om man bort ser från vv köer så skulle jag gissa på en vecka om man kör och pluggar på heltid.
Citera
2006-03-13, 06:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Beror på vart du bor och hur långa köer det är på vägverket där du bokar uppkörningen. Men om man bort ser från vv köer så skulle jag gissa på en vecka om man kör och pluggar på heltid.

bor i centrala malmö :S

hade planerat att ha det lagom till början av juni i alla fall, förutsatt att jag börjar inom 2 veckor?

MVH Wishbone
Citera
2006-03-13, 06:20
Medlem
666Hates avatar
Fattar du inte att det är helt omöjligt att svara på det??? Hur f*n sk avi vet hur länge det tar för DIG att ta körkort... Det finns bara ett sätt att ta reda på det, lunka iväg till körskolan och kör igång...
Citera
2006-03-13, 06:27
Medlem
Christer ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishbone
bor i centrala malmö :S

hade planerat att ha det lagom till början av juni i alla fall, förutsatt att jag börjar inom 2 veckor?

MVH Wishbone

Hm vet inte hur det är i Malmö men stora städer brukar ha köer till teori och uppkörning.
Juni då är det ju lugnt bara och slappa fram till maj och köra hårt några veckor!!
Citera
2006-03-13, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Hm vet inte hur det är i Malmö men stora städer brukar ha köer till teori och uppkörning.
Juni då är det ju lugnt bara och slappa fram till maj och köra hårt några veckor!!

bättre o börja nu snart tror jag :S

börjar på gym imorron osså btw YES
Citera
2006-03-13, 09:25
Medlem
Invisibles avatar
Ta dig till en skola ta en testletion och få svaret på alla dina frågor....
Citera
2006-03-13, 10:54
Medlem
Fuzzs avatar
Räkna med en 4-5 lektioner med start i backe, backa runt hörn, körning i villa. område om du skulle kuna använda manuell kaske det gåt på 3 lektioner.
Citera
2006-03-13, 11:51
Bannlyst
Tid för prov bör du nog beställa omgående, det har varit långa köer tidigare i.a.f. Att du inte kan köra bil med manuell låda överhuvudtaget kan nog bli mycket kostsamt om du ska lära dig det på körskola, blir nog billigare att köpa en rishög för någon tusenlapp och öva i tills det sitter, sen är det bara att sälja av den för samma peng.

Genvägar är ofta senvägar och jag kan garantera dig att du inte kör så bra som du tror själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in