• 1
  • 2
2019-12-10, 16:08
Medlem
Alfred-Yaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakesman
Tja igen, spelat in lite igen, återigen försökt lära mig mer inom mixandet.

Ta hand om er,

Klorofyll

https://www.youtube.com/watch?v=gVsOs3QCaVk

Snygg saxofon i början, sätter stämning direkt. Detta är ju lite mer skitigt sound som jag tycker du får till, din röst ligger bra i mix och text + flow funkar utmärkt. Skönt med lite skånska utan att det tar över. Låter eget och ändå "bekant", låter lite 00-tal och den rap/hiphop som jag själv lyssnade på när jag var yngre. Nice!

/AY
Citera
2019-12-21, 16:02
Medlem
ZEBBmusics avatar
Halloj! Lyssnade på Freestyle 1! På något sätt satt jag bara och njöt typ! Den va nice!
Sen kolla ja in Du skulle kunna och helt plötsligt är det vad jag tycker en seriöst igenomtänkt låt.
Låter bra! Lyssnar genom datorns högtalare nu så inte världens bästa ljud, och såg nu att du inte gjort beatet så ska inte gå in på feedback där.

Skulle du ha någon som gjorde beat åt dig (eller omdu gjorde beats själv) tror ja de skulle kunna bli grymt då man kan göra musiken och vocalsen för varandra lixom!

Låter bra!
Citera
2020-02-02, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZEBBmusic
Halloj! Lyssnade på Freestyle 1! På något sätt satt jag bara och njöt typ! Den va nice!
Sen kolla ja in Du skulle kunna och helt plötsligt är det vad jag tycker en seriöst igenomtänkt låt.
Låter bra! Lyssnar genom datorns högtalare nu så inte världens bästa ljud, och såg nu att du inte gjort beatet så ska inte gå in på feedback där.

Skulle du ha någon som gjorde beat åt dig (eller omdu gjorde beats själv) tror ja de skulle kunna bli grymt då man kan göra musiken och vocalsen för varandra lixom!

Låter bra!

Tja, väldigt sent svar, varit rätt off nu sista när det kommit till musik..
Vad roligt att du gillade det, säkert inte bara högtalarna utan också att jag lär mig att mixa, och spela in, rösten faller väldigt lätt i bakgrunden.

Ja det hade varit riktigt kul att sitta och göra en instrumental från grunden med någon samtidigt som man bakar in texten. Undrar om min gamla barndomskompis fortsatte lära sig.. får se om man får tag på honom!

Hoppas jul och nyår var bra för er alla,

Klorofyll
Citera
2020-02-02, 21:16
Medlem
ZEBBmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakesman
Tja, väldigt sent svar, varit rätt off nu sista när det kommit till musik..
Vad roligt att du gillade det, säkert inte bara högtalarna utan också att jag lär mig att mixa, och spela in, rösten faller väldigt lätt i bakgrunden.

Ja det hade varit riktigt kul att sitta och göra en instrumental från grunden med någon samtidigt som man bakar in texten. Undrar om min gamla barndomskompis fortsatte lära sig.. får se om man får tag på honom!

Hoppas jul och nyår var bra för er alla,

Klorofyll

Det är bara att nöta så gör man framsteg!

Kul, hoppas du får tag i honom! Skulle vara nice att höra en låt från grunden!
Citera
2020-04-18, 12:31
Medlem
Haft lite mer tid nu sista, spelade in lite nytt: https://www.youtube.com/watch?v=-vNPlVIqUDU
Dock åter igen inte jag som står för instrumentalen..

Trevlig helg på er, pz
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in