Tjena! Jag måste ha hjälp med att komma på något som luktar som vodka (starkt) och är genomskinligt för att lura en kompis. Fungerar det med ättiksprit eller är det farligt? Finns det något bättre alternativ? Alltså ingen alkohol ska vara inblandad måste bara få han tro att de är alkohol för att jag och några kompisar vill se om han lekar full då.
Senast redigerad av KurtKurtsson 2019-09-23 kl. 23:46.
Varför vill du inte unna din kamrat en sup? Om det är själva alkoholen som är problemet kan du väl koka spriten. Det borde smaka snarlikt och lukta likadant som innan.
Tror ni har missförstått mig, jag menade att jag vill lura han och kolla om man kommer leka full eller inte men han är inte helt dum så kan inte bara blanda med tex vatten. Så ingen alkohol ska vara inblandad
Fungerar det med ättiksprit eller är det farligt? Finns det något bättre alternativ?
Det verkar inte vara väldigt farligt i alla fall.
Citat:
Utspädda lösningar (i koncentration upp till 12%) t.ex. vinäger, ättiksprit är irriterande men relativt ofarliga om ett barn får i sig en enstaka klunk.
Köp alkoholfritt vin istället. Minns att jag och en väninna lurade en kompis med sådant när vi var fjortisar. Han blev väldigt "Full" och jäkligt generad när vi avslöjade sanningen för honom.