• 2
  • 3
2025-04-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Dune, sci-fi egna version av Sagan om Ringen. Den odödliga berättelsen om maktkampen mellan Atreides och Harkonnen, och planeten där universums öde avgjordes, en värld där fantasin kring framtiden aldrig tycks kunna överträffas.

Böckerna har precis som Sagan om Ringen blivit kommersiella hits, och länge haft en kultur inom spelvärlden. Själv har jag goda minnen av Dune 2000 och Arakis: Battle for Dune. Båda var tillsammans med Red Alert/Command&Conquer och Warctaft/Starcraft, nästan revolutionerande för sin tid.
Att erövra planeten steg för steg, försöka överleva alla farligheter som sandstormarna och de enorma maskarna, och lägga sig i dispyter mellan de olika falangerna för att vinna över dem till din sida. Dune hade allt som en RTS spelare kunde önska sig.

Men helt plötsligt så slutade spelen komma ut, trotts att folk älskade dem. RA/C&C och WC/SC fortsatte ända in till slutet, men inte Dune?
Inte på nästan 20 år har ett nytt Dune spel kommit ut, trotts att det aldrig var något fel på dem. Det finns fortfarande en enorm kultur och fanfiction, och böckerna fortsätter att sälja.

Så vad var det som hände?
Skulle du vilja se ett nytt Dune spel? Tror ni det skulle vara önskvärt och ha potential?

Jag vet att Dune 2000 inte fick mer än 6/10 i pc player så det gjorde att jag aldrig skaffade det. Men jag gillade Dune 2 som jag tyckte var jättebra på 486an.
Känns som det var en svår frenshchice att göra spel kring.
Jag saknar RTS spelen. Starcraft är fortfarande jättebra och det lever än med AI tävlingar. Väldigt kul att testa dessa nya AIs tycker jag
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in