Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-09, 07:15
Pontare fördriver dagarna på gården tillsammans med fotboja, att fixa saker och ting och har djup ånger.
https://www.expressen.se/noje/roger-pontares-ensamma-tid-pa-garden-med-fotboja/

Kom Roger Pontare lindrigt undan? Kunde lika gärna vara inlåst, kanske skulle ha varit bäst.
Citera
2023-08-09, 08:40
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Pontare fördriver dagarna på gården tillsammans med fotboja, att fixa saker och ting och har djup ånger.
https://www.expressen.se/noje/roger-pontares-ensamma-tid-pa-garden-med-fotboja/

Kom Roger Pontare lindrigt undan? Kunde lika gärna vara inlåst, kanske skulle ha varit bäst.

Citat ur artikeln:
– Det var så fruktansvärt korkat att göra. Men jag ville bara hem, säger han om händelsen i januari.

– Men nu ser jag en väldig lärdom av det här.

Vad är lärdomen?

– Lärdomen är att försöka bemästra sig, säger Roger Pontare.

– Nu ska jag göra det här och sen är det bara att köra på igen, med lärdomen i bagaget.
slut citat

Exakt vad menar gubben med att "göra det här och sen är det bara att köra på igen"?
Citera
2023-08-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Citat ur artikeln:
– Det var så fruktansvärt korkat att göra. Men jag ville bara hem, säger han om händelsen i januari.

– Men nu ser jag en väldig lärdom av det här.

Vad är lärdomen?

– Lärdomen är att försöka bemästra sig, säger Roger Pontare.

– Nu ska jag göra det här och sen är det bara att köra på igen, med lärdomen i bagaget.
slut citat

Exakt vad menar gubben med att "göra det här och sen är det bara att köra på igen"?
Reagerade på samma. Man kan tycka att en person som blivit dömd för rattfylla bör uttrycka sig lite tydligare Han menar väl dock att han ska försöka återgå till livet (minus att köra full) efter domen. Vill minnas att han pratade om "starka krafter" som sa åt honom att han borde chansa med att ta sig hem trots att han var onykter.. Vad säger att dessa "starka krafter" inte får honom att köra bil igen med indraget körkort, kanske även full igen? Han är ju bosatt i Norrland, inte en chans att han inte kör bil under perioden.
Citera
2023-08-09, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Reagerade på samma. Man kan tycka att en person som blivit dömd för rattfylla bör uttrycka sig lite tydligare Han menar väl dock att han ska försöka återgå till livet (minus att köra full) efter domen. Vill minnas att han pratade om "starka krafter" som sa åt honom att han borde chansa med att ta sig hem trots att han var onykter.. Vad säger att dessa "starka krafter" inte får honom att köra bil igen med indraget körkort, kanske även full igen? Han är ju bosatt i Norrland, inte en chans att han inte kör bil under perioden.
Jodå, dom starka krafterna...känns dom att han inte tänker förändra sitt tankesätt överhuvudtaget... går det så går det, tuta och kör. Otroligt märkligt uttalande, om nu inte journalisten skruvat till det lite.
Man får hoppas att tar sitt förnuft till fånga, men dwt är mintre troligt, eftersom han tillåts vara hemma på gården och renovera och pula, dvs ingen skillnad mot innan han dömdes..

Kanske djungeltelegrafen når fram till farbror blå för punktmarkering och kontroll om eller när Pontare sätter sig bakom ratten nästa gång
Citera
2024-02-20, 08:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Straffet är avtjänat sedan ett par månader och Roger Pontare blickar framåt.

– Lev. Lev vidare, så får det här läka på något sätt. Det går inte att göra på något annat sätt, säger artisten.

Roger Pontare har varit öppen med vad som hände och har berättat att han befann sig i en mörk period när han åkte fast för rattfylleri.

– Varje människa har mörka perioder och där var det mörkt. Jag förstår inte vad som hände med mig, jag tappade fotfästet för ett par veckor där. Jag vet inte om det beror på att jag fick ett ganska kraftigt balansproblem, en infektion på balansnerven
https://www.expressen.se/noje/roger-pontare-man-far-lara-sig-av-det-har-hela-livet-ar-en-laxa/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in