2021-07-01, 09:36
Medlem
Blir det Chelsea då?
Citera
2021-07-15, 10:45
Medlem
Han är jävligt solid som fotbollsspelare. Men herregud, 1,8 miljarder? Pengarna är nästan lite för stora i toppfotbollen. När klubbarna behöver mångmiljardärer som ägare osv för att klara av att överleva eller köpa spelare för att konkurrera så tycker jag att det börjar spåra ur.
Citera
2021-07-15, 12:12
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Han är jävligt solid som fotbollsspelare. Men herregud, 1,8 miljarder? Pengarna är nästan lite för stora i toppfotbollen. När klubbarna behöver mångmiljardärer som ägare osv för att klara av att överleva eller köpa spelare för att konkurrera så tycker jag att det börjar spåra ur.

Ingen kommer röra vuxenbebisen ens med tång. Släpp hypen och det framtvingande skitet i media.

En övergång innebär, hög prislapp, 300-400 mille till den feta agenten och sen en skyhög lön på det.

Blir kvar i Dortmund länge till.

Klubbarna som använde pengar dom inte hade är ute ur spelet nu pga Corona. Nu är det stålbad och släppa spelare gratis som gäller.

Bara kolla på spanska toppskicket så ger det en hum.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2021-07-15 kl. 12:15.
Citera
2021-07-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedizz151
Blir det Chelsea då?
Nei. Manchester City til neste sommer tror jeg.
Citera
2021-07-24, 22:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Nei. Manchester City til neste sommer tror jeg.
Tror inte jag. Haaland är en spelare som jag tror inte hade passat bra in i Guardiola’s spelsystem. Dessutom så är det nästan säkert att City kommer köpa Kane.

Blir dock intressant att se om Haaland kan göra lika stort avtryck i Bundesliga kommande säsong som det han gjorde 20/21.
Citera
2021-07-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror inte jag. Haaland är en spelare som jag tror inte hade passat bra in i Guardiola’s spelsystem. Dessutom så är det nästan säkert att City kommer köpa Kane.

Blir dock intressant att se om Haaland kan göra lika stort avtryck i Bundesliga kommande säsong som det han gjorde 20/21.

Jeg skal gå igjennom klubbene i urangert rekkefølge, slik jeg ser det

1. Chelsea bytter trener annethvert år og spillestil annethvert år. Sarri og Lampard? Haaland er for profesjonell til å satse på Roman Abramovitsj imo. En fantastisk, men ustabil eier.

2. Ole Gunnar hater Mino Raiola og spiller ikke den mest attraktive fotballen? United har en fantastisk struktur hvor Haaland kan passe inn

3. I City skal Pep herske lenge og de scorer 20-30 % mer mål enn de andre. Haaland liker City og han elsker penger og mål

4. Liverpool har ikke råd

5. Barcelona har ikke råd

6. Real Madrid et generasjonsskifte... De foretrekker vel Mbappe, men klubben mangler identitet på banen. Kroos, Benzema og Modric er fortsatt de beste og det er et problem.

Konklusjon: Min favoritt er City, deretter 50/50 United og Chelsea

Haaland kommer til å gjøre det bra i BVB i år også. 35 mål i alle turneringer, en liten nedgang : )
Citera
2021-07-27, 01:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg skal gå igjennom klubbene i urangert rekkefølge, slik jeg ser det

1. Chelsea bytter trener annethvert år og spillestil annethvert år. Sarri og Lampard? Haaland er for profesjonell til å satse på Roman Abramovitsj imo. En fantastisk, men ustabil eier.

2. Ole Gunnar hater Mino Raiola og spiller ikke den mest attraktive fotballen? United har en fantastisk struktur hvor Haaland kan passe inn

3. I City skal Pep herske lenge og de scorer 20-30 % mer mål enn de andre. Haaland liker City og han elsker penger og mål

4. Liverpool har ikke råd

5. Barcelona har ikke råd

6. Real Madrid et generasjonsskifte... De foretrekker vel Mbappe, men klubben mangler identitet på banen. Kroos, Benzema og Modric er fortsatt de beste og det er et problem.

Konklusjon: Min favoritt er City, deretter 50/50 United og Chelsea

Haaland kommer til å gjøre det bra i BVB i år også. 35 mål i alle turneringer, en liten nedgang : )
OK. Fortsätt att tro det du.

Man City är ju uppenbarligen ute efter Kane, varför skulle de då evt vara intresserad av Haaland nästa sommar? Sen så tror inte jag att Haaland hade passat in i Pep’s tiki-taka fotboll.

Om Man City verkligen är intresserade av Haaland, så hade de köpt honom den här sommaren. Men det ser dock ut som att det blir Kane istället.
Citera
2021-07-27, 01:36
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Ingen kommer som sagt ens röra vuxenbebisen med tång så länge hans prislapp är överdrivet för hög, lönen för hög och dessutom ska agenten ha 300 mille i arvode.

Glöm och dröm så länge förutsättningarna ser ut såhär.

Hur fan ser han ut för övrigt?
Citera
2021-07-27, 03:11
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:

Man City är ju uppenbarligen ute efter Kane, varför skulle de då evt vara intresserad av Haaland nästa sommar? Sen så tror inte jag att Haaland hade passat in i Pep’s tiki-taka fotboll.

Om Man City verkligen är intresserade av Haaland, så hade de köpt honom den här sommaren. Men det ser dock ut som att det blir Kane istället.

En bra spelare kan göra sig bra till det system laget spelar. Är det någon tränare som fått spelare att bli bra på ditten eller datten så är det väl ändå Pep.

City kommer inte köpa någon utav dem, men inte för utav anledningen du skriver.

// PoK

PS. Du skriver att han ska fortsätta TRO och försöker få det till något negativt eller att han verkar vilsen/korkad. När du själv skriver TROR flera gånger. come on
Citera
2021-07-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
En bra spelare kan göra sig bra till det system laget spelar. Är det någon tränare som fått spelare att bli bra på ditten eller datten så är det väl ändå Pep.
Enig. Et Pep-lag spiller også veldig mange "cutbacks". Det er perfekt for Haaland:
https://www.irishtimes.com/sport/soccer/english-soccer/guardiola-s-signature-goal-effortless-almost-telepathic-no-it-s-mechanical-1.3781566
Citera
2021-07-27, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Ingen kommer som sagt ens röra vuxenbebisen med tång så länge hans prislapp är överdrivet för hög, lönen för hög och dessutom ska agenten ha 300 mille i arvode.

Glöm och dröm så länge förutsättningarna ser ut såhär.

Hur fan ser han ut för övrigt?

Det är ju bara clueless PL-fanboys och PL media som gjort det till en "aktiv" story faktiskt.

BVB och Haaland har sagt sedan länge: Han stannar och ser fram emot nästa säsong. BVB har även sagt att de enda som kan ändra på det är ett mega-bud (150m+) och det är bara feen. Den köpande klubben så därpå lägga en fet Raiola fee och fet lön.

Väldigt uppenbart att han stannar och inget sker där. Dessutom vägrar ofta BVB sälja sent i fönster, så vi hade vetat nu om någon "förberedde" ett mega bud för att lägga det inom kommande 1,5-2 veckorna.

PL media och fans är riktiga plågor faktiskt.
Citera
2021-07-27, 23:22
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:

Kane kommer inte gå till City
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in