2019-09-23, 20:45
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Förstår inte att folk i allmänhet är förvånade?
Varje dag går företag i konkurs världen över, det kan ju knappast komma som en nyhet för någon.

Ja jag håller med dig och helst de som sedan säger åh vad det är synd om resenärerna. Visst är det tråkigt när något inte blir som det är tänkt och man inte kommer iväg till solen.
Jag har flera vänner som jobbat många år på Ving och de är otroligt ledsna idag.
De vet inte hur det blir i framtiden och om Ving norden överlever eller vad som händer.
En veckas semester är inget jämnfört med ett arbete och att det företag man arbetar på och när ägaren går i konkurs.
Företag går i konkurs tyvärr och det kan hända var som helst och när som helst.
Pengarna får man alltid igen som resenär.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-09-23 kl. 20:49.
Citera
2019-09-23, 20:47
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Precis. Skattebetalarna betalar inte en krona när jag fräser runt i mitt privatplan. Inte ens champagnen på kylning. Och det ska dom inte heller.

Detta är ett typexempel på att det hela bör fixas med privata försäkringar. Resenären tvingas betala för det skydd den önskar.
Vadå privatplan? Vilken konstig logik..
Varför svenska turister ska lida på grund av brittiska Thomas Cook VD misslyckande ?
https://www.telegraph.co.uk/news/2019/09/22/thomas-cook-bosses-received-20m-bonuses-last-5-years-company/
Varför välmående svenskt Ving ska mjölkas på vinst till dessa giriga idioter?
Citera
2019-09-23, 20:50
Medlem
DjPuttes avatar
Läs och Lyssna TCAS kommer flyg från i morgon som VING rapporterar nu på TV4 Nyheterna samt på deras hemsida!
Citera
2019-09-23, 20:53
Medlem
DjPuttes avatar
Tydligen verkar det vara nya ägare nära för VING Norden enl koncernchef Magnus Wikner!
Citera
2019-09-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Flygen står ännu på backen i morgon enl VING det är vissa frågor man måste säkerställa och lösa innan man får upp TCAS plan i luften, Lär nog ta till slutet av veckan innan alla frågor är lösta samt start och landavgifter är säkerställda men ja jag tror det kommer lösa sig för VING!
Kabin och cockpit ska vara på plats i uniform på ARN i morgon bitti enligt schedule... De jag känner ska således flyga till Palma och åtminstone hämta hem resenärer på Mallorca.
Citera
2019-09-23, 21:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kabin och cockpit ska vara på plats i uniform på ARN i morgon bitti enligt schedule... De jag känner ska således flyga till Palma och åtminstone hämta hem resenärer på Mallorca.
Jag såg det nyss att TCAS ska börja operera igen då Ving - Spies - Tjäreborg - Globetrotter och flygbolaget TCAS som sedan 2007 är egna juridiska enheter under moderbolaget TC, Det är något enklare då iom dem berörs inte på samma sätt likt TCA i England känns bra att det hela löste sig jäkligt bra dock så förlorade flera resedagen i dag!
Citera
2019-09-23, 21:49
Medlem
SR intervjuade ju någon kvinna imorse som skulle ha varit iväg till Cypern med familjen. Någon liten son som blev helt tyst och en 5-årig dotter som störtbölade. Är det någon som har koll på hur det har gått för dem? Hoppas de lyckas ordna något.
Citera
2019-09-23, 21:54
Medlem
Varför ska man flyga hem "strandade" passagerare? Dom får väl boka en ny hemresa och sen anmäla det på sin reseförsäkring när dom kommer hem och få tillbaka liten del av pengarna.

Vad lever vi i för nanny-state egentligen?
Citera
2019-09-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tydligen verkar det vara nya ägare nära för VING Norden enl koncernchef Magnus Wikner!

Vart har du sett/läst detta?
Citera
2019-09-23, 22:11
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
TV4 Nyheterna samt att det skrivits att Triton Group vill ta över VING Norden + TCAS, VING Norden är det vinstbärande inom TC koncernen och så varit flera år även innan Brexit oron i UK!
Citera
2019-09-23, 22:12
Medlem
Citat:

Han insinuerade det live i Aktuellt.
Sa något i stil med ”om en tid får vi troligen nya ägare...”
Om det var en vild gissning eller något för att lugna allmänhet låter jag vara osagt.
Citera
2019-09-23, 22:31
Medlem
Citat:

Pressmeddelande från Vinggruppen och Magnus Wikner (dock ingen info om ny ägare):

https://via.tt.se/pressmeddelande/vinggruppen-i-norden-satsar-vidare?publisherId=1726617&releaseId=3261945
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in