Citat:
Ursprungligen postat av
Dukater
Det hjälp jag vill ha kanske man inte kan få. I mitt fall hade det inte bhövt gå såhär långt tills jag skulle studera upp betyg eller plugga överhuvudtaget.
Hade det inte blivit så fel så hade jag blivit klar med allt för länge sedan.
Jag ''gnäller'' för att det hjälp jag sökte sedan jag var sexton år får jag nu. Dock fullkomligt ensam. Som sextonår hade jag förmodligen kommit till en fosterfamilj som kanske hjälp mig och varit där för mig som mina föräldrar inte kunnat. Nu kom jag i alla fall bort ifrån eländet, dock är jag fullkomligt ensam med ingen jobb eller utbildning. Jag har lång väg att kämpa upp med Komvux. Det är inte Komvux i sig, det är om att jag hade inte behövt gå på Komvux överhuvudtaget kanske. Jag hade i alla fall aldrig behövt gå i en särskola.
Media och influencers ger en bild att alla ska kontakta psykiatrin och att alla ska ha och får hjälp. Så är det tyvärr inte.
Har du ofullständiga betyg? Eller kan du söka till en KY utbildning? Jag läste upp några betyg på komvux (onödigt eg, för valde en annan väg). Tyckte om att plugga på komvux dock. Fint att den möjligheten finns.