2019-09-17, 02:22
Medlem
Jag har försökt nå alla telefonnummer i Sverige. 90101, 1177, inget telefonnummer fungerar när man bor utomlands. Jag kommer ta mitt liv inom ett par timmar, och detta blir min sista post på Flashback då ingen bryr sig. Jag har ingen familj och de som eventuellt skulle bry sig har fullt upp med sina egna karriärer. Jag önskar att jag hade kunnat göra något bättre av detta, men finns ingen annan utväg. Jag har mått dåligt sedan 2017, och skapat andra trådar om detta. Men nu har jag nått gränsen för vad ett liv är värt.
2019-09-17, 02:27
Medlem
marcus90_kungs avatar
Det låter som att din framtid bara kan bli bättre, oavsett vilken väg du väljer idag. Ta tillvara på den möjligheten. Lär känna friheten det faktiskt innebär att inte ha något att leva för. Den är monumental!
2019-09-17, 03:23
Medlem
Det går att komma tillbaka från punkten där man känner att inget är värt längre, det kan jag intyga. Berätta lite mer för oss om varför du känner som du gör, det finns många här som bryr sig om dig och din historia.
2019-09-17, 03:33
Medlem
Innan du permanent orsakar skada hos dig själv eller dem personerna du innerst inne bryr dig om, skall du inte ge allting en knuff åt sidan och bara på vinst eller förlust boka flygbiljetter till ett fascinerande område?

Att bara komma till en ny miljö, andas in den färska luften och se allting på nytt. Den arkitektuella differensen, kulturskillnader samt alla möjligheterna som inväntar dig!

En flight iväg räddade åtminstone mig nyligen från eskalerande händelseförlopp, oavsett ifall du har tyngre bekymmer som orsakat besvär för dig i en längre period så går det till sist att bortse, eliminera eller förebygga svådorna ifrån den underliggande orsaken. Detta är någonting klarar. Bor du ensam i din bostad? Hur länge håller kontraktet? Har du ekonomiska tillgångar? Världen är stor. Fastna inte psykologiskt elr fysiskt över en sådan liten andel utav helheten du överväger att permanent uppoffra.

Du kan nästan HELT bekymmerfritt leva åtminstone 75 år till och kommer med högsta sannolikhet också göra det! Må väl.
2019-09-17, 04:11
Medlem
ZadMan32s avatar
Jag har varit där du är idag många gånger, flera gånger tänkt i dina banor och det som hjälpt mig mest måste jag ändå säga är precis det ovanstående säger, att om du känner på det viset du menar så har du faktiskt ingenting att förlora längre.

Du kan egentligen bara sälja allt du äger, boka ett flyg till någon annan plats än den du befinner dig på just nu och bara uppleva livet med nya ögon, se vad som finns att upptäcka i världen.

Eller varför inte ta tag i den dröm du aldrig vågat ta tag i, du har ju inget att förlora så varför inte?

Oavsett vad så hoppas jag att du tänker om och inser att den situation du sitter i faktiskt kan vara en öppning till att göra något du aldrig vågat eller aldrig ens tänkt på.
2019-09-17, 04:17
Medlem
dodgenommeditations avatar
Du är svag.
Och dum.
Du kan inte stå utmaningen som är livet, du är synd.
Jag slår vad om att du spelar videospel på de enklaste svårigheterna.
Var en mästare, vinn och visa sedan andra vad din resa var.
Naturligtvis vet du att om du dör kommer du aldrig att leva ett annat liv på samma år eller planet. Var annorlunda än andra, bli någon viktig, glöm självmord, det här är sättet för underlägsna och oförmögna människor, eller hur?
2019-09-17, 04:20
Medlem
dodgenommeditations avatar
Let me tell you another thing, if you try to kill youtself with more efficient ways, there's a highly chance for you to be stuck in a wheel chair, get quadriplegic, or get real serious problems with your body, so if you think your reasons to kill yourself now is valid, try to think if your fail to do it.
Senast redigerad av dodgenommeditation 2019-09-17 kl. 04:24.
2019-09-17, 06:02
Medlem
vad hade ni andra gjort istället för att ta livet av er? själv hade jag nog försökt råna en guldbutik eller någonting och sedan försökt ordna upp livet om jag nu lyckades. om inte hade jag nog tagit livet av mig inne i fängelset
2019-09-17, 06:41
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Jag vill att du ska leva!
2019-09-17, 07:15
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodgenommeditation
Let me tell you another thing, if you try to kill youtself with more efficient ways, there's a highly chance for you to be stuck in a wheel chair, get quadriplegic, or get real serious problems with your body, so if you think your reasons to kill yourself now is valid, try to think if your fail to do it.
Håll dig till svenska, för din engelska är katastrofalt dålig.

TS, om du vill dö, varför berättar du det för oss? Vad kan vi göra åt saken liksom? Hade ju varit en annan femma om du hade berättat mer om din situation, men ditt inlägg känns bara ytligt och impulsivt. Gräv djupare och dela med dig lite. Ibland kan det vara skönt att ventilera lite.
2019-09-17, 07:22
Medlem
Mind har sin chatt och du kan chatta från varsomhelst!

https://mind.se/hitta-hjalp/sjalvmordslinjen/
2019-09-17, 08:01
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slippos
vad hade ni andra gjort istället för att ta livet av er? själv hade jag nog försökt råna en guldbutik eller någonting och sedan försökt ordna upp livet om jag nu lyckades. om inte hade jag nog tagit livet av mig inne i fängelset
Jag hade bokat en resa till något billigt land, typ Kambodja. Sen hade jag rest runt i det landet i en månad eller två. Alltid nice att träffa nya människor, få nya intryck och kanske få en annan syn på livet.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in