Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-09-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Kan du inte bara kolla compact living koncept, på nätet?

Tack för tips
Citera
2019-09-16, 22:09
Medlem
Det finns ju rätt vettiga bäddsoffor ändå. Inga problem att sova i för den som är ung. Exempel.
Citera
2019-09-16, 22:10
Medlem
Yllevantars avatar
Dunka in en stor kontinentalsäng, en soffa/fåtölj, skrivbord med en stor monitor på. Typ all yta är täckt med möbler. Köp en robotdammsugare och njut. Skulle också kunna tänka mig en etta om den hade tvätt- och diskmaskin.
Citera
2019-09-16, 22:50
Medlem
SYSTEMexes avatar
https://www.ikea.com/se/sv/p/stora-loftsaengstomme-vitbets-70242086/

Så länge du får bort sängen under dagen så är 28 kvadrat inga problem. Kör antingen loftsäng alternativt en man fäller in i ett skåp.

Att ha runda mat/soffbord gör att rummet ser lite större ut har jag lärt mig. Inred inte med för mycket grejer heller, less is more. Låt inredandet ta tid.
Citera
2019-09-17, 00:42
Medlem
TVÅ tv-apparater på 28 m2??? Hahaha va
Citera
2019-09-17, 00:50
Medlem
Bizmarcks avatar
Ingen jävla loftsäng, det är bara småbarn som har.
Citera
2019-09-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntarktis
TVÅ tv-apparater på 28 m2??? Hahaha va

Står som exempel på var man kan sätta sin tv antar jag
Citera
2019-09-18, 09:37
Medlem
Jag ser inte planritningen (tror inte att vi har tillgång till sidan) men är det ett kvadratiskt rum så är det ett helvete att inreda (den person som kom på sovalkoven var ju någon form av oöverträffat geni!). Ju mindre kvadratmeteryta desto nättare möbler, är i alla fall rätt att tänka (lätt och lågt liksom). På mina 29 kvm har jag: en 120-säng, en stor spegel, en äppellåda som nattduksbord, en schäslong och liten TV, samt ett litet matbord och två stolar. Dock har jag flera alkover så det är väldigt lätt att se hur man "bör" inreda. Hall, bad och kokvrå är separata, så möblerad yta kanske är 23 kvm?

Loftsäng är verkligen inte att förakta men det funkar egentligen bara om du har väldigt högt i tak (3,5 m och mer) så att man faktiskt kan nyttja ytan under ordentligt. Och det funkar egentligen endast i alkov, annars blir det den där typiska studentrumskänslan (med skrivbord under).
Citera
2019-10-15, 17:43
Medlem
Jag skulle nog kolla någon säng med förvaring kanske? som typ här: https://futonota.se/sovrum/sangar/sangar-med-foervaring/comodo-sang-med-forvaring

alltså jag har en väninna som också bor i en liten lägenhet så hon har ganska många gömda skåp
Citera
2019-10-29, 20:35
Medlem
Det var en liten svår planlösning men om jag hade denna lägenhet så hade jag börjat med att köpa en bra bäddsoffa, en som man kan ha färdigbäddad när man drar ut den.
Då kan du se om det är något för dig, skulle det inte vara det och du vill ha en vanlig säng, ja då har du en plats om någon behöver sova över

Köp ett mindre köksbord t ex. ett barbord då de är smalare. I och med att det är rätt så litet skulle jag rekommendera att du mäter ut hur stort det blir i rummet, lägg ut något på golvet som markerar storleken för alla möbler. Jag hade haft bordet vid fönsternischen.

Gardiner är viktigt och rullgardiner/persienner. Det ska vara mörkt när man sover!
Lampor i fönstren ser trevligt ut. I taket rekommenderar jag plafond eller liknande, om det inte finns belysning. Spottar på skena blir aldrig riktigt bra.

Fäst tv:n på väggen med arm.

När det kommer till dekoration så ska du bo där ett tag och känna in hur du vill ha det!

Ett annat tips där man kan hitta inspiration är Pinterest.
Citera
2021-05-17, 12:40
Medlem
Tak av plast eller järn eller stål. Min fråga är när det regnar, det tappar på dem, det gör ett högt ljud för varje droppe. Ska jag ha valt ett annat material som tegel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in