2019-09-16, 18:52
Medlem
Onestones avatar
Netflix nya serie Top Boy är en osminkad socialrealistisk serie som belyser knarkförsäljning i London.
En feel bad serie, men ack så bra.
Filmen skulle kunna fungera som utbildningsmaterial då den ger upphov till många diskussioner.
Citera
2019-09-16, 19:04
Medlem
Det räcker att se den. Mycket bra!
Citera
2019-09-16, 19:30
Medlem
S.O.Stolps avatar
Vet inte om jag skulle kalla den ny. Första avsnittet sändes 2011.

https://www.netflix.com/se/title/70236561
Citera
2019-09-16, 21:15
Medlem
Onestones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Den nya fristående serien släpptes för en vecka sedan!
Men tack, detta gammla skall jag dock se då några skådespelare är samma.
Den nya serien utspelas i nutid.(2019)

... hadde ingen aning om att detta gammla material fanns.
Citera
2019-09-16, 21:54
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Serier och serietidningar --> Tv-serier och tv-program
/Moderator
Citera
2019-09-16, 22:21
Medlem
Citera
2019-09-18, 00:21
Medlem
Onestones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp

Ok
Sett hälften av de äldre Top Boy avsnitten och serien hänger oväntat väl ihop med den nya från 2019.

Så jag rekommenderar att man börjar med seriens första delar från 2011, för er som läser denna tråd.
Även detta finns på Netflix.
Citera
2019-09-26, 14:14
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onestone
Ok
Sett hälften av de äldre Top Boy avsnitten och serien hänger oväntat väl ihop med den nya från 2019.

Så jag rekommenderar att man börjar med seriens första delar från 2011, för er som läser denna tråd.
Även detta finns på Netflix.
Fan dom kunde inte hintat i den nya serien att det fanns tidigare säsonger eller!? Hur ska man ha koll på det när det dels var nästan 10 år sedan och netflix inte fanns heller.

Det som släpptes nu var förövrigt grym, brutalt och autentiskt, den enda besvikelsen tyckte jag var jamie som byggts upp som den hänsynslösa nya unga killen för att sedan börja skaka läpp och be om nåd när modie kom tillbaka, modie åker in och vips så är han världens boss igen, förlorade all trovärdighet där för den karaktären.
Citera
2019-10-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Fan dom kunde inte hintat i den nya serien att det fanns tidigare säsonger eller!? Hur ska man ha koll på det när det dels var nästan 10 år sedan och netflix inte fanns heller.

Det som släpptes nu var förövrigt grym, brutalt och autentiskt, den enda besvikelsen tyckte jag var jamie som byggts upp som den hänsynslösa nya unga killen för att sedan börja skaka läpp och be om nåd när modie kom tillbaka, modie åker in och vips så är han världens boss igen, förlorade all trovärdighet där för den karaktären.

Citera
2019-10-03, 09:01
Medlem
Precis sett klart serien och kan säga att min favorit är Sully tillsammans med Jason. Jäklar vilket starkt band de hade. Tycker Kano spelar Sully på ett otroligt bra sätt, 10/10!
Modie kommer strax därefter, vilken galning.
Vad tycker ni/tror ni angående Dris? Vem är eran favorit?

Den absolut mest pinsamma scenen
Citera
2019-10-03, 12:45
Medlem
ninjatorrents avatar
Precis kollat klart senaste säsongen mycket bra ! Något att bota Gomorra abstinensen med!! Dock så har jag inte kollat S1-2 men verkade ju fungera bra ändå.
Citera
2019-10-03, 17:12
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Modie var riktigt bra med grymt skådespeleri! Tror han åkte dit bara pga att dom hade span på honom då han trots allt rymt från fängelset och intr att någon tjallade.

Citat:
Ursprungligen postat av analipungbl4si
Precis sett klart serien och kan säga att min favorit är Sully tillsammans med Jason. Jäklar vilket starkt band de hade. Tycker Kano spelar Sully på ett otroligt bra sätt, 10/10!
Modie kommer strax därefter, vilken galning.
Vad tycker ni/tror ni angående Dris? Vem är eran favorit?

Den absolut mest pinsamma scenen

Ännu en scen som gör att jamie helt tappar trovärdigheten och ”respekten” man har för hans karaktär.
Jermanie tillförde väl ingenting? Av vad jag kommer ihåg var han bara hotfull och dylikt mot de andra så jävligt b att jamie bara släpper det när dom redan påvisat hur brutala de kan vara innan med avklippta fingrar skjutningar osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in