2006-03-12, 15:27
Medlem
cecels avatar
såg lite på reprisen av melodifestivalen i morse och såg Morgans framträdande, och kom att tänka på det gamla sommarlovsprogramet Tippen och personerna Lasse och Morgon som var riktigt stora ett tag. om jag inte minns helt fel gick denna sommarlovsmorgonserie 94.

Vad hände egentligen med dom? Minns inte riktigt hur det var, men dom hade väl fler program tillsammans? I slutet av 90talet var dom fortfarande kända, men tills igår hade jag i princip glömt bort dom. Förutom när Morgan var med i FC Z.

Vad hände med dom andra i Tippen? Den där uppfinnaren och tjejen(eva hette hon va?). Intressant att höra
Citera
2006-03-12, 15:48
Medlem
erikbes avatar
Min polare blev med i Tippen-klubben då det begav sig. Han fick en sån där orange keps

Morgan var med i dramaserien Anderssons Älskarinna, riktigt otäck typ i serien. Lasse heter typ Belcher i efternamn va. Måste googla...

edit: Beischer heter han och han är med i nån teatergrupp som heter 1 2 3 SCHTUNK

Bild från då det begav sig
Citera
2006-03-12, 15:56
Medlem
munsårs avatar
Morgan är med i "Tjenare kungen".

http://akas.imdb.com/name/nm0021373/
Citera
2006-03-12, 16:00
Medlem
Frostnatts avatar
Lasse och Morgan är ju teaterskådespelare i grunden och har varit med i ett par uppsättningar på dramaten, och Morgan dök upp i en liten roll i Tjenare kungen. Dom ar under flera år varit med i ett flertal av Teater Hallands Commedia dell’ Arte föreställningar ("Hamlet om vi hinner" och "Macbeth - alla dör på slutet" bland annat). Men båda har lämnat teater halland, exakt vad Morgan gör är jag osäker på. Lasse har fortsatt i 1 2 3 SCHTUNK som är en utbrytning från Teater halland.
Citera
2006-03-12, 16:08
Medlem
Lambis avatar
Hehe. Jag träffade faktiskt Lasse -98 när jag var med min skolklass på Skogens Dag. Jag var grymt stolt
Citera
2006-03-12, 16:35
Medlem
offe_mans avatar
Jag minns med "Tippen" det liksom många andra sommarlovsprogram spelades in i Växjö.
I intron kom de körande i en sopbil, alltid tvärnitandes och de föll ut (!)
Sen en dataanimerad konserv.
Även jag fick en orange keps.

Men var det inte så att det gick flera season'ger av "Tippen"? Känns som de skulle fortsätta med det iaf, men efter att ngr jävla snorungar brutit sig in och vandaliserat stället så skrotades "Tippen"

Lasse och Morgan hade väl i slutet av nittiontalet även en barnprogram-serie?? om jag inte minns fel. Studion var ganska mkt IKEA.
Citera
2006-03-12, 16:48
Medlem
skruvmejsels avatar
Morgan var i alla fall med i det första och sista avsnittet jag såg av "Kronprinsessan".
Citera
2006-03-12, 17:30
Medlem
Astromans avatar
Minns att jag såg en annons i GP för en uppsättning av A Clockwork Orange på Dramaten 2004, och att jag grämde mig över att jag inte kunde ta mig till Stockholm för att se den. Känns som en stark kontrast att se Morgan, som man minns som barnprogramledare, i rollen som våldsfixerade psykopaten Alex.
Citera
2006-03-12, 17:46
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Lasse och Morgan hade väl i slutet av nittiontalet även en barnprogram-serie?? om jag inte minns fel. Studion var ganska mkt IKEA.
ja nu när du säger det minns jag. det var något morgonprorgram på lördag eller söndag. Dom hade pyjamas på sig hela tiden och visade lite tvprogram.

Höll dom inte i julkalenderöppningen till Mysteriet på Greveholm också?

Erikbe: nostalgibild
Citera
2006-03-12, 19:12
Medlem
Kände Morgan när han var en liten kul busunge och bodde i Partille.
Mer finns här.
http://www.morganalling.com/
Citera
2006-03-12, 21:41
Medlem
Morgan är ju med i serien "Lite som du" där han spelar make till han som det handlar om syrra.

Självklart följde man ju själv Tippen tror jag sett vartenda avsnitt, va medlem i klubben och allting.
Jag stod bakom dom på någon festival när dom var som störst, men feg som man är vågade jag inte fråga om autograf.
Citera
2006-03-12, 23:02
Medlem
grens avatar
Min sambos lillasyster vann en tävling i sommarmorgonprogrammet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in