2019-09-16, 01:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du kan stämma bolagen i USA civilt. Så nog bryr sig Hollywood alltid.
(USA är ju stämningarnas förlovade paradis.)

Det kan man, men en amerikansk domstol skulle inte döma efter österrikisk lag.
Citera
2019-09-16, 01:43
Medlem
Citat:
Du kan stämma bolagen i USA civilt. Så nog bryr sig Hollywood alltid.
(USA är ju stämningarnas förlovade paradis.)

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Fast vad ska de stämma de för?
Om ett filmbolag gör en film som spelas in i en studio och inte har med några av de riktiga namnen på varken familjemedlemmar, grannar eller övriga bekanta eller staden Amstatten för sakens skull så finns det väl inget som hindrar att de spelar in en film?
Citera
2019-09-16, 01:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Nä, men risken är väl för stor att bolaget åker på att betala. Storyn borde ju vara tillräckligt lockande att göra film på tycker jag. Något annat än juridiska aspekter kan jag inte komma på som hinder för att göra spelfilmen. (Filmer med sämre storyline produceras ju oavbrutet).
Citera
2019-09-16, 01:46
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Fast vad ska de stämma de för?
Om ett filmbolag gör en film som spelas in i en studio och inte har med några av de riktiga namnen på varken familjemedlemmar, grannar eller övriga bekanta eller staden Amstatten för sakens skull så finns det väl inget som hindrar att de spelar in en film?

Fan vet, folk kan ju stämma varandra för allt i USA. Det enda sannolika jag kan komma på varför det inte har gjorts någon spelfilm är juridiken. Har du någon annan teori?
Citera
2019-09-16, 01:47
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nä, men risken är väl för stor att bolaget åker på att betala. Storyn borde ju vara tillräckligt lockande att göra film på tycker jag. Något annat än juridiska aspekter kan jag inte komma på som hinder för att göra spelfilmen. (Filmer med sämre storyline produceras ju oavbrutet).

Det håller jag inte med om. Storyn är helt klart speciell, men inte särskilt tilltalande för den breda biopubliken.
Citera
2019-09-16, 01:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Det håller jag inte med om. Storyn är helt klart speciell, men inte särskilt tilltalande för den breda biopubliken.

Om man med den "breda biopubliken" syftar på tolvåringar som går och tittar på "superhjältar i spandex" så lockar den nog inte sådan bred publik nä. Tycker dock Netflix/HBO som producerar både ditten och datten kanske skulle kunna nappa.
Citera
2019-09-16, 01:54
Medlem
Citat:
Fan vet, folk kan ju stämma varandra för allt i USA. Det enda sannolika jag kan komma på varför det inte har gjorts någon spelfilm är juridiken. Har du någon annan teori?

Nej de thar jag inte så därför kan jag hålla med om att det låter vettigt att det skulle ha någonting med lagen att göra men samtidigt inte, folk gör ju film och låtar om vad fan som helst nuförtiden, tycker bara att det är konstigt att man aldrig ens har läst om att någon ens har försökt att göra en film på det med tanke på att det var en världsnyhet 2009

Citat:

Fast du talar ju inte för alla, jag tror att väldigt många inkl mig själv skulle vara intresserade av en sån film, det är alltid intressant att se hur de skulle vinkla det, vad de skulle ta med som hände på riktigt och vad de skulle välja att hitta på bara för spänningens skull i en film.
Det är ett extremt intressant fall och jag tror verkligen att man skulle kunna gör en bra film på det.
Det är filmer som dessa som får folk intresserade av att läsa om det riktiga fallet vilket jag tror kan vara nyttigt, det får folk att komma ut ur sina bubblor i tron om att allt i världen är frid och fröjd
Citera
2019-09-16, 07:09
Medlem
Neroxxs avatar
Jag tror att det kan vara så enkelt att ingen har gjort ett manus om fallet, antingen för att det inte funnits ett intresse för det eller att något annat har varit av mer intresse för de manuskrivare som möjligen skulle ha intesse av det.
Citera
2019-09-16, 07:19
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ingen annan som tyckte det var en bra idé hade det heller verkar det som. Därför blev det ingen film.
Skulle tro att hela denna "händelse" som helhet var lite för osmaklig, t o m för filmindustrin...
Citera
2019-09-16, 07:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Filmen Room från 2015 handlar om just ett sådant fall.
Hur inspirerad man var av Fritzl vet jag inte, men det finns nog inget behov av någon mer film i ämnet.
Citera
2019-09-16, 10:07
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
Visste att det skulle komma en drygjävel som du... jag har varken tid, utrustning, kunskap, förmåga eller kontaktnätet för att genomföra en filminspelning, DET ÄR DÄRFÖR JAG SKRIVER OCH STÄLLER FRÅGAN HÄR ISTÄLLET.
Idiot.
..
Läs allt om fallet och skriv manus då, så får du skicka in ditt manus till filmbolag
Citera
2019-09-16, 13:58
Medlem
smygrasistens avatar
Nu tror jag visserligen inte ett en sekund på att den här händelsen ägt rum på riktigt då den stinker fake news lång väg. Men det hindrar ju inte Hollywood från att göra någon rutten B-film om eländet direkt, snarare tvärt om. De lyckades ju indoktrinera massan att tro att Titanic-katastrofen var något romantiskt så jag skulle inte bli förvånad om det snart dyker upp en romantisk komedi eller liknande starring Josef Fritzl i huvudrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in