Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Fan vet, folk kan ju stämma varandra för allt i USA. Det enda sannolika jag kan komma på varför det inte har gjorts någon spelfilm är juridiken. Har du någon annan teori?
Nej de thar jag inte så därför kan jag hålla med om att det låter vettigt att det skulle ha någonting med lagen att göra men samtidigt inte, folk gör ju film och låtar om vad fan som helst nuförtiden, tycker bara att det är konstigt att man aldrig ens har läst om att någon ens har försökt att göra en film på det med tanke på att det var en världsnyhet 2009
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Det håller jag inte med om. Storyn är helt klart speciell, men inte särskilt tilltalande för den breda biopubliken.
Fast du talar ju inte för alla, jag tror att väldigt många inkl mig själv skulle vara intresserade av en sån film, det är alltid intressant att se hur de skulle vinkla det, vad de skulle ta med som hände på riktigt och vad de skulle välja att hitta på bara för spänningens skull i en film.
Det är ett extremt intressant fall och jag tror verkligen att man skulle kunna gör en bra film på det.
Det är filmer som dessa som får folk intresserade av att läsa om det riktiga fallet vilket jag tror kan vara nyttigt, det får folk att komma ut ur sina bubblor i tron om att allt i världen är frid och fröjd