• 1
  • 2
2019-12-05, 06:26
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Jag tror också en stor bidragande faktor är att gamers ( inte casuals då, men majoriteten ) gärna betalar för sig idag, dom vet att pengarna går till företag som sen kommer spotta ut ännu bättre spel.

Man kan inte jämföra spelmarknaden med hollywood, gamers är inte lika oinsatt inom spelvärlden som en person som kollar på film är insatt inom filmbranschen.

Förutom dessa casuals som år på år köper ett nytt FIFA och sen bränner pengar på FUT.

NI förstör för precis alla
.
Haha, jaa Fifa-spelarna är lite som gamingvärldens retards.
Dom vill så gärna, kan så lite, gör så dumma beslut!

Har flera polare som spelar fifa och varje år ska det klagas på det nya, fast dom spelar det ändå!
Dom är lite som heroinmissbrukare och EA har monopol!
Citera
2019-12-06, 01:57
Medlem
Jag försökte Hacka 3DS för att spela 3DS spel men failade så har inte försökt igen.

Nu har jag en Rasberry pi som har massor av spel från äldre dagar genom emulatorer.
På PC finns ju allt möjligt att tanka gratis. Nu senast VR spel.
Citera
2019-12-06, 02:29
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Det är väl mycket kring utvecklingen, dagens spel är inte lika kul som gårdagens. I dagens spel är mest fokus kring propagandan som måste ut i alla kanaler, kring mångkultur och hur förträfflig den är.

Tidigare på 80talet var det fokus på :

1.Göra kul spel

Sedan blev det (tänk mariokart wii):

1.Göra kul spel
2.Mångkultur

Nu är det:

1.Mångkultur
2.Göra kul spel

Tror att spelandet i min bekantskapskrets är på ett minimum. Sedan är det till stor del så att det även beror på att det finns så mycket gammalt bra på marknaden. Hjulet behöver inte uppfinnas flera gånger.

Det handlar också mer om att tjäna pengar idag än att komma på ett nytt vinnande koncept, och det ska gå så fort som möjligt.
Citera
2019-12-06, 02:35
Medlem
Hade kunnat tänka mig en "hackad" Wii U med massa spel, men skulle aldrig orka sätta mig in i hur man gör. Antar att det även kräver att man köper viss utrustning etc för att klara av det. Näe, det är inte aktuellt. Hade man hittat någon som sålde en färdigmoddad konsol där det bara var att tuta och köra hade det varit en annan femma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in